Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Szef resortu wskazał, że pierwsze składy z nowymi wagonami osiągnęły już maksymalną dopuszczalną prędkość w pociągu Jantar z Warszawy do Helu. źródło: x.com/DariuszKlimczak
Szef resortu wskazał, że pierwsze składy z nowymi wagonami osiągnęły już maksymalną dopuszczalną prędkość w pociągu Jantar z Warszawy do Helu. źródło: x.com/DariuszKlimczak
PKP Intercity odebrało pierwszych osiem wagonów zmodernizowanych w zakładach Pesy w Mińsku Maz. za środki z KPO - poinformował w poniedziałek minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Wartość taboru zamówionego już w polskich zakładach i sfinansowanego z KPO ma wynieść 16,5 mld zł.

Spośród 24 zamówionych wagonów 8 już zostało odebranych i wyruszyło w trasy. PKP Intercity podało, że wartość kontraktu na głęboką modernizację wagonów serii 154A wynosi 150 mln zł. Spółka podpisała z Pesą również umowę na modernizację 35 wagonów 154A. Łączna wartość obydwu umów wynosi 378 mln zł.
- Zmodernizowane wagony posłużą podróżnym na różnych połączeniach. Pojadą z prędkością do 200 km/h i będą wyposażone w system klimatyzacji i wifi - powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Szef resortu wskazał, że pierwsze składy z nowymi wagonami osiągnęły już maksymalną dopuszczalną prędkość w pociągu Jantar z Warszawy do Helu. - Pasażerowie, którzy wsiądą w piątek do pociągu „Posejdon” z warszawy do Kołobrzegu również pojadą z prędkością 200 km/h - dodał.

Minister przekazał, że PKP InterCity zamówiło w sumie 644 nowych i zmodernizowanych wagonów. - Istotnie zwiększą one możliwości utworzenia nowych połączeń, a także pozwolą przewozić większą liczbę pasażerów na tych już istniejących - stwierdził.

Klimczak dodał, że w ostatni weekend PKP Intercity przewiozło blisko milion pasażerów. - To rekord i liczba o 15 proc. większa w porównaniu z analogicznym weekendem ubiegłego roku - podkreślił.

Minister przekazał, że ogromna liczba lokomotyw i wagonów, które trafią do polskich przewoźników kolejowych zostanie sfinansowana ze środków z KPO. Wartość sfinansowanego w ten sposób taboru pochodzącego z polskich zakładów osiągnie 16,5 mld zł.

7,7 mld zł z tej kwoty trafi do sądeckiego Newagu, 5,4 mld do Fabryki Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu, 2,5 mld do zakładów PKP Intercity Remtrak w Opocznie, a 1 mld do zakładów Pesa w Mińsku Mazowieckim.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub.r. 78,5 mln pasażerów, czyli
o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.

Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.

Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku - do 110 mln.

Edycja tekstu: Jacek Rujna

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty