Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Tor wodny Szczecin-Świnoujście. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Tor wodny Szczecin-Świnoujście. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
W tym półroczu rozpocząć ma się budowa największego nabrzeża w Terminalu Promowym w Świnoujściu. Będą tam mogły cumować najdłuższe promy pływające po Bałtyku. Inwestycja jest warta ponad 133 miliony złotych.
- W ramach przebudowy połączymy stanowiska nr 5 i 6 oraz zapewnimy układ komunikacyjny. Wybudowana zostanie tam estakada oraz powstaną place składowe i manewrowe. Wszystko po to, żeby przystosować to jedno duże stanowisko do transportu intermodalnego - mówi wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Jacek Cichocki.

W Szczecinie w tym samym czasie rozpoczną się inwestycje, które przystosują nabrzeża portowe do głębokości 12,5 metra. To tyle, ile będzie miał pogłębiony tor wodny. - W Basenie Kaszubskim prace obejmą: dostosowanie nabrzeży do głębokości 12,5 metra, pogłębienie toru i obrotnicy oraz przeniesienie niektórych nabrzeży. Natomiast w Kanale Dębickim inwestycje będą dotyczyć: Nabrzeża Czeskiego, Słowackiego, Spółdzielczego i Norweskiego na zachodniej stronie Ostrowa Grabowskiego - wymienia Cichocki.

Według szacunków, sama tylko modernizacja Basenu Kaszubskiego pochłonie 200 milionów złotych, a Kanału Dębickiego 360 milionów.
- W ramach przebudowy połączymy stanowiska nr 5 i 6 oraz zapewnimy układ komunikacyjny - mówi wiceprezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Jacek Cichocki.
- W Basenie Kaszubskim prace obejmą: dostosowanie nabrzeży do głębokości 12,5 metra, pogłębienie toru i obrotnicy oraz przeniesienie niektórych nabrzeży - dodaje Cichocki.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty