Artur Cieślak – kompozytor, pianista, krytyk muzyczny, pedagog i wykładowa Akademii Sztuki w Szczecinie wydał kolejną płytę zatytułowaną „Selected Works” zawierającą część jego utworów stworzonych od 1999 do 2019 roku. Artysta studiował grę na fortepianie w Akademii Muzycznej w Warszawie u słynnych pianistów Reginy Smendzianki i Jerzego Romaniuka oraz kompozycję pod kierunkiem Jana Astriaba w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Ukończył ponadto Podyplomowe Studia Kompozytorskie u Mariana Borkowskiego w warszawskiej Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina.
Artur Cieślak początkowo rozwijał intensywną działalność koncertową. Występował w kraju i za granicą. Zrealizował wiele nagrań dla radia i telewizji. Zdobył też niezliczoną liczbę nagród w międzynarodowych konkursach pianistycznych m.in. im. Marii Canals w Barcelonie oraz w Palma de Mallorca. Był także stypendystą Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz laureatem prestiżowej fundacji „Primus Inter Pares”.
W połowie lat dziewięćdziesiątych skoncentrował się na kompozycji. Jego utwory zdobywały najwyższe laury m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Poznaniu i The International Music Prize for Excellence in Composition w Salonikach. Wykonywane były również m.in. podczas XIII Światowego Kongresu Saksofonowego w Minneapolis w Stanach Zjednoczonych, na Międzynarodowych Festiwalach Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, „Poznańska Wiosna Muzyczna”, „Od Chopina do Góreckiego – źródła i inspiracje” w Warszawie oraz w Katowicach, Krakowie i Szczecinie, a także w Niemczech, Belgii, Grecji i Stanach Zjednoczonych.
Najnowsza płyta Artura Cieślaka „Selected Works” zawiera dziewięć utworów kompozytora w wykonaniu pianistek Anny Lewickiej-Capiga, Mileny Palkaj i Doroty Maciaszczyk, wiolonczelistek Natalii Wesołowskiej oraz Klary Świdrów, a także klarnecisty Bogusława Jakubowskiego. Nie tylko o krążku sfinansowanym przez Akademię Sztuki w Szczecinie, a wydanym przez Acte Préalable – polskie wydawnictwo fonograficzne i muzyczne założone w 1997 roku przez Jana A. Janickiego w celu promowania nieznanej, zapomnianej lub też współczesnej muzyki polskiej, mówi Artur Cieślak.
Ilustracją spotkania z kompozytorem są fragmenty jego utworów: „Niedopowiedzenia” na wiolonczelę i fortepian (Understatements for cello and piano) w wykonaniu Natalii Wesołowskiej i Mileny Palkaj, I Sonata fortepianowa „Post-Neo” na lewą rękę (Piano Sonata nr 1 „Post-Neo” for left hand) w interpretacji Mileny Palkaj oraz „Monolog” na klarnet (Monologue for clarinet) w wykonaniu Bogusława Jakubowskiego.
Artur Cieślak początkowo rozwijał intensywną działalność koncertową. Występował w kraju i za granicą. Zrealizował wiele nagrań dla radia i telewizji. Zdobył też niezliczoną liczbę nagród w międzynarodowych konkursach pianistycznych m.in. im. Marii Canals w Barcelonie oraz w Palma de Mallorca. Był także stypendystą Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz laureatem prestiżowej fundacji „Primus Inter Pares”.
W połowie lat dziewięćdziesiątych skoncentrował się na kompozycji. Jego utwory zdobywały najwyższe laury m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Poznaniu i The International Music Prize for Excellence in Composition w Salonikach. Wykonywane były również m.in. podczas XIII Światowego Kongresu Saksofonowego w Minneapolis w Stanach Zjednoczonych, na Międzynarodowych Festiwalach Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, „Poznańska Wiosna Muzyczna”, „Od Chopina do Góreckiego – źródła i inspiracje” w Warszawie oraz w Katowicach, Krakowie i Szczecinie, a także w Niemczech, Belgii, Grecji i Stanach Zjednoczonych.
Najnowsza płyta Artura Cieślaka „Selected Works” zawiera dziewięć utworów kompozytora w wykonaniu pianistek Anny Lewickiej-Capiga, Mileny Palkaj i Doroty Maciaszczyk, wiolonczelistek Natalii Wesołowskiej oraz Klary Świdrów, a także klarnecisty Bogusława Jakubowskiego. Nie tylko o krążku sfinansowanym przez Akademię Sztuki w Szczecinie, a wydanym przez Acte Préalable – polskie wydawnictwo fonograficzne i muzyczne założone w 1997 roku przez Jana A. Janickiego w celu promowania nieznanej, zapomnianej lub też współczesnej muzyki polskiej, mówi Artur Cieślak.
Ilustracją spotkania z kompozytorem są fragmenty jego utworów: „Niedopowiedzenia” na wiolonczelę i fortepian (Understatements for cello and piano) w wykonaniu Natalii Wesołowskiej i Mileny Palkaj, I Sonata fortepianowa „Post-Neo” na lewą rękę (Piano Sonata nr 1 „Post-Neo” for left hand) w interpretacji Mileny Palkaj oraz „Monolog” na klarnet (Monologue for clarinet) w wykonaniu Bogusława Jakubowskiego.