Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » PUBLICYSTYKA
No to się porobiło... Prezentacja na targach E3 była, hmm, mocno podciągnięta i zaskoczyła nawet samych twórców (że to tak dobrze wygląda, heh), pisanie gry było korpo-koszmarem a atmosfera w studiu była fatalna - tak w skrócie prezentują się rewelacje, jakie o procesie powstawania sieciowej gry Anthem ujawnił portal Kotaku. Zabolało tym bardziej, że przecież mowa o uznanym studiu BioWare...

... które to BioWare w odpowiedzi najpierw "na szybko" wysmażyło klasyczny korpo-komentarz w stylu "dokładamy wszelkich starań bla bla bla" - ale w końcu milczenie przerwał szef studia, który w mailu rozesłanym pracownikom przyznał, że "problemy są realne". Swoją drogą, jak na produkcję AAA tylko 18 miesięcy produkcji, to może i powinniśmy się cieszyć, że Anthem jest całkiem ok?

Podobno źródłem gigantycznych problemów przy pisaniu Anthem był przymus pisania na silniku graficznym Frostbite (w Electronic Arts jest taki nakaz dla wszystkich). Ale chyba w końcu go opanowali, bo... wyrzucili "do kubła" to co już zrobili do Dragon Age 4 i będą projektowali grę na szkielecie wspomnianego Anthem...

Twórca serii Yakuza zapowiada "drastyczne zmiany formuły" w nowej odsłonie gry. Na czym to miałoby polegać dokładnie jeszcze nie wiadomo. Być może pewne zwiastuny zmian widać w ostatnio wydanym spin-offie Judgement - ale gracze na Zachodzie dopiero się o tym przekonają. I już z nowym aktorem wcielającym się w jedną z ról, bo przypomnijmy, poprzedniego złapano na braniu kokainy (w realnym życiu, heh).

Swego czasu reklamowali tą grą wchodzącą na rynek konsolę PS4 - a pod koniec sierpnia tego roku "ścigałka" Driveclub... zniknie ze sklepu Sony. No cóż, obecnie ta produkcja nie święci już jakiś wielkich sukcesów, bo zdaje się, że kto chce się ścigać po sieci to gra w Gran Turismo Sport. Więc Sony stwierdziło, że nie opłaca się im odnawiać licencji na samochody. Więc jak chcecie, to ostatnie miesiące by grę kupić. Ale tylko do solowych zmagań, bo serwery oczywiście też zamkną.

Było 6 nominacji - jest aż 5 nagród. Czyli God of War zniszczył konkurencję w czasie rozdania nagród BAFTA, które przyznaje Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Ekskluzywna dla PS4 gra akcji została oczywiście grą roku 2018, ma też najlepszą narrację, kreację aktorską czy muzykę oraz udźwiękowienie. Osiągnięciem artystycznym za to jury BAFTA uznało intrygujące, mroczne niezależne Return to Obra Din.

Czy podobało się Wam NiER: Automata? No akurat u nas w redakcji bardzo, więc zapowiedzi koreańskiego studia Shift Up, które tworzy Project EVE przyjęliśmy z zainteresowaniem. Co prawda inspiracja jest aż nazbyt widoczna, ale w pokazanym trailerze podobać się może grafika - a mamy też informację, że budżetu twórcom nie brakuje.

No to mamy kolejną, hmm, g.... burzę - wielce wyczekiwane przez wielu fanów strzelania i kolekcjonowania fantów Borderlands 3 będzie czasowym ekskluzywnym tytułem dla sklepu Epic Store. I wybuchła kolejna wielka awantura wśród graczy, niezadowolonych, że "nie będą mieć wszystkiego w jednym miejscu" czyli na Steam. Premiera gry we wrześniu.

Czy właściciele Xboxów w Polsce będą płacić więcej? Brzmi jak clickbait - bo ostatecznie polski oddział Microsoftu zapewnia, że nie - ale wątpliwości nie wzięły się z niczego. Oto gracze w Wielkiej Brytanii zapłacą więcej. Nie ma się więc czym martwić, prawda? No niekoniecznie: "dowcip" polega na tym, że cena rocznego abonamentu w UK PO PODWYŻCE jest taka sama jak u nas... bez podwyżki (powołujemy się tu na obliczenia serwisu PPE.pl).

A propos Microsoftu - także my zastanawialiśmy się, czy 2,5 mld dolarów za Minecrafta w dłuższej perspektywie się opłaci. No bo ile można być na szczycie, zainteresowanie graczy prędzej czy później spada. Ale akurat nie w tym przypadku. Jak się chwalą amerykanie, miesiąc w miesiąc Minecraftem bawi się skromne 90 milionów osób na całym świecie.

Na koniec coś o chińskim "geniuszu" designu przemysłowego. Cel: stworzyć opakowanie majtek, właściwie "majcioch" w rozmiarze 4XL. No to wziął "miszczu" jakąś "fotkie z netu", białego mężczyzny "przy kości" - sęk w tym, że to zdjęcie szefa Valve i Steam... Jak zareagował Gabe Newell jeszcze nie wiemy, no, fakt faktem, to spory chłop... Ale sprawa tylko z pozoru jest zabawna - bo kto zagwarantuje, że następnym razem jakiś "geniusz" grafiki nie weźmie bez zgody na przykład TWOJEJ foty?
 

Zobacz także

2017-10-31, godz. 11:34 Wszystkie materiały z Paris Games Week w jednym miejscu W tym tygodniu odbyła się konferencja Sony - Paris Games Week. Zaprezentowanych zostało siedem nowych gier oraz kilkanaście produkcji, o których wiemy od… » więcej 2017-08-30, godz. 11:55 [30.08.2017] Wszystkie rozmowy z Gamescom 2017 w jednym miejscu Dla Waszej wygody - chociaż oczywiście polecamy do słuchania całą audycję - w tym akapicie znajdziecie rozbite na osobne dźwięki wszystkie wywiady, jakie… » więcej 2017-08-19, godz. 06:00 [19.08.2017] Przegląd tygodnia Możecie sobie mówić co chcecie - że przecież remaster, "odgrzewany kotlet", że trzeci raz trzeba zapłacić za to samo: bo była wersja pierwotna na PS2… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Przegląd tygodnia W zeszły weekend mieliśmy w Szczecinie zlot żaglowców - to pozostańmy w klimacie: bardzo ciekawie się zapowiadająca piracka gra Skull&Bones, jak się okazuje… » więcej 2017-08-05, godz. 09:23 [05.08.2017] Przegląd tygodnia Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące… » więcej 2017-07-26, godz. 22:51 [22.07.2017] Przegląd tygodnia "Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy"… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.08.2017] Przegląd tygodnia Smutek, rozpacz, żal i ból... Tę wiadomość trzeba czytać łamiącym się głosem... Nie - nie będzie premiery na początku listopada, tylko dopiero w styczniu… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Przegląd tygodnia Legendarny Fumito Ueda pracuje nad kolejną produkcją! Czyli de facto, raptem czwartą swoją grą. Ale jak się ma w portfolio Ico, Shadow of the Collosus i… » więcej 2017-06-17, godz. 06:00 [17.06.2017] Rozmawiamy o E3 Jaka zapowiedź zrobiła na nas w Giermaszu największe wrażenie, jakie było największe rozczarowanie - i na co liczymy oglądając kolejne materiały zaprezentowane… » więcej 2017-05-13, godz. 06:00 [13.05.2017] Przegląd tygodnia Tak to jest, jak się wypuści na rynek - przecież - naprawdę porządną grę, gdy dopiero kolejne łatki poprawiły na przykład niektóre irytująco niedorobione… » więcej
678910