Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Fallout 76 Wastelanders DLC
Fallout 76 Wastelanders DLC
Beznadziejny, okropny, odrzucający - taki był Fallout 76. Największym problemem tej produkcji było przede wszystkim to, że na mapie nie znaleźliśmy żadnych inteligentnych NPC (postaci niezależnych) w oparciu o których historia opowiedziana w grze byłaby ciekawsza. Fallout 76 był po prostu multiplayerem, który polegał na budowaniu, zabijaniu i kolekcjonowaniu ekwipunku w postapokaliptycznym świecie. To za mało, żeby nasycić apetyty fanów serii. Twórcy zaprezentowali więc aktualizację do dna, jakie zaserwowali nieco ponad rok temu. To Fallout 76: Wastelanders. Wprowadza ona to, czego brakowało w "podstawce", czyli zupełnie nowy, ciekawszy wątek fabularny oraz postacie niezależne.

Grę dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega (sam dodatek jest bezpłatny).
GIERMASZ-Recenzja Fallout 76 Wastelanders DLC

Na pustkowiach szaleje plaga, wszędzie roi się od zmutowanych bestii i uzbrojonych po zęby bandytów. Po aktualizacji Fallout 76 już nieco bardziej przypomina "czwórkę" lub (trochę boję się powiedzieć to publicznie) "New Vegas". Jesteśmy rzecz jasna mieszkańcami Krypty 76 i opracowujemy plan uporządkowania pozostałości po cywilizacji, która walczy o przetrwanie po wojnie atomowej. To w telegraficznym skrócie fabuła tej gry. Większość z Was i tak doskonale wie, o co chodzi w serii Fallout. To się również tutaj nie zmieniło.

Aktualizacja dodaje nowy wątek fabularny, w którym mamy do czynienia z dwiema grupami: Osadników i Najeźdźców. Wastelanders przywraca system reputacji, którą zyskujemy po wykonaniu zadań dla jednej czy drugiej frakcji. Świetnie - w końcu w Falloucie 76 wiem, że wykonuję zadania po coś, bo widzę tego wymierne efekty. Ponad to, co mnie najbardziej ucieszyło, do łask wróciły umiejętności "SPECJAL". Po aktualizacji jest więcej sytuacji, w których skille się po prostu przydają. W rozmowach z NPC, jeżeli mamy na przykład retorykę na wysokim poziomie, możemy kogoś przekonać do zachowania w taki sposób, żeby osiągnąć korzyści. To system dobrze znany z poprzednich części Fallouta - w "76" zapomniany, który powraca w "Wastelanders".

Nie da się jednak zapomnieć, że to Fallout 76 - gra, która ma umożliwić rozgrywkę multiplayer. Momentami żeby posunąć wątek fabularny do przodu, musimy na przykład - osiągnąć 15 poziom postaci. Takie rozwiązania mają swoich fanów. Co ważne z perspektywy recenzenta, twórcy naprawili wiele błędów z "podstawki". W Fallout 76 momentami nie dało się kompletnie grać. Miałem problem z połączeniem, wyrzucało mnie z serwerów Bethesda. Po aktualizacji, nie napotkałem żadnego problemu z płynną rozgrywką. Producenci stopniowo naprawiali wszystkie błędy, serwując graczom co tydzień nowe paczki do pobrania. To oczywiście niesamowicie irytuje, bo nie możemy zagrać, dopóki nie pobierzemy kolejnych gigabajtów danych. Szczerze powiem, że podziwiam osoby, które są regularnymi graczami Fallouta 76. Początki były trudne, teraz jest o wiele lepiej.

Tym razem łatwiej nie jest, ponieważ aktualizacja "Wastelanders" to 70 gigabajtów danych. Pocieszające jest to, że jest darmowa. Poza tym... sprawia, że z Falloutem 76 da się spędzić tygodnie a nawet miesiące gry. Wastelanders wprowadza postacie niezależne, które powodują, że zachciało mi się powrócić do serii Bethesdy. Dodatek to 10 godzin dobrej zabawy ekstra. Rozszerzenie do "podstawki" dotyczy graczy wszystkich platform. Dodatek godny uwagi, powinien skłonić was do powrotu do gry, jeżeli ją już posiadacie. Dla samego dodatku - nie warto kupować Fallouta 76, jeżeli nie zalega na Waszej półce.
 

Zobacz także

2023-08-26, godz. 06:00 Atlas Fallen [Xbox Series X] Trochę miałem wrażenie, że gram w coś, co mogłoby być filmem. Filmem, który w zapowiedziach był imponującym widowiskiem, ale po drodze okazało się… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Blasphemous 2 [PlayStation 5] Tydzień po tygodniu z metroidvanią, tak się jakoś złożyło (przypadkowo w sumie). Więc poprzednio opowiadałem Wam o pozycji stosunkowo prostej w gatunku… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Red Dead Redemption [PlayStation 5] Z tym portem jest doprawdy niezłe zamieszanie... Choć, na wstępie warto zaznaczyć, że gracze, także w Polsce, zagłosowali już portfelami, skoro pierwsza… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Disney Illusion Island [Switch] Na wstępie wypada wyjaśnić, z jakiej pozycji piszę tę recenzję. Po pierwsze, nie miałem okazji sprawdzić Disney Illusion Island w trybie kooperacji na… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Moving Out 2 [PlayStation 5] Ponad trzy lata temu recenzowałem pierwszą część przeprowadzkowego chaosu i już wtedy uważałem, że jest to jedna z lepszych pozycji na odstresowanie i… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Quake II (2023) [Xbox Series X] Do tej pory pamiętam, jak włączyłem chyba po raz pierwszy Quake'a II, a nawet jak czytałem jego recenzje blisko 26 lat temu. Pamiętam zachwyty i pamiętam… » więcej 2023-07-29, godz. 06:00 Pikmin 4 [Switch] Sympatyczny, bulwowaty nieco mały ludzik z nosem jak kartofelek, odziany w skafander kosmiczny, jedzie na puchatej istocie przypominającej psa. Po bokach doczepione… » więcej 2023-07-29, godz. 06:00 Exoprimal [Xbox Series X] Ta gra znalazła się od razu tam, gdzie powinna. I to z jednej strony ją określa, choć nie wiem czy tak do końca pochlebnie, z drugiej strony na pewno jest… » więcej 2023-07-22, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Exoprimal [Xbox Series X] Sieciowe, drużynowe zmagania z hordami wyskakujących zewsząd dinozaurów. Taki jest szkielet - nomen omen - gry Exoprimal. W Giermaszu takimi tytułami zazwyczaj… » więcej 2023-07-15, godz. 06:00 Master Detective Archives: RAIN CODE [Switch] Rozbawienie, zaciekawienie - zmęczenie, irytacja, znudzenie - zaintrygowanie, rozbawienie, totalne wciągnięcie w rozgrywkę - i znowu, zmęczenie i irytacja..… » więcej
89101112