Czas Reakcji
Radio SzczecinRadio Szczecin » Czas Reakcji » ARCHIWUM - 2010 » ARCHIWUM - 2010, maj
Pan Zdzisław od wielu tygodni stara się zarezerwować bilet na pociąg 2 czerwca. To istotna data, bo poprzedza Boże ciało kiedy to należy spodziewać się kolejek, tłoku i prawdziwej walki o miejsca. Zatem już teraz nasz słuchacz chce mieć pewność że zdobędzie dla siebie i swojej chorej matki miejscówkę. Okazuje się jednak, że to nie takie proste....
Oto telefon od zbulwersowanego pana Zdzisława
Aby sprawdzić czy rzeczywiście nie ma możliwości dokonania rezerwacji przez telefon, wcieliliśmy się w chorego podróżnego, który nie ma dostępu do internetu a potrzebuje zarezerwować miejsca na podróż do Warszawy:
Naczelnik Ryszard Wowczko ze szczecińskiego oddziału Intercity jest zdania, że nie ma potrzeby korzystania z telefonu skoro można zarezerwować bilet przez internet lub po prostu kupić go w dworcowej kasie. Naczelnik pamięta czasy (kilkanaście lat temu), gdy można było dokonać rezerwacji telefonicznie ale ostatecznie nie wie dlaczego taka usługa już nie istnieje.
Rzecznik PKP Intercity Paweł Ney tłumaczy to tym, że teraz stawia się na rozwój internetu jako nowoczesnego kanału sprzedaży biletów, a oprócz tego rezerwacje telefoniczne przynosiły straty.
Pan Zdzisław pytał również dlaczego na dworcu mógłby kupić bilet na 2 czerwca ale miejscówki już nie? Naszego słuchacza poinformowano, że dopiero na dwa dni przed wyjazdem będzie mógł starać się o miejscówkę. Czy możliwe że takie są procedury? Paweł Ney zapewnił, że 60 dni przed odjazdem pociągu podróżny - o ile będą miejsca- może bez najmniejszego problemu zakupić bilet.
Komplikacje pojawiają się gdy chodzi o kursowanie pociągów w dni świąteczne, przyznaje Ney. Dodajmy, że o takim właśnie pociągu mówił nasz słuchacz.