- Ponieważ budowa jest dosyć rozległa, ona się ciągnie od zalądowienia basenu Noteckiego, poprzez obudowy wyspy przy obwodnicy, po Nabrzeża Katowickie i Chorzowskie. Są odcinki takie jak nabrzeże Uskok Chorzowskiej, jak Nabrzeże Dąbrowieckie, które są skończone praktycznie w 99% i tylko przygotowujemy dokumentację powykonawczą. Pozostałe nabrzeża, z uwagi na konieczność zachowania ciągłości pracy portu, dopiero ich przebudowa się rozpocznie - mówi Kędzior.
Musimy zbudować cała sieć logistyczną - mówi Leszek Dobrzyński, poseł Prawa i Sprawiedliwości.
- Musimy mieć rozmaite nabrzeża, dostosowane oczywiście do toru wejściowego. Musimy mieć znakomite połączenie z resztą kraju, czyli połączenia kolejowe i drogowe. Dopiero wtedy, jak to wszystko gra ze sobą, czyli mamy wielkie możliwości rozmaitego działania i kierunków dostaw, to mamy spełnione wszystkie warunki do tego, żeby osiągnąć sukces - mówi Dobrzyński.
Wojewoda zachodniopomorski Zbigniew Bogucki podczas konferencji na której pokazano efekty prac budowlanych powiedział, że to dzięki polskim portom udało się przetrwać zimę. Mówił to w kontekście importu węgla.