Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Marek Gróbarczyk. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Marek Gróbarczyk. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Polscy armatorzy nie rezygnują z planów budowy promów na linii pływającej do Szwecji.
- Trwają negocjacje pomiędzy stoczniami a Polską Żeglugą Bałtycką i Polską Żeglugą Morską, aby takie statki wybudować - zapowiada minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

- PŻM i PŻB, które mają za zadanie - poprzez właśnie spółkę Polskie Promy - budowę, nie operowanie, tylko budowę i zamawianie tych jednostek. Rozmowy trwają pomiędzy PŻM-em i stoczniami. Jak już informowałem, jest w to mocno zaangażowana Stocznia Szczecińska - podkreśla Gróbarczyk.

Promy są potrzebne polskim armatorom, bo część jednostek obecnie eksploatowanych jest już stara.

- Wymiana floty, przede wszystkim transportowej, w zakresie promów jest koniecznością, tak dla PŻM, jak i dla PŻB, czy też innych operatorów, którzy funkcjonują na Morzu Bałtyckim. Realizacja ich jest koniecznością, więc to jest tylko kwestia czasu, niestety przeciągającego się - dodaje Gróbarczyk.

Przypomnijmy, historia budowy promów na linii kursującej do Szwecji sięga 2007 roku. Wtedy Polska Żegluga Morska i Stocznia Szczecińska Nowa podpisały list intencyjny w sprawie budowy dwóch jednostek o nazwie Piast i Patria. W czasach Platformy Obywatelskiej zlikwidowano stocznię i do realizacji zaprojektowanych promów nie doszło. W tym czasie na linię ze Świnoujścia do Szwecji wszedł niemiecki armator TT-Line.
- Trwają negocjacje pomiędzy stoczniami a Polską Żeglugą Bałtycką i Polską Żeglugą Morską, aby takie statki wybudować - zapowiada Minister Gospodarki Morskiej Marek Gróbarczyk.
- Realizacja ich jest koniecznością, więc to jest tylko kwestia czasu, niestety przeciągającego się - dodaje Gróbarczyk.

Dodaj komentarz 12 komentarzy

czy to ciąg dalszy Kabaretonu ???
Chyba Gróbarczyk walczy tymi "odświeżanymi kotletami" o możliwość trwania przy ministerialnym korycie.
Skompromitowany facet odgrzewa skompromitowany pomysł.
Pierwszy komentarz o stępce za: 3, 2, 1...
Ten artykuł sugeruje że PO wpuściła TT line ,a kto wpuścił promy Setna do Gdyni ? Jesteśmy w UE i tak samo nasze tiry przemieszczają się po całej Europie. Dzieńikarstwo w Radio Szczecin kolejny raz na poziomie rynsztokowym. Obecny rząd Opowiada o budowie promów chyba kosmicznych ...
mamy jakieś agencje kosmiczne.. a co..., możemy budować promy i zdobywać kosmos
ludzie tam świetnie zarabiają, zajmują się zdobywaniem i poznawaniem wszechświata ha ha ha
ale ta wiadomość o budowie space shuttle mógłby przerosnąć POPiSowy elektorat i .. być może zaczęliby się zastanawiać czy to nie przesada... (zastanawianie się plebsu nie jest dobre dla rządu)

pżm pżb pp etc... więcej spółek niż ludzi normalnie pracujących :-D
efekt dzikiej prywatyzacji naprodukował kompletnie bezsensowne spółki, wraz z ich prezesami, z-cami, radami.. już nie ma sensu pisać o sekretariatach i całej reszcie MEGA administracji... i najważniejsze, ci wszyscy ludzie nie pracują charytatywnie ;-) lecz są ważnym składnikiem sieci "Bagietka", czy "Koch"
jednostronny i niski poPOziom komentatorski
Wczoraj było o pogłębianiu toru a dziś o promie. Kolejność słuszna i za to chwała min. Gróbarczykowi bo gorzej byłoby gdyby wybudowali prom a ten utknąłby na mieliźnie w drodze do Bałtyku.
A propos stępki to proponuję pociąć ją na żyletki w wersji limitowanej z numerem fabrycznym i każdą z nich sprzedawać jako pamiątkę po naszych wizjonerach przemysłu stoczniowego. Można też gratis dokładać odcinek taśmy papierowej do łączenia kadłubów. :-)
Ha ha budują i budują tylko efektów brak ciekawe czy nie jest im normalnie wstyd ?
TT LINE niedługo będzie mieć dwa nowe promy zamówione 2 lata temu w Chinach, które będą pływać że Świnoujścia. Całe to zamieszanie z budową promu to działanie na szkodę PŻB i niedługo przez nieudacznictwo rządzących połączenia Świnoujście Ystad będą robione tylko przez niemieckie linie. Wszystko dzięki nieudolności PiSu.
Jakie znowu negocjacje? Przecież PiS miał już stępkę. Czyli projekt itd. Nie potrafią się przyznać, że oszukali wszystkich Polaków? Aha czyli teraz trzeba zrobić kolejną spółkę by koledzy i koleżanki z PiSu mieli posady? Ile te promy widmo już kosztują? Czy pan Gróbarczyk działa na szkodę PŻB i PŻM zwodząc wciąż tymi promami widmo? Przecie można to było zrobić taniej w Chinach. Cofanie się teraz do czasów PO jest śmieszne i pokazuje, że te stocznie w takim kształcie i wymiarze i tak nie miały racji bytu. Nikt już w EU nie zamawia takich statków, które oferowały nasze stocznie. Taka jest brutalna rzeczywistość i prawo rynku. Tak samo nierentowne kopalnie. Do zamknięcia, ale żaden rząd nie ma odwagi i jaj.
A i media branżowe podają informację, że wciąż nie zakupiono projektu. Sytuacja z wirusem jest dla rządu idealna w tej sprawy. Następnym razem będą informację, że bardzo chcieli budować, ale spawacze utknęli w Norwegii. Od początku cały ten pomysł z budową promów poprzez miejską spółkę skarby państwa był propagandą i naiwnością rządzących.
- Trwają negocjacje - mówi minister. Zapewnia, że są bardzo zaawansowane.
- Ruszyły negocjacje - informuje PR Szczecin w tytule informacji. Ruszyły, czyli zaczęły się.
Nie ma nic gorszego, niż nadgorliwi propagandziści. Chroń nas Boże od przyjaciół - z wrogami sami sobie poradzimy.
podsumowując przedmówców: ŁŻE, KŁAMIE, OSZUKUJE.

Najgorsze jednak jest to, że Polacy już chyba zobojętnieli na te ustawiczne kłamstwa i oszustwa PiSu i jak głodne pelikany łykają prymitywną propagandę.
Smutne to

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Archiwum informacji

poniedziałek29wtorek30środa01czwartek02piątek03sobota04niedziela05poniedziałek06wtorek07środa08czwartek09piątek10sobota11niedziela12poniedziałek13wtorek14środa15czwartek16piątek17sobota18niedziela19poniedziałek20wtorek21środa22czwartek23piątek24sobota25niedziela26poniedziałek27wtorek28środa29czwartek30piątek31sobota01niedziela02
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty