Brak wagi przy cenie produktu czy podawanie potraw niezgodnych z opisem w menu. Inspekcja Handlowa podsumowuje wakacyjne kontrole w punktach gastronomicznych, przeprowadzone na terenie zachodniopomorskich kurortów nadmorskich, między innymi w Świnoujściu, Kołobrzegu czy Ustroniu Morskim.
Łącznie przeprowadziliśmy kontrole u 18. przedsiębiorców, z czego nieprawidłowości stwierdziliśmy u 11. z nich, powiedziała Beata Manios z Inspekcji Handlowej w Szczecinie.
- Nieprawidłowości te przede wszystkim dotyczyły braku ilości potrawy bądź napoju oferowanego w danym punkcie, a wymienione zostały w menu. Oprócz tego u jednego przedsiębiorcy stwierdziliśmy nielegalizowaną wagę, data jej legalizacji po prostu minęła, a właściciel nie dopilnował, aby przeprowadzić jej ponowną legalizację. W dwóch miejscach natomiast brak było wywieszki informującej o szkodliwości spożycia alkoholu - uzupełniła Manios.
Inspekcja w barach czy restauracjach polegała na tzw. zakupie kontrolowanym, dodała Manios.
- Występujemy wówczas w charakterze klientów. Dokonujemy zamówienia, płacimy za wybrane przez nas danie i wtedy weryfikujemy czy przedsiębiorca działa rzetelnie. Sprawdzamy, czy należność, którą zapłaciliśmy jako klienci, została wyliczona prawidłowo, zgodnie z tym co widnieje w menu, biorąc pod uwagę przeważenie tego produktu - podsumowała Beata Manios.
Inspekcja Handlowa w Szczecinie podczas wakacyjnych kontroli przyznała trzy mandaty karne na łączną kwotę 450 złotych.
- Nieprawidłowości te przede wszystkim dotyczyły braku ilości potrawy bądź napoju oferowanego w danym punkcie, a wymienione zostały w menu. Oprócz tego u jednego przedsiębiorcy stwierdziliśmy nielegalizowaną wagę, data jej legalizacji po prostu minęła, a właściciel nie dopilnował, aby przeprowadzić jej ponowną legalizację. W dwóch miejscach natomiast brak było wywieszki informującej o szkodliwości spożycia alkoholu - uzupełniła Manios.
Inspekcja w barach czy restauracjach polegała na tzw. zakupie kontrolowanym, dodała Manios.
- Występujemy wówczas w charakterze klientów. Dokonujemy zamówienia, płacimy za wybrane przez nas danie i wtedy weryfikujemy czy przedsiębiorca działa rzetelnie. Sprawdzamy, czy należność, którą zapłaciliśmy jako klienci, została wyliczona prawidłowo, zgodnie z tym co widnieje w menu, biorąc pod uwagę przeważenie tego produktu - podsumowała Beata Manios.
Inspekcja Handlowa w Szczecinie podczas wakacyjnych kontroli przyznała trzy mandaty karne na łączną kwotę 450 złotych.