Inwestycja jest niemożliwa do zrealizowania w terminie - tak o Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej mówi wiceprezes firmy Trakcja.
PKP Polskie Linie Kolejowe i Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego złożyły wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o przedłużenie terminu oddania inwestycji. Chodzi o dodatkowy rok, czyli do końca 2023 roku. Zdaniem Arciszewskiego, nawet gdyby został przyjęty, to jest to nierealna data.
Jak mówi najtrudniejszym elementem jest modernizacja linii nr 406 w kierunku Polic.
„Nawet zakres kontraktu nie jest jeszcze uzgodniony (...) Zamawiający, czyli PKP nie dość dokładnie opisał swoje potrzeby: jego (oraz inżyniera kontraktu) rzeczywiste oczekiwania były bardzo odległe od tego, co zamieszczono w Programie-Funkcjonalno Użytkowym” - cytuje Arciszewskiego portal.
Nie ma jeszcze decyzji czy zostanie przedłużony termin na wykonanie inwestycji. To jedyna szansa na to, by zachować unijne finansowanie.
Według pierwotnych planów, inwestycja miała być gotowa do 2023 roku. Kosztuje ona 800 mln złotych, z czego ponad 500 mln zł to dofinansowanie unijne.
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma za zadanie skomunikować m.in. Szczecin, Gryfino, Police, Goleniów i Stargard.