Mimo młodego wieku dał się już poznać wielu dyrygentom i orkiestrom oraz melomanom renomowanych sal koncertowych w Europie, Emiratach Arabskich i naturalnie w Polsce, by wymienić chociażby Filharmonię Narodową w Warszawie czy NOSPR – Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach.
Krzysztof Wierciński – student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Joanny Ławrynowicz-Just, laureat licznych międzynarodowych konkursów pianistycznych zagrał w piątek, 4 kwietnia 2025 w Złotej Sali Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Pianista wystąpił z Orkiestrą Symfoniczną swojej Alma Mater pod batutą doskonałego dyrygenta Rafała Janiaka.
Jego interpretacja jakże trudnego Andante spianato i Wielkiego Poloneza Es-dur op. 22 Fryderyka Chopina zadziwiła absolutną biegłością, subtelnością, płynnością, swobodą, świeżością i wrażliwością na piękno dźwięku. Stąd tytuł wieczoru „Tak brzmi młodość” powinien być uzupełniony o słowa „połączony z profesjonalizmem”, co uczyniłam z ogromną przyjemnością. To sformułowanie dotyczy także maestro Janiaka, który mimo tylko jednej próby w nowych warunkach akustycznych wykazał, jak można porwać około stu młodych instrumentalistów do świetnego wykonania arcyskomplikowanej, monumentalnej Piątej Symfonii Gustava Mahlera i Uwertury Es-dur Ignacego Jana Paderewskiego, włączając w to naturalnie pianistyczne dzieło Fryderyka.
Nie ma więc się czemu dziwić, że licznie zgromadzona publiczność gromkimi brawami nagrodziła to brzmienie młodości... połączonej z profesjonalizmem.
Wszędzie, gdzie będzie grała Orkiestra Symfoniczna Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, warto jej posłuchać, jak i Krzysztofa Wiercińskiego, który w październiku br. będzie reprezentował Polskę na 19. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Krzysztof Wierciński – student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Joanny Ławrynowicz-Just, laureat licznych międzynarodowych konkursów pianistycznych zagrał w piątek, 4 kwietnia 2025 w Złotej Sali Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Pianista wystąpił z Orkiestrą Symfoniczną swojej Alma Mater pod batutą doskonałego dyrygenta Rafała Janiaka.
Jego interpretacja jakże trudnego Andante spianato i Wielkiego Poloneza Es-dur op. 22 Fryderyka Chopina zadziwiła absolutną biegłością, subtelnością, płynnością, swobodą, świeżością i wrażliwością na piękno dźwięku. Stąd tytuł wieczoru „Tak brzmi młodość” powinien być uzupełniony o słowa „połączony z profesjonalizmem”, co uczyniłam z ogromną przyjemnością. To sformułowanie dotyczy także maestro Janiaka, który mimo tylko jednej próby w nowych warunkach akustycznych wykazał, jak można porwać około stu młodych instrumentalistów do świetnego wykonania arcyskomplikowanej, monumentalnej Piątej Symfonii Gustava Mahlera i Uwertury Es-dur Ignacego Jana Paderewskiego, włączając w to naturalnie pianistyczne dzieło Fryderyka.
Nie ma więc się czemu dziwić, że licznie zgromadzona publiczność gromkimi brawami nagrodziła to brzmienie młodości... połączonej z profesjonalizmem.
Wszędzie, gdzie będzie grała Orkiestra Symfoniczna Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, warto jej posłuchać, jak i Krzysztofa Wiercińskiego, który w październiku br. będzie reprezentował Polskę na 19. Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.