Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy Underrail nazywają duchowym spadkobiercą dwóch pierwszych Falloutów. I skojarzeń nie można uniknąć. Od grafiki, która przywraca wspomnienia z eksploracji pustkowi w latach 90. przez rozbudowane statystyki postaci, po generalną komplikację, która idzie jednak znacznie dalej, niż pierwowzór dla produkcji Stygian Software. Oczywiście jest szereg nowości. Na przykład moce psychiczne, które przydają się w walce. Ale umiejętności jest tak wiele i przydają się do tylu rzeczy, że nawet nie wiem, co o nich powiedzieć, czy które wybrać. Każdą z nich można rozwijać i każda się przydaje. Ale - skupmy się na najważniejszym. Dobre gry RPG są jak książki. Nie można odpuszczać, robić przerw, sięgać w międzyczasie po inne pozycje na dłużej. Tu trzeba stać się cześcią podziemnego świata - skojarzenia z Metro 2033 jak najbardziej wskazane i na miejscu - nie ma wymiękania.

Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu gog.com
GIERMASZ-Recenzja Underrail

Jest oczywiście sporo walki, o której za chwilę i zadań, ale tutaj najważniejsza jest historia, wątki fabularne i dialogi. Dialogów jest dużo, są długie i ważne. Nawet bardzo. Nie klikamy "dalej" albo "pomiń", bo prędzej czy później będzie trzeba wrócić do rozmówcy i wypytać go jeszcze raz o wszystko. A potem na misję i walkę.

Co do starć - kolejne skojarzenia z Falloutem - odbywają się w turach, ale nie zmienia to faktu, że czasem częściej tu giniemy niż żyjemy. Każdy rodzaj przeciwnika wymaga innej taktyki, ale i tak - nawet po rozgryzieniu systemu walki są hardcorem - trudne i wymagają czasem nieco szczęścia. Kolejny dowód na to, że Underrail trzeba poświęcić się bez reszty.

A jak to wszystko wygląda? No, jeśli ktoś spodziewa się, że produkcja Stygian Software pobije ostatniego Batmana, to - nie nie pobije. Graficznie, to też raczej wczesny Fallout, ale nie zamierzam za to odbierać nawet pół punktu z oceny. Dlaczego? Bo grafika nie ma tu żadnego znaczenia. Jest dopracowana, dosyć szczegółowa i nie przeszkadza. To wystarczy w odbiorze historii i klimatu. Klimat, historia i możliwości rozwoju - to najważniejsze elementy każdego dobrego RPG. A w Underrail wszystkie one są najwyższej klasy. Dlatego ja też z całego serca zachęcam do tej gry. Ale tylko tych, którzy mają na to czas i dostatecznie dużo samozaparcia. A fani Fallouta pewnie już robią przelew, żeby zainstalować produkcję.
 

Zobacz także

2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem… » więcej 2024-07-06, godz. 07:00 Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5] Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth… » więcej 2024-06-29, godz. 07:00 Stellar Blade [PlayStation 5] Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Serum [wczesny dostęp PC] Na pecetach miała niedawno premierę polska survivalowa gra Serum. Postapokaliptyczne lokacje, walka o przetrwanie, pozyskiwanie zasobów, crafting i tytułowa… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Classified France '44 [PlayStation 5] Jarek Gowin ruszył na front II wojny światowej w grze Classified: France '44. Jest to taktyczna strategia turowa, w której sterując niewielkim oddziałem… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Paper Mario: The Thousand-Year Door [Switch] W moje ręce wpadł remake świetnej gry Nintendo sprzed 20 lat, która w 2004 roku wyszła na Game Cube'a. Paper Mario: The Thousand-Year Door to druga część… » więcej 2024-06-03, godz. 17:25 Dragon Ball: Xenoverse 2 [PlayStation 5] To miłe, że wciąż są producenci, którzy dbają o swoje produkcje i graczy nawet lata po premierach. Bandai Namco zalicza się do takich firm, które nie… » więcej 2024-06-03, godz. 17:21 F1 24 [PC] W terminologii filmowej istnieje pojęcie epizodu butelkowego. Jest to odcinek serialu, który wykonywany jest jak najmniejszym budżetem, często opierając się… » więcej 2024-06-03, godz. 17:15 Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X] Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść… » więcej
12345