Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Ojej! Ile się tu dzieje! - pomyślałem, gdy na ekranie pojawiła się pierwsza scena... Przed murami miasta wykutego w kamieniu toczyła się wielka bitwa. Dzielne krasnoludy odpierały właśnie wściekły atak orków. Jako jeden z obrońców zeskoczyłem z muru w sam środek jatki. Wykorzystując system aktywnej pauzy, z rosnącą - jak stos padłych u bram potworów - satysfakcją, miażdżyłem i strącałem w przepaść kolejnych napastników... Gra The Dwarves autorstwa KING Art Studios zachwyciła mnie. Wiedziałem, że zaczynam właśnie brać udział w epickiej przygodzie i przez długie godziny będę wypracowywał nowy profil siedziska swojego fotela przy komputerze. Niestety... The Dwarves potraktowała mnie, jak każdy krasnolud napastliwego ogra - obuchem przez łeb.

Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
GIERMASZ-Recenzja The Dwarves

Gra powstała na kanwie książkowej serii The Dwarves Markusa Heitza. To historia wychowanego przez ludzi krasnoluda o imieniu Tungdil. Nasz bohater nigdy nie spotkał żadnego innego przedstawiciela swojej rasy. Wychowywał się w otoczeniu magów. Nie jest więc - co typowe dla krasnoludów - rubasznym i lekko nieokrzesanym przedstawicielem nacji. Tungdil jest kowalem o gołębim sercu, którego bardziej interesują książki niż topory czy młoty bojowe. Jego spokojne życie zmieni się jednak w chwili, gdy otrzyma zadanie dostarczenia pewnej przesyłki. Tungdil wyrusza w świat a gracze łapią głęboki wdech, gdy na ekranie pojawia się mapa otwierającego się przed nami świata.

Ojej! Ile będzie zwiedzania - pomyślałem. - Ojej! - westchnąłem godzinę później, gdy okazało się, że nie będzie...

Okazuje się, że gra, to dwa podstawowe element: mapa, po której przesuwamy symbolizujący naszego bohatera pionek oraz lokacje, do których jesteśmy przenoszeni z trybu mapy. Szybko okazuje się, że lokacji jest żałośnie niewiele, a większość wydarzeń w grze będziemy "przeżywać"... czytając pojawiające się na mapie skrypty. W poszczególnych lokacjach toczymy bitwy i rozwiązujemy zagadki. W kilku miejscach nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że postacie żyją własnym życiem, gdy podczas walki przestały reagować na polecenia. Sporo "wzruszeń" dostarczyła też kamera, która zawieszona nad sceną potrafiła utknąć za drzewami i wzgórzami, dzięki czemu - wsłuchując się w prowadzony dialog, lub odgłosy bitwy - mogłem z bliska podziwiać fakturę skał i listowia.

Gra, która miała być taktycznym RPG, niewiele ma cech tego gatunku. Wybory dokonywane podczas rozgrywki nie mają żadnego wpływu na historię a rozwój postaci ogranicza się jedynie do przypisywania jej jednej zdolności unikalnej na poziom.

The Dwarves jest tytułem utkanym z różnego typu błędów i kompromisów ekonomicznych. Najwyraźniej zabrakło pieniędzy, by zrealizować ambitny pomysł z dużym potencjałem. Być może, gdy pojawią się pieniądze, twórcy uzupełnią pustkę ziejącą z obiecującej mapy. Teraz gra sprawia wrażenie niedokończonej i - jako taka - jest zbyt droga. Ponad 120 złotych to - według mnie - o połowę za dużo.

PS. Jeżeli macie apetyt na wielką przygodę z krasnoludami - lepszym wyborem będzie Dragon Age: Origins, do której to gry The Dwarves jest bardzo podobna. Jednak jest to porównanie Malucha z Mercedesem - oba auta są na "M" i mają cztery koła...
 

Zobacz także

2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem… » więcej 2024-07-06, godz. 07:00 Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5] Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth… » więcej 2024-06-29, godz. 07:00 Stellar Blade [PlayStation 5] Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Serum [wczesny dostęp PC] Na pecetach miała niedawno premierę polska survivalowa gra Serum. Postapokaliptyczne lokacje, walka o przetrwanie, pozyskiwanie zasobów, crafting i tytułowa… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Classified France '44 [PlayStation 5] Jarek Gowin ruszył na front II wojny światowej w grze Classified: France '44. Jest to taktyczna strategia turowa, w której sterując niewielkim oddziałem… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Paper Mario: The Thousand-Year Door [Switch] W moje ręce wpadł remake świetnej gry Nintendo sprzed 20 lat, która w 2004 roku wyszła na Game Cube'a. Paper Mario: The Thousand-Year Door to druga część… » więcej 2024-06-03, godz. 17:25 Dragon Ball: Xenoverse 2 [PlayStation 5] To miłe, że wciąż są producenci, którzy dbają o swoje produkcje i graczy nawet lata po premierach. Bandai Namco zalicza się do takich firm, które nie… » więcej 2024-06-03, godz. 17:21 F1 24 [PC] W terminologii filmowej istnieje pojęcie epizodu butelkowego. Jest to odcinek serialu, który wykonywany jest jak najmniejszym budżetem, często opierając się… » więcej 2024-06-03, godz. 17:15 Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X] Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść… » więcej
12345