Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Weedcraft Inc
Weedcraft Inc
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli symulator hodowli marihuany wydawał się produkcją błahą, prostą - tak myślałem na początku, okazuje się, że to całkiem nieźle rozbudowana gra ekonomiczna, w której nie chodzi tylko o radochę z hodowania zielska, ale może przede wszystkim o przygotowanie dobrej strategii dystrybucji naszego produktu.

Grę do recenzji dostaliśmy od twórców z polskiego studia Vile Monarch.
GIERMASZ-Recenzja Weedcraft Inc

Weedcraft to historia "od zera do milionera". To gra w której hodujemy różnego rodzaju marihuanę. Urzekło mnie to, jak wiele w tej grze jest wprowadzanych możliwości. Nasz bohater mieszka w mieście Flint. Nasz brat przedstawia nam swoją małą plantację znajdującą się w piwnicy i od tego zaczynamy sprzedaż specyfiku. Utrzymanie się na rynku handlarzy trawą nie jest proste - wymaga myślenia, planowania i jest zależne od wielu specyfików. Żeby odnieść sukces musimy mieć różny towar - musimy go dostosować do grona odbiorców. I tak hodowałem tanie ziele dla biedniejszych ludzi, a droższe dla na przykład celebrytów czy artystów. Co mnie osobiście najbardziej zaskoczyło, wśród naszych klientów możemy również spotkać osoby chore na raka, które szukają ukojenia bólu. Żeby przygotować kilka gatunków marihuany musimy przygotować na to miejsce, zapewnić odpowiednie warunki, doświetlić pomieszczenie oraz odblokować sloty na dystrybucję kolejnych produktów.

Wraz z wzrostem naszego rodzinnego imperium marihuany, z piwnicy w naszym rodzinnym domu przenosimy się do innych miast oraz stanów. To od nas zależy czy uprawą zioła będziemy zajmować się nielegalnie czy może jednak zdecydujemy się na to, by biznes był „czysty”. Ukończenie scenariusza będzie wymagało od nas wykonania wielu pomniejszych zadań.

Weedcraft to strategia ekonomiczna, czyli zajmujemy się "klikaniem", ustawianiem cen i sprzedawaniem towaru. Musimy również podlewać i przycinać rośliny - klikamy na nie i dzieje się to samoistnie. O ile przez pierwszą godzinę miałem dużą frajdę z obmyślania planu jak zostać potentatem sprzedaży konopii w kraju, to później stało się to żmudnym obowiązkiem. Oczywiście, możemy sobie zatrudnić pracownika, który wykona tę pracę za nas lub sprzęt, który przyśpieszy cały proces, ale odbije się to na jakości towaru. Pracując samemu osiągamy lepsze efekty, a co za tym idzie, lepiej zarabiamy.

Jak już mówiłem - mamy dwie możliwości: biznes możemy prowadzić legalnie i odprowadzać podatki, lub nielegalnie - wówczas do naszej kieszeni ląduje czysty zysk. Nielegalny handel marihuaną ma jednak swoje minusy, ponieważ zamiast płacić pewne podatki, będziemy musieli wręczać łapówki w zamian za przychylność służb.

Hodowla to jeszcze nie wszystko, bo gdzie biznes, tam i konkurencja. Pojawia się ona losowo. Jak z nią walczyć? Ja zwracałem uwagę na listę ulubionych na danym obszarze produktów. Wówczas, jeżeli dopasujemy nasz asortyment do klientów, nie będą oni zasilać konkurencji, przez co inne biznesy szybko upadną. Możemy współpracować z innymi handlarzami, lub zastosować bardziej agresywną strategię. Ja stosowałem raczej tę drugą taktykę - chciałem po prostu mieć monopol na danym rewirze, co bardzo często się udawało, przez niższe ceny i towar dostosowany do potrzeb odbiorców.

Gra nie jest trudna. Po kilkunastu minutach rozgrywki wiemy już co i jak, chociaż w trakcie również potrafi nas zaskoczyć (na przykład problemami z policją). Tytuł nie wciągnął mnie na długie godziny, ponieważ klikanie po jakimś czasie po prostu się nudzi. Weedcraft to ciekawa odskocznia, jak to mówię "szybki strzał" na godzinną rozgrywkę. To gra dla ludzi cierpliwych, którzy będą trwali przed ekranami i czekali na kolejne wyniki finansowe biznesu. Ja jednak starałem się ją dozować w mniejszych fragmentach czasowych - po kilkadziesiąt minut dziennie.
 

Zobacz także

2024-07-27, godz. 07:00 Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X] To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym… » więcej 2024-07-27, godz. 07:00 Nobody Wants to Die [PlayStation 5] Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem… » więcej 2024-07-06, godz. 07:00 Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5] Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth… » więcej 2024-06-29, godz. 07:00 Stellar Blade [PlayStation 5] Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Serum [wczesny dostęp PC] Na pecetach miała niedawno premierę polska survivalowa gra Serum. Postapokaliptyczne lokacje, walka o przetrwanie, pozyskiwanie zasobów, crafting i tytułowa… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Classified France '44 [PlayStation 5] Jarek Gowin ruszył na front II wojny światowej w grze Classified: France '44. Jest to taktyczna strategia turowa, w której sterując niewielkim oddziałem… » więcej 2024-06-22, godz. 07:00 Paper Mario: The Thousand-Year Door [Switch] W moje ręce wpadł remake świetnej gry Nintendo sprzed 20 lat, która w 2004 roku wyszła na Game Cube'a. Paper Mario: The Thousand-Year Door to druga część… » więcej 2024-06-03, godz. 17:25 Dragon Ball: Xenoverse 2 [PlayStation 5] To miłe, że wciąż są producenci, którzy dbają o swoje produkcje i graczy nawet lata po premierach. Bandai Namco zalicza się do takich firm, które nie… » więcej 2024-06-03, godz. 17:21 F1 24 [PC] W terminologii filmowej istnieje pojęcie epizodu butelkowego. Jest to odcinek serialu, który wykonywany jest jak najmniejszym budżetem, często opierając się… » więcej 2024-06-03, godz. 17:15 Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X] Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść… » więcej
12345