Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » GRAMY PO POLSKU
GIERMASZ-Gramy po polsku na 27.03.21
Niezależna gra tworzona przez niewielki zespół dostaje prestiżową nagrodę BAFTA za "najlepszy debiut". Brawo, gratulujemy! Z kim rywalizował Carrion, jakie jeszcze polskie produkcje były nominowane - między innymi o tym opowiada Michał Król w tym wydaniu kącika Gramy po polsku. Po ostatnich kiepskich informacjach o gigantach polskiego game devu, wreszcie chwila oddechu. Choć - fakt - pod koniec tej rozmowy dyskutujemy również o obecnie trudnej (wizerunkowo) sytuacji spółki, która jeszcze wcale nie tak dawno była postrzegana jako "rekin biznesu".
GIERMASZ-Gramy po polsku na 20.03.21
Czy w tym roku jednak się uda? Twórcy jednej z największych polskich gier, tych z najbardziej na świecie wyczekiwanych zapewniają, że w 2021 roku "dowiozą"... Patrząc na trailer, który zaprezentowali po miesiącach milczenia jakoś nas do takich optymistycznych wniosków nie skłania. Między innymi o tym mówi Michał Król w tym wydaniu kącika Gramy po polsku. Nie brakuje też zapowiedzi nowych produkcji i informacji o nowych, niespodziewanych hitach sceny niezależnej.
GIERMASZ-Gramy po polsku na 06.03.21
Po zeszłotygodniowym super-ultra-kombo - czyli dramatycznie wręcz brzmiących doniesieniach o największych polskich studiach - tym razem w kąciku nieco spokojniej. Ba, odnotowujemy nominacje do prestiżowych brytyjskich nagród dla naszych twórców. Michał Król oczywiście przedstawia kategorie i analizuje szanse na zdobycie tych laurów. Poza tym, tradycyjnie nie zabrakło zapowiedzi, informacji o pracach nad kolejnymi grami. Miło nam, że to właśnie Polacy stworzą grę na podstawie słynnej animacji. Szczegóły w naszej rozmowie.
 

Zobacz także

2024-07-06, godz. 07:00 [6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z… » więcej 2024-06-29, godz. 07:00 [29.06.2024] Rozmowa - Łukasz Spierewka ze studia Afterburn Jedna z najdłuższych rozmów w naszym cyklu. Łukasz Spierewka jest założycielem studia Afterburn, które na koncie ma kilka udanych gier z gatunku logiczna/puzzle… » więcej 2024-06-09, godz. 18:31 [8.06.2024] Rozmowa - Rafał Sankowski, szef studia Sonka Do rozmowy zaprosiłem Rafała Sankowskiego, szefa studia Sonka. Firma ta specjalizowała się w portach na Switcha, miała też własne dokonania, a teraz pełną… » więcej 2024-06-01, godz. 10:51 [1.06.2024] Wywiad - Paweł Turaczyk, założyciel studia kantal collective Na rozmowę do studia zaprosiliśmy tym razem samodzielnego, niezależnego twórcę, który po godzinach tworzy gry swojego ulubionego gatunku - tower defense… » więcej 2024-05-18, godz. 12:45 [18.05.2024] Wywiad - Kuba Bukała, założyciel i szef studia Serious Sim W tym tygodniu na rozmowę zaprosiliśmy jednego z autorów niedawno wydanej gry Heading Out. Kuba Bukała jest założycielem i szefem studia Serious Sim. W półgodzinnym… » więcej 2024-05-04, godz. 06:00 [4.05.2024] Wywiad - Sebastian Kijaczko ze studia Storm Trident Studio Storm Trident znane jest głównie z konsolowych portów, ale mają też bogate własne portfolio, więc zaprosiłem do rozmowy szefa tej ekipy, Sebastiana… » więcej 2024-04-27, godz. 06:00 [27.04.2024] Wywiad - Bartłomiej Szydło, szef studia Played with Fire Twórcy zajmujący się VR nie gościli na naszych łamach dość często. Teraz możemy to nadrobić, bo udało się mi zaprosić Bartłomieja Szydło, szefa… » więcej 2024-04-20, godz. 16:29 [20.04.2024] Wywiad - Bartek Gajewski, założyciel i szef studia Jutsu Games Jutsu Games to nieliczny przypadek w Polsce, gdzie praktycznie każda stworzona przez nich gra to był sukces. Stoi za tym m.in. Bartek Gajewski, który lata temu… » więcej 2024-04-06, godz. 12:12 [6.04.2024] Wywiad - Darek Łęczycki, szef studia Trigger Labs Darek Łęczycki stworzył w życiu wiele gier. To nie tylko szef studia Trigger Labs, które kilka miesięcy temu wydało grę Pandemic Train, to także wielki… » więcej 2024-03-30, godz. 06:00 [30.03.2024] Wywiad - Maciej Dobrowolski ze studia Starward Industries Recenzję The Invincible popełniłem pod koniec ubiegłego roku, ale nie było okazji porozmawiać z twórcami po premierze. Gra mi się bardzo podobała, w końcu… » więcej
12345