Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Police Shootout
Police Shootout
San Adrino to pełne niebezpieczeństw klasyczne amerykańskie miasto. To właśnie tutaj rozgrywa się akcja polskiej gry Police Shootout, w której wcielamy się w rolę policjanta pilnującego porządku na ulicach metropolii. Zadanie nie będzie łatwe, gdyż napady z bronią, branie zakładników czy strzelanie do funkcjonariuszy to tutaj niestety chleb powszedni. I tylko ode mnie zależało, czy będę opróżniał magazynki jeden za drugim, czy jednak postaram się utrzymać przy życiu przestępców.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, polskiej firmy Ultimate Games.
Recenzja Police Shootout

Police Shootout jest turową grą FPS, czyli klasyczny widok z oczu, jednak wspomniane tury włączają się dopiero w trakcie konfrontacji z przeciwnikiem. Jako funkcjonariusz Scott Price przeniosłem się się tu z większego miasta i niekoniecznie chodzi mi o zwalczanie przestępczości, która opanowała San Adrino. O drugim dnie dowiedziałem się dość szybko i jest to sprawa bardzo osobista.

Gra rozpoczyna się od treningu strzeleckiego, gdzie uczyłem się celności, chowania za zasłonami, ale przede wszystkim odpowiedniego zarządzania punktami ruchu. Każda akcja kosztuje, więc trzeba mądrze podejmować decyzje. Tyle w teorii, bo w praktyce większego znaczenia to nie miało, gdyż zawsze osiągałem swój cel. Nauczyłem się jeszcze ogłuszania przeciwników pałką, rażenia ich paralizatorem, zakuwania w kajdanki i zabawy latarką, której w całej grze nie użyłem ani razu. Potem nauka negocjacji i można ruszać na miasto.

Pierwsze wezwanie na parking pod marketem, gdzie doszło do drobnej stłuczki. Nuda, ale taki obowiązek. Dojechałem, zaraportowałem centrali przybycie i poszedłem rozmawiać z kierowcami. Dosłownie po chwili z terenu sklepu dobiegły odgłosy strzałów. Najważniejsze jest rozpoznanie, więc wpierw przesłuchałem osoby, które wybiegły ze sklepu. Dzięki temu dowiedziałem się, że napastników jest prawdopodobnie trzech, a zrozpaczona matka uciekła zostawiając w markecie swoją nastoletnią córkę. Wpierw wpadam na przerażonego klienta, który zdradza mi, że ktoś zamknął się w toalecie. Kilka metrów leży ciało, szybki raport radiowy do centrali i w tym momencie wyskakuje napastnik z bronią w ręku. Trzy strzały i raportuję kolejnego trupa. Znajduję pracownika sklepu, ten wskazuje mi kierownika. Po drodze kolejny przestępca, którego muszę nakarmić ołowiem. Od szefa sklepu dowiaduję się o trzecim przestępcy na zapleczu i zakładniku, a w toalecie odnajduję zagubioną nastolatkę. Matka się ucieszy. Dopadam go w magazynie, na szczęście puszcza zakładnika i zaczynają sie negocjacje. Chwila nawijania makaronu na uszy i napastnik poddaje się. Pierwsza udana akcja za mną. Wracam do bazy, za punkty rozwijam możliwości policjanta i ruszam w teren.

W Police Shootout jest 10 misji, ale są na tyle rozbudowane, że nie ma czasu na nudę. Lokacje się powtarzają, ale jest to wytłumaczone fabularnie. Dużo tu rozmów, trochę szukania, ale prawda jest taka, że nie da się zaciąć. Kwestia zbierania informacji i ewentualnie wykorzystywania ich podczas prób negocjacji z przestępcami. No i oczywiście podpowiedzi, które udzielają uczestnicy zajść, są bardzo pomocne. Żmudna policyjna robota. Jest napad na stację benzynową, przejęcie warsztatu samochodowego, dziwna akcja ze znikającą benzyną w bazie ciężarówek, tajemnica opuszczonych magazynów, czy chyba najlepsza misja w przydrożnym motelu.

Gra daje wybór - czy jesteś dobrym policjantem, rozmawiasz ze wszystkimi, czytasz notatki, raportujesz przez radio do bazy, zabezpieczasz dowody i starasz się unikać strzelanin. Czy jednak masz gdzieś prawo, dążysz do konfrontacji i trup ściele się gęsto. Od tego zależy punktacja, czyli zebrane doświadczenie i możliwość rozwoju możliwości funkcjonariusza.

Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to Police Shootout jest na średniej półce. Szału nie ma, ale lokacje są całkiem przyzwoicie wykonane. Nawet nie pamiętam czy jest jakaś muzyka, a dźwiękowo jest też na średnim poziomie. Są jednak minusy. To, że misji mogłoby być więcej, jest oczywiste, tryb turowego strzelania jest fajny, jednak chciałbym móc zaskoczyć przeciwnika, strzelić mu np. w dłoń, w której trzyma broń. A tu nie, system turowy i radź sobie. Niestety były też błędy. Raz zablokowała mi się podstać przy ścianie i nie mogłem dokończyć rozmowy, czyli kontynuować gry. Restart misji. Innym razem zakułem w kajdanki przestępcę, ale zrobiłem to w przejściu i nie miałem jak go ominąć by się wydostać z pomieszczenia. Restart misji. Takich sytuacji miałem chyba ze 3, co jak na 10 misji jest dość dużą liczbą.

Police Shootout jest przyjemnym średniakiem, który wciągnął mnie na kilka godzin. Nie jest to gra z wielkim budżetem, więc oczekiwania miałem niskie i tu produkcja zaskoczyła mnie pozytywnie. Grało sie fajnie, ale za krótko. Ocena: 6,5/10.
 

Zobacz także

2025-05-17, godz. 08:03 Spirit of the North 2 [PlayStation 5] To jest gra, która szanuje gracza. Wybaczcie, że już na wstępie rzucam takim ciężkim działem, ale drugiej części Spirit of the North 2 to się po prostu… » więcej 2025-05-17, godz. 08:02 Drop Duchy [PC] O fenomenie sceny niezależnej powiedziano już niemal wszystko i od ładnych kilkunastu już lat te produkcje walczą o uznanie na równi z wielkimi produkcjami… » więcej 2025-05-17, godz. 08:01 The Precinct [PlayStation 5] W większości gier wcielamy się w tych złych, strzelających do wszystkiego co się rusza, łamiących wszelkie zasady i normy, mających za nic istnienia i… » więcej 2025-05-17, godz. 08:00 Doom: The Dark Ages [Xbox Series X] Może i w średnim wieku, ale kondycję ma jak niejeden 20latek. A nawet i lepszą. Kolejny Doom udowadnia kto tu jest królem FPSów, i że wciąż nikt nie ma… » więcej 2025-05-10, godz. 08:00 South of Midnight [Xbox Series X] Wierzenia ludowe czy folklor to prawdę mówiąc nie jest moja bajka, jednak na South of Midnight czekałem od pierwszej zapowiedzi. Podobała mi się oprawa… » więcej 2025-05-03, godz. 17:54 The Talos Principle: Reawakened [PlayStation 5] Jest tutaj mieszanka świata antycznego z motywami biblijnymi. Są malownicze ruiny, które czasem tracą wygenerowaną stabilność. Jest trochę filozofii, trochę… » więcej 2025-04-28, godz. 19:42 Amerzone: The Explorer's Legacy [Xbox Series X] Przygodówki point'n'click - niegdyś obiekt westchnień graczy, obecnie nisza, bo chociaż pewne mechaniki w nich wypracowane są stosowane i obecnie… » więcej 2025-05-03, godz. 08:00 Forever Skies [PlayStation 5] Jakoś tak jest, że my, gracze, jakoś lubimy czarnowidztwo, jeżeli chodzi o przyszłość. Bo kiedy ostatnio widzieliśmy grę osadzoną w przyszłości, bliższej… » więcej 2025-05-03, godz. 08:00 Clair Obscur: Expedition 33 [Xbox Series X] Będę z Wami brutalnie szczery. Mam mieszane uczucia pracując nad recenzją Clair Obscur: Expedition 33. Bo z jednej strony bardzo chcę się z Wami podzielić… » więcej 2025-04-26, godz. 07:30 #DRIVE Rally [PC] Co by było, gdyby połączyć absolutnego kultowego klasyka SEGA Rally i artystycznie piękne wyścigi Art of Rally? Prawdopodobnie coś na wzór #Drive Rally… » więcej
12345