Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
There's a Gun in the Office
There's a Gun in the Office
Polskie There's a Gun in the Office to jedna z dziwniejszych gier jakie grałem, choć nie jest to zarzut, a stwierdzenie faktu. Maciej Dyjas stworzył symulator stresu, gdzie czas oraz zacieranie śladów są najważniejsze. Wystarczy jedna wpadka, by dzień zakończył się tragedią.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od wydawcy, polskiego Take IT Studio!.
Recenzja There's a Gun in the Office

Zostałem porwany i uwięziony w niewielkim pokoju. Łóżko, szafka, jakieś worki i zamknięte drzwi. Żadnego jedzenia, a porywacze codziennie wracają do mieszkania. Wiem, że kończy mi się czas, muszę działać, ale co robić? Muszę działać. Pod szafką jest klucz, więc mogę wydostać się z pokoju, ale nie z mieszkania. Co robić? W korytarzu znajduję na półce kolejny klucz, dzięki któremu otwieram kuchnię. Głód nie daje mi spokoju, a na stole leży pomarańcza, która daje mi zastrzyk energii. Nie mam za dużo czasu, więc wracam do pomieszczenia w którym się obudziłem. Ale chwila, jak zostawię wszystko jak jest, to porywcze odkryją, że wydostałem się z pokoju. Pomarańczy nie odzyskam, ale zamykam kuchnię na klucz i odkładam go w to samo miejsce. Zamykam się w pokoju, klucz kładę gdzie go znalazłem. Pozostaje czekać. Zasypiam.

Budzę się, powtarzam czynności. Biorę klucz, otwieram drzwi, z korytarza biorę drugi klucz, otwieram kuchnię. Uważam, by niczego nie zepsuć, nie rozwalić, by wszystko wyglądało na nietknięte. Jestem głodny, w lodówce jest kolejny owoc, który pochłaniam ze smakiem. Dokładnie zamykam lodówkę. Widzę drzwi, zapalam światło, zaglądam - jakiś składzik a na ścianie drzwiczki do jakiegoś alarmu, ale nie mam kodu. Chwila poszukiwań, mam. Dezaktywuję alarm i dostaję zawału. Dzwoni telefon w przejściu w kuchni. Zauważam kolejny klucz. Ciekawe co otwiera. Chwila sprawdzania i już wiem. W łazience nie ma nic ciekawego, przynajmniej na razie, bo goni mnie czas, więc muszę wracać do pokoju. Zamykam łazienkę na klucz. Idę, zatrzymuję się, światło w łazience! Wracam, wyłączam, klucz odkładam przy telefonie. W składziku aktywuje alarm, zamykam drzwiczki, tym razem nie zapomnę o świetle. Wzrokiem ogarniam teren, wszystko chyba wygląda jak było. Zamykam na klucz kuchnię, odkładam w korytarzu klucz. Ale chwila, dziś klucz leżał w innym miejscu. Dobrze, że sobie przypomniałem. Wracam do pokoju, zamykam się i padam ze zmęczenia, bo taka ilość stresu rozłoży każdego. Jutro sprawdzę dokładniej łazienkę, może uda się otworzyć inne zamknięte drzwi i sprawdzić co tam jest. Kończą się owoce w lodówce, mam nadzieję, że porywacze tego nie odkryją. Inaczej już po mnie. Mam tylko kilka dni, a oni codziennie wracają. Na razie udaje mi się perfekcyjnie ukrywać moje działania, ale jeden błąd i będzie po mnie. Czas ucieka.

Podoba mi się nazwa symulator stresu, ale tym There's a Gun in the Office w zasadzie jest. Powtarzanie czynności, zapamiętywanie co się zrobiło, by pozostawić miejsca nietknięte. Niestety kilka razy mi się nie udało... Będąc uważnym, robiąc notatki, wypełniając zadania - grę można skończyć bardzo szybko. Problem w tym, że jest pięć dni na ucieczkę, popełnia się błędy, więc trzeba za każdym razem próbować od nowa. Ale nie powiem, wciągnęło mnie to na maksa. Nie ma za dużo interaktywnych rzeczy w mieszkaniu, trzeba kombinować, szukać i zacierać ślady. Wątpię by komuś udało się przejść grę za pierwszym podejściem. Doszło do tego, że autentycznie robiłem sobie notatki.

There's a Gun in the Office jest minimalistyczne w udźwiękowieniu i grafice, ale to zrozumiałe. Stańcie sobie po środku mieszkania to zrozumiecie. To nie jest wielka willa, a mieszkanie w wysokim drapaczu chmur. Kilka pomieszczeń na krzyż, meble, sprzęty, nic szczególnego. Znaczy metraż znacznie odbiega od polskiego "em trzy". Z wyjątkiem kuchni i łazienki. Wykończenia wnętrz także. W sumie chciałbym taką chatę, ale bez porywaczy.

Produkcja jest krótka i jak ktoś jest bardzo uważny, to ukończy ją jeszcze szybciej. Mając rozpisane wszystko, kończąc ją drugi raz zrobiłem każde zadanie i dobrnąłem do końca w około 30 minut. Ale pierwsza styczność trwała długo dłużej. Ważne jest też to, że There's a Gun in the Office kosztuje jedynie 30-40 zł. Biorąc to pod uwagę, nie jest tak źle. W sumie to jednorazowe doświadczenie, ale bawiłem się świetnie. Ocena: 7/10, biorąc pod uwagę naprawdę niską cenę.
 

Zobacz także

2025-05-17, godz. 08:03 Spirit of the North 2 [PlayStation 5] To jest gra, która szanuje gracza. Wybaczcie, że już na wstępie rzucam takim ciężkim działem, ale drugiej części Spirit of the North 2 to się po prostu… » więcej 2025-05-17, godz. 08:02 Drop Duchy [PC] O fenomenie sceny niezależnej powiedziano już niemal wszystko i od ładnych kilkunastu już lat te produkcje walczą o uznanie na równi z wielkimi produkcjami… » więcej 2025-05-17, godz. 08:01 The Precinct [PlayStation 5] W większości gier wcielamy się w tych złych, strzelających do wszystkiego co się rusza, łamiących wszelkie zasady i normy, mających za nic istnienia i… » więcej 2025-05-17, godz. 08:00 Doom: The Dark Ages [Xbox Series X] Może i w średnim wieku, ale kondycję ma jak niejeden 20latek. A nawet i lepszą. Kolejny Doom udowadnia kto tu jest królem FPSów, i że wciąż nikt nie ma… » więcej 2025-05-10, godz. 08:00 South of Midnight [Xbox Series X] Wierzenia ludowe czy folklor to prawdę mówiąc nie jest moja bajka, jednak na South of Midnight czekałem od pierwszej zapowiedzi. Podobała mi się oprawa… » więcej 2025-05-03, godz. 17:54 The Talos Principle: Reawakened [PlayStation 5] Jest tutaj mieszanka świata antycznego z motywami biblijnymi. Są malownicze ruiny, które czasem tracą wygenerowaną stabilność. Jest trochę filozofii, trochę… » więcej 2025-04-28, godz. 19:42 Amerzone: The Explorer's Legacy [Xbox Series X] Przygodówki point'n'click - niegdyś obiekt westchnień graczy, obecnie nisza, bo chociaż pewne mechaniki w nich wypracowane są stosowane i obecnie… » więcej 2025-05-03, godz. 08:00 Forever Skies [PlayStation 5] Jakoś tak jest, że my, gracze, jakoś lubimy czarnowidztwo, jeżeli chodzi o przyszłość. Bo kiedy ostatnio widzieliśmy grę osadzoną w przyszłości, bliższej… » więcej 2025-05-03, godz. 08:00 Clair Obscur: Expedition 33 [Xbox Series X] Będę z Wami brutalnie szczery. Mam mieszane uczucia pracując nad recenzją Clair Obscur: Expedition 33. Bo z jednej strony bardzo chcę się z Wami podzielić… » więcej 2025-04-26, godz. 07:30 #DRIVE Rally [PC] Co by było, gdyby połączyć absolutnego kultowego klasyka SEGA Rally i artystycznie piękne wyścigi Art of Rally? Prawdopodobnie coś na wzór #Drive Rally… » więcej
12345