Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Forever Skies
Forever Skies
Jakoś tak jest, że my, gracze, jakoś lubimy czarnowidztwo, jeżeli chodzi o przyszłość. Bo kiedy ostatnio widzieliśmy grę osadzoną w przyszłości, bliższej bądź dalszej, która nie byłaby jakąś dystopią bądź gorzej? Podobnie jest w Forever Skies. Tym razem wylosowało nam się skażenie. Po kilku wiekach wracamy na Ziemię, aby znaleźć lek na wirusa, który męczy ludzi, którzy są na orbicie. Niestety, problem jest tego typu, że cała planeta pokryta jest grubą warstwą toksycznego pyłu i równie niebezpiecznych oparów. Dodajmy do tego, że lądowanie idzie źle (no bo jak miałoby pójść dobrze) i mamy idealne pole pod survival.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od agencji Wire Tap Media.
Recenzja Forever Skies

Bo Forever Skies jest właśnie takim survivalem. Zbieranie surowców, pilnowanie swojego stanu zdrowia, dbanie o sterowiec, którym się poruszamy - bo właśnie ten jest piekielnie ważny. W grze ta warstwa morderczego powietrza (która, na marginesie, zainspirowana była… krakowskim smogiem) sięga tak wysoko, że jedyne miejsca, na które możemy liczyć, to dachy drapaczy chmur i inne wysoko położone powierzchnie. Latamy z miejsca na miejsce, zbieramy co się da, odlatujemy na kolejne. W międzyczasie pamiętając, że śmierć jest nam nie za bardzo na rękę.

W ramach naszego skakania po dachach i wieżach oczywiście odkrywany nowe przedmioty, schematy do craftingu i rozbudowujemy nasz sterowiec. Nasze nowe odkrycia pomogą nam w skuteczniejszym zdobywaniu surowców, utrzymaniu się przy życiu czy przemieszczaniu się po świecie. Pętla zadaniowa w Forever Skies jest dosyć przyjemna, zwłaszcza po przebyciu pierwszych lokacji i rozeznaniu się w tym futurystyczno-apokaliptycznym uniwersum.

Problemem jest jednak design, który sprawia, że po którymś lądowaniu stwierdzamy u siebie deja vu. Rozumiem, że to post-apo, rozumiem, że skażenie, ale wszystko tutaj wygląda podobnie. Trochę różnorodności by się przydało nawet na wybitej w pień planecie.

Co nie zmienia faktu, że gra się bardzo przyjemnie. Forever Skies każe nam myśleć nad tym, w którą stronę posuniemy się w eksploracji czy rozbudowie, ale nie wypruje nas ze wszystkich sił w trakcie rozgrywki. Jeżeli ktoś szuka fajnego survivala i jest w stanie wybaczyć stylistykę, która jest bardzo podobna w całej grze, to będzie bawił się świetnie, nawigując przez smog i zbierając części. Ocena - 7,5 na 10.
 

Zobacz także

2025-07-05, godz. 08:01 Arena Renovation [PlayStation 5] W moje ręce wpadł kolejny prosty polski symulator odnawiania obiektów. Oczekiwania miałem niskie, bo z doświadczenia wiem, że tego typu gry nie powalają… » więcej 2025-07-05, godz. 08:01 Tainted Grail: The Fall of Avalon [PlayStation 5] Przy pierwszym wrażeniu Tainted Grail: The Fall of Avalon może się wydać grą dosyć ubogą. Powierzchownie patrząc, może zawieść oprawą graficzną, niczym… » więcej 2025-07-05, godz. 08:01 Death Stranding 2: On The Beach - pierwsze wrażenia [PlayStation 5] Jarek Gowin przyznał wprost, że Death Stranding 2: On The Beach to za duża i za ważna gra, by potraktować ją na szybko. Teraz przedstawił swoje pierwsze… » więcej 2025-06-28, godz. 08:10 Retro Classics [Xbox Series X] W moim wieku niestety słowo retro przypomina mi lata odległej młodości. Plus jest taki, że mam zaszczyt obserwować rozrost branży od samego jej początku… » więcej 2025-06-28, godz. 08:05 Date Everything! [PlayStation 5] Zastanawialiście się kiedyś, co by było, gdybyście uderzyli we flirt ze swoim kuchennym krzesłem? No, ja też nie. Z lodówką to już co innego. Z ekspresem… » więcej 2025-06-28, godz. 08:00 The Alters [PlayStation 5] Mógłbym zacząć tę recenzję od oceny, łamiąc w sumie wszelkie normy, ale stwierdziłem, że w sumie po tym, jak się ten tekst rozwinie, na końcu nawet… » więcej 2025-06-21, godz. 08:05 Maniac [Xbox Series X] Dużo się strzela i są wielkie wybuchy - lepszej rekomendacji gry dla mnie nie ma. Jednak nie spodziewałem się, że polska produkcja Maniac postawiła sobie… » więcej 2025-06-21, godz. 08:00 Blades of Fire [PlayStation 5] Ponieważ od premiery Blades of Fire minęło już kilkanaście dni, produkcja zdążyła się już dorobić wielu opinii. Ogólnie można stwierdzić, że stosunek… » więcej 2025-06-14, godz. 08:10 Onimusha 2: Samurai's Destiny (2025) [Xbox Series X] Zacznijmy od tego, że Onimusha 2: Samurai's Destiny to akcyjniak z 2002 roku. Studio Capcom doszło do wniosku, że po ponad dwóch dekadach warto zarobić… » więcej 2025-06-14, godz. 08:05 Bearnard [Switch] Kto by pomyślał, że stworzona przez jedną osobę pikselowa i z pozoru niepozorna produkcja, może dać tyle frajdy? Choć, łatwo zwrócić uwagę, że Bearnard… » więcej
12345