Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Shadow Labyrinth
Shadow Labyrinth
Co się stanie, gdy weźmiemy Pac-Mana, metroidvanię, mroczne klimaty i wszystko złączymy pod egidą Katsuhiro Harady? Otóż odpowiedź na to pytanie (którego nikt nie zadał poza panami z Bandai Namco) to Shadow Labyrinth. Gra, która w zamyśle twórców miała rozszerzyć uniwersum znanego głównie z jedzenia kropek żółtego stwora odbiła w zupełnie inną stronę, niż to, co jako pierwsze kojarzy nam się właśnie z Pac-Manem.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od firmy Cenega.
Recenzja Shadow Labyrinth

Nie jest to jednak tak, że nie można się domyśleć, że to właśnie o niego chodzi. W Shadow Labyrinth wcielany się we władającego mieczem bohatera, nazywanego Swordsmanem, czyli w wolnym tłumaczeniu szermierzem czy szablistą. Ogólnie mówiąc – jesteśmy uzbrojeni w miecz. Jak się dowiadujemy w toku rozgrywki – jesteśmy już ósmym takim mieczowładnym wojownikiem, co mówi nam złoty krążek, nazywany PUCK. Fabularnie jednak to wszystko jakoś nie porywa. Ot, biegamy, machamy mieczem, a czasem jakieś dymki próbują przedstawić nam historię. Jakoś się to wszystko rozmywa, ale w sumie – w tym gatunku nie jest to najważniejsze.

Wyruszamy więc na przygodę, podczas której przemierzamy wypełnione platformami, ścianami, pułapkami i, co chyba najważniejsze, wrogami poziomy. Oczywiście drogę sobie torujemy za pomocą rzeczonego miecza. Ogólnie – jeżeli ktoś jest fanem wszelkiej maści metroidvanii to raczej nie będzie potrzebował długiego samouczka. Trzeba jednak być nieco bardziej wyrozumiałym, jeżeli chodzi o sterowanie, które miejscami sprawia wrażenie niezbyt dopracowanego.

Lepiej natomiast wyszły elementy, że tak powiem, Pac-manowe. W pewnych etapach mamy możliwość przełączenia się na naszą „kulkę” i latania po ścianach, aby przebić się w inne miejsce na planszy. W tych momentach wydaje się, że wszystko jest jakieś bardziej płynne, jeżeli chodzi o gameplay. To latanie po ścianach i skakanie po platformach to poprowadzenie Pac-Mana w nową, ciekawą stronę. Ten koncept mi akurat przypadł do gustu.

Klimat Shadow Labyrinth można podsumować jako „pół-mroczny”. W zamyśle twórców pewnie miało być to bardzo mroczne, jednak moim zdaniem chyba nie można tego tak określić. Fakt - jest ciemno, są jakieś jasne akcenty dla kontrastu, jednak nie trzęsiemy do tego portkami. Nie jest też jednak tak, że nie da się na to patrzeć, a nawet wręcz przeciwnie – kreska i styl animacji mogą się podobać.

Mariaż Pac-Mana z mrokiem jest na pewno doświadczeniem nietypowym. Zwłaszcza patrząc na zmianę formy, w którym jest on pokazywany. Bandai Namco próbuje znaleźć nowe nisze dla swojej postaci – w zeszłym roku dostaliśmy wieloosobową wariację na temat klasyki, teraz – mariaż z innymi gatunkami. Komu się to będzie podobać? Miłośnikom metroidvanii, pewnie też fanatykom Pac-mana jako rozszerzenie jego historii. Jeżeli ktoś nie łapie się w żadną z tych dwóch kategorii, to i tak warto dać szansę, aby zobaczyć, jak inaczej można poprowadzić opowieść znanego dobrze bohatera. Ode mnie solidne 7/10.
 

Zobacz także

2025-09-13, godz. 08:10 Hotel Galactic [PC - wczesny dostęp] Wyobraźcie sobie, że wychodzicie na spacer i macie ochotę po prostu pobłąkać się bez celu, jak to zbłąkane dusze mają w zwyczaju, ale przez przypadek… » więcej 2025-09-13, godz. 08:09 Indiana Jones i Wielki Krąg: Zakon Olbrzymów - dodatek [Xbox Series X] To nie będzie długa recenzja. Nawet, żeby ją trochę wydłużyć postanowiłem zadać filozoficzne pytanie - czy recenzje mają sens? Przynajmniej w niektórych… » więcej 2025-09-13, godz. 08:08 Hell is Us [PlayStation 5] Trudno jest rozpocząć tą recenzję. Zdradzając wam kulisy - sam początek zmieniałem dosłownie kilka razy. Bo nie wiadomo, na czym się skupić przy Hell… » więcej 2025-09-06, godz. 08:10 Killing Floor 3 [Xbox Series X] Weterani dokładnie wiedzą o co chodzi, będą tu się czuć jak ryby w wodzie, choć z drugiej strony gracze stęsknieni za serią mają, no umiarkowane powody… » więcej 2025-09-06, godz. 08:06 Terra Nil [PC] Chciałem relaksującej gry o ratowaniu planety, a dostałem stresujące połączenie strategii i city buidera. W sensie stresowałem się o każdą roślinę… » więcej 2025-09-06, godz. 08:05 Karate Survivor [PlayStation 5] Rzuć się na hordy przeciwników, walcz dzielnie kilka minut, polegnij, rozwiń postać, spróbuj ponownie. Tak w skrócie wygląda Karate Survivor, surwiwalowa… » więcej 2025-08-30, godz. 08:07 Dogwalk [PC] Ta maleńka, darmowa produkcja, zajmie wam w porywach 30 minut. A jednak ma w sobie coś wyjątkowego. Okazuje się, że króciutka, urocza ni to gra, ni demo… » więcej 2025-08-30, godz. 08:06 Echoes of the End [Xbox Series X] Jak mówi powiedzonko, "diabeł tkwi w szczegółach". Czyli, przechodząc płynnie do opowieści o Echoes of the End, debiutanckiej grze islandzkiego Myrkur Game… » więcej 2025-08-30, godz. 08:04 Wheel World [Xbox Series X] Gry usłyszałem - gra o jeżdżeniu rowerem - moje zainteresowanie było raczej na pierwszym biegu. Jednak gdy zobaczyłem trailer Wheel World, tytuł od razu… » więcej 2025-08-23, godz. 08:10 RoboCop: Rogue City - Unfinished Business [PlayStation 5] Co łączy RoboCopa i miasto Detroit? Niedokończone sprawy. Właśnie tak nazywa się samodzielny dodatek, który dwa i pół roku po premierze podstawki przygotowało… » więcej
34567