Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Call of Duty: Black Ops 7
Call of Duty: Black Ops 7
Ciężko jest powiedzieć coś, powiedzmy, nowego, o Call of Duty. Seria jest z nami długie lata, a większość graczy przynajmniej raz miała do czynienia z tą serią. Nie ma wątpliwości, że strzelanki od Activision to jedna z najbardziej kultowych serii, nie ma jednak franczyz idealnych. Z jednej strony mamy klasyki, o których mówi się do dzisiaj, jak na przykład pierwsza trylogia Modern Warfare. Niestety – Black Ops 7 plasuje się raczej po drugiej stronie spektrum.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od dystrybutora, firmy Cenega.
Recenzja Call of Duty: Black Ops 7

Do dyspozycji dostajemy trzy tryby gry – kampanię, tryb wieloosobowy i tryb zombie. Odpakujmy to wszystko po kolei. Zacznijmy od singlowej kampanii. Przynajmniej, tak by się wydawało. Już sami twórcy mówią o „kampanii wieloosobowej”. Pomimo tego ostrzeżenia podszedłem do wyzwania jako jednoosobowa armia, ponieważ nie chciałem swoją niekompetencją psuć losowym graczom psuć zabawy. Błąd. Pierwsze zastrzeżenie – nieważne ile osób liczy twoja brygada, a to może być nawet do czterech osób, ale dalej liczba oponentów do odstrzelenia zostaje ta sama. Miejscami grając solo wyzwanie balansuje miejscami na granicy wykonalności. Jesteśmy zasypywani wrogami, ale z drugiej strony dodajesz do brygady trójkę ludzi i nagle jest jakby zbyt łatwo. Balans jest trochę zaburzony. Jeśli chodzi o samą historię z kampanii, to tutaj mamy powrót aż do Black Ops 2 z 2012 roku. Akcja dzieje się 10 lat po wydarzeniach z „dwójki”, kiedy okazuje się, że główny złol, Raul Menendez jednak żyje, więc David Mason, który myślał, że go pokonał, z powrotem chwyta za broń ze swoim oddziałem. Historia to, w mojej opinii, dziwny miks science fiction z thrillerem, ocierającym się o horror. Nie zdradzając zbyt wiele – przez jedną z broni dostajemy zbiorowej halucynacji, przez co momentami zdarzają się takie rzeczy, jak gigantyczne maczety spadające z nieba czy gigantyczni bossowie do zasypania ołowiem. Nie bardzo się to zazębia z wyobrażeniami o Call of Duty, które ma większość graczy.

Przechodząc na to trybu multiplayer – tam pojawia się tendencja, którą widać od jakiegoś czasu w gatunku shooterów. Styl strzelania i poruszania zmienił się w ostatnich czasach, głównie na fali wszelakich hero shooterów i battle royale. Już w poprzednim tytule dodano możliwość odbijania się od ścian, widać więc, że momentami tutaj fizyka poszła na urlop. I tak, mam świadomość, że największym problemem w moim doświadczeniu tego trybu mogę być ja sam i może to ja się nie nadaję, ale wszystko jest do przesady szybkie. Wszystko opiera się nie na celności, a na bieganiu w nieprzewidywalny sposób. Może i tendencja jest ustawiona w tą stronę, jednak mi osobiście nie przypadło to do gustu.

Mamy jeszcze tryb zombie, który mi akurat bardzo przypadł do gustu. Fakt, utrzymany jest w tym nietypowym dla serii horrorowym klimacie, ale tłuczemy się z nieumarłymi z pomocą różnych pukawek – czego tu nie lubić. Warto docenić projekt mapy, która naprawdę jest przemyślana i ma wiele zakamarków, co pozwala na granie w ten tryb na różne sposoby.

Ciężko ocenić Black Ops 7. Fani starych produkcji spod znaku Call of Duty mogą się oburzać na niektóre wybory twórców, nowi gracze mogą odbić się od trudności samodzielnej kampanii czy poziomu graczy na multiplayerowym lobby. Nie jest to jednak niegrywalna gra. Dochodzimy do momentu, kiedy chyba trzeba zmienić swoje oczekiwania odnośnie serii. Raczej nie będzie powrotu do uwielbianego w erze PS3 i Xboxa 360 gameplayu, ale nie ma co się wyzłośliwiać na nowości, zwłaszcza patrząc na liczby, które mówią, że CoD dalej święci triumfy. Black Ops 7 jednak raczej po latach nie będzie stawiane w panteonie najlepszych gier z tej serii. Za całokształt – szóstka.
 

Zobacz także

2025-12-20, godz. 08:01 Ninja Gaiden 4 [Xbox Series X] Trudno o większą markę w gatunku slashera. Trudno też o bardziej wyczekiwaną część w tej gałęzi gier. Ninja Gaiden 4 od dawna była wypatrywana przez… » więcej 2025-12-20, godz. 08:05 Metroid Prime 4: Beyond [Switch 2] Naprawdę niewiele jest gier, które dają nazwy całym podgatunkom. Metroidvania bierze swoją nazwę od kultowej serii Metroid, która jest z graczami od 1986… » więcej 2025-12-13, godz. 08:05 Death Howl [PC] Nie ma nic prostego w podążaniu za zmarłymi do świata duchów. Wystarczy obrócić się w nieodpowiednim momencie, dotknąć bliskiego bez pozwolenia albo… » więcej 2025-12-13, godz. 08:05 The Last Case of John Morley [PlayStation 5] Jest mroczna, to na pewno. Rozwiązuje się zagadki, tak. Ale nie trzeba mieć do nich ilorazu inteligencji pod sufit. I jest retro. Wymieniam te rzeczy, bo skończyłam… » więcej 2025-12-13, godz. 08:05 Kirby Air Riders [Switch 2] W mojej opinii Nintendo ostatnimi czasy nie myli się, jeśli chodzi o premiery gier ze swoich sztandarowych uniwersów na nowy sprzęt. Oczywiście, dużo miłości… » więcej 2025-12-06, godz. 08:04 Pools [PlayStation 5] Myślałem, że w Pools pooglądam baseniary z Twitcha, a to miejscami niepokojący, klaustrofobiczny i psychodeliczny symulator chodzenia po... basenach. Nie… » więcej 2025-12-06, godz. 08:03 Winter Burrow [PC] Przez śniegi i mrozy pewna mała mysz wraca do swojej rodzinnej norki. Norka jest pusta i zniszczona, dookoła zaspy i niebezpieczeństwa, a mysz ma tylko niewielki… » więcej 2025-12-06, godz. 08:02 Project Motor Racing [PlayStation 5] Rozbudowany tryb kariery, realistycznie zachowujący się na torze przeciwnicy sterowani przez komputer - to były jedne z akcentowanych atutów gry Project Motor… » więcej 2025-12-06, godz. 08:01 Marvel Cosmic Invasion [Xbox Series X] To jest tak bardzo w latach 80. i 90., że zacząłem szukać swojej karty do wypożyczalni VHS. Ale to jest też tak dobre. To jest tak dobre, jak ten Spider… » więcej 2025-11-29, godz. 08:05 The Rogue Prince of Persia [Xbox Series X] Ta gra towarzyszy mi od początku mojej przygody z komputerami czy konsolami. Zresztą Prince od Persia to jeden z tych tytułów, który w ogóle ukształtował… » więcej
12345