Za to "trójki" Darksiders prawdopodobnie nie doczekamy się nigdy. Po dezintegracji THQ studio Vigil nie znalazło nabywców, a jego pracownicy przeszli do Crytec, a tam planów na kolejną część tej serii na razie nie ma.
Teraz będzie sporo cyferek, bo kończy się kolejny okres rozliczeniowy w księgowości, więc dowiedzieliśmy się na przykład, że takie - bardzo wysoko oceniane przez nas - Borderlands 2 sprzedało się już w nakładzie 6 milionów kopii.
Ale do takich Skylanders nie ma szans - Activision sprzedało już ponad 100 milionów figurek. Jakich figurek, w grze komputerowej? - ktoś zapyta. Krótko wyjaśniamy - to seria dla dzieci, oprócz płyty z grą kupujesz stację dokującą - taką zabawkę, w którą wkładasz figurkę, którą z kolei sterujesz na ekranie. I właśnie te figurki miliony graczy namiętnie kolekcjonuje.
Tak w ogóle, to według sprzedaży w USA, największą siłą staje się cyfrowa dystrybucja. A w Stanach gracze wydali na swoje hobby w sumie ponad 14 miliardów dolarów. Czyli mniej niż rok wcześniej.
A cyfrowej kopii nie można sprzedać - dlatego wydawcy ją uwielbiają. Ale Niemiecka Federacja Organizacji Konsumenckich (VZVB) złożyła właśnie w tej sprawie pozew do sądu. Konkretnie przeciwko Valve i jego platformie Steam - bo nawet jak kupujesz "planszówkę", to masz większe prawa - argumentują pozywający i podkreślają, że w cyfrowej dystrybucji stajesz się właścicielem danego tytułu jedynie częściowo.