Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Kto nie marzył o tym, żeby podglądać ludzi i dostawać za to pieniądze? Nikt? No dobrze, to może ja mam tylko takie dziwne zapędy... Kiedy zobaczyłem trailer gry "Do not feed the monkeys", czyli "Nie karmić małp" to zacierałem ręce na myśl o tym, że będę mógł sprzedawać informacje, które zdołam zauważyć i zanotować w zeszycie. Bo o to właśnie chodzi w tym tytule, ale o tym za słów kilka. W Do Not Feed the Monkeys gracz wciela się w nowego członka stowarzyszenia o nazwie The Primate Observation Club. Naszym zadaniem jest obserwacja ludzi, czyli tytułowych, hmm, małp. Mamy z ich zachowań, rozmów między sobą, rozmów telefonicznych czy tego co zapisują, na przykład, w swoich notatkach, zbierać informacje na temat ich sekretów.

Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego GOG.com
GIERMASZ-Recenzja Do Not Feed the Monkeys

W grze przyglądamy się życiu bohaterów przez kamery bezpieczeństwa. I co mnie ucieszyło najbardziej - to co zrobimy z tymi informacjami, zależy wyłącznie od nas. Możemy "nie karmić małp" - czyli nie mieszać w ich życiu i nie informować na przykład agenta gwiazdy filmowej, że jest fotografowana nago przez fotoreportera z poddasza budynku obok bądź zarabiać w ten sposób dodatkowe pieniądze...

A właśnie... słowo o pieniądzach: jest jej wiecznie za mało. Nasz bohater musi opłacić mieszkanie, robić zakupy żeby mieć cokolwiek do jedzenia oraz picia. Poza tym musimy dbać o jego stan zdrowia i starać się regularnie sypiać. I teraz pojawia się dylemat... kiedy spać a kiedy nie spać? Nie wiadomo przecież kiedy w obiektywie naszych kamer pojawią się informacje na które czasami czekamy kilka dni.

Co kilka dni awansujemy w szeregach organizacji i musimy kupować kolejne kamery z nowych miejsc - taki jest wymóg naszego pracodawcy. Przez to gra staje się coraz trudniejsza. Kiedy na początku obserwujemy trzy miejsca to możemy narzekać na lekką nudę. Po dwóch godzinach gry doszedłem do momentu w którym kamer było 20 a mój bohater chodził wiecznie zmęczony.

Bardzo podoba mi się pomysł na stworzenie tej produkcji. Ciekawa niezależna gra, która zaskakuje swoją złożonością. Zbierając informacje o podglądanych przez nas osobach notujemy je w zeszycie - jak już chyba wspominałem. Kiedy ich trochę na dany temat zbierzemy, możemy robić research w przeglądarce internetowej. Szukać imion, nazwisk, adresów, pseudonimów usłyszanych na podglądzie. Dodatkowo możemy wykupić opcję dzięki której możemy nagrywać najciekawsze momenty i wrzucać je do sieci za co zarobimy dodatkowe pieniądze.

Nie jest to gra przy której spędzicie wiele godzin przed ekranem komputera. Jak ja to określam, raczej taki "szybki strzał" na dwa, trzy wieczory. Dlaczego na trzy? A bo nasza historia może zakończyć się na kilka sposobów. Nie zdradzę co prawda jakich, ale na końcu mamy krótkie przedstawienie nie tylko losów naszego bohatera ale też niektórych podglądanych przez nas wcześniej osób.

Do Not Feed the Monkeys to ciekawostka - łączy ze sobą cechy symulacji, czy gier logicznych oraz strategicznych. Najbardziej zaskakujące są te często niemożliwe do przewidzenia konsekwencje naszych decyzji. A no i nie zapomnijcie o... no właśnie - właścicielce mieszkania, która co kilka dni przychodzi po czynsz i zawraca Wam głowę przy pracy.

Miłego podglądania!
 

Zobacz także

2023-09-30, godz. 06:00 PayDay 3 [PC] Sposoby na zdobycie pieniędzy są skrajnie różne. Konwencjonalna praca na etacie, własna działalność, sprzedaż jakichś starych szpargałów z domu, drobne… » więcej 2023-09-30, godz. 06:00 Fate/Samurai Remnant [PlayStation 5] Przyznam, że nie była to gra, na którą jakoś szczególnie czekałem. Ale, gdy dostaliśmy informację od wydawcy, że można przetestować Fate/Samurai Remnant… » więcej 2023-09-23, godz. 10:11 Mortal Kombat 1 [Xbox Series X] Bez owijania w bawełnę. Dowozi. Mortal Kombat 1, swoisty reset najsłynniejszej serii bijatyk sprawdza się świetnie niemal pod każdym względem. Robi to bez… » więcej 2023-09-23, godz. 06:00 Fae Farm [Switch] "Klik", "kilk", "klik" - "klik", "klik", "klik" - aha, jeszcze to trzeba zrobić - no to "klik", "klik", "klik" - i to wszystko w większości jednym przyciskiem… » więcej 2023-09-23, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: PayDay 3 [PC] Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda... czyli nasz redakcyjny kolega Kacper Narodzonek stwierdził, że "czas wyjść ze swojej strefy komfortu", więc zdecydował… » więcej 2023-09-23, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: NBA 2K24 [Xbox Series X] Opanowanie naprawdę złożonego i rozbudowanego sterowania - to jest jedno z najważniejszych wyzwań, z którym zmierzył się nasz redakcyjny kolega Michał… » więcej 2023-09-16, godz. 06:00 Starfield [Xbox Series X] Co ja mam Wam właściwie powiedzieć o Starfield? Z tym pytaniem mierzyłem się od tygodnia, a siadając do kartki papieru na ekranie komputera wciąż miałem… » więcej 2023-09-16, godz. 06:00 Trine 5: A Clockwork Conspiracy [PlayStation 5] Gdy tworzysz piątą cześć serii, musisz mieć pomysł, jak zachęcić graczy do powrotu do znanych sobie postaci i świata. W Trine 5 ponownie wcielamy się… » więcej 2023-09-16, godz. 06:00 Fort Solis [PC] Prawa Murphy'ego mówią o tym, że jak masz ostatni dzień przed wakacjami, to zawsze coś pójdzie nie tak. Korki na drodze, wyłączające się programy… » więcej 2023-09-09, godz. 06:00 Immortals of Aveum [Xbox Series X] Gdy dostałem propozycję recenzowania Immortals of Aveum, broniłem się rękoma i nogami, wymyślałem błahe powody, szukałem wymówek. Wszystko to było efektem… » więcej
678910