Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » RECENZJE
Kto nie marzył o tym, żeby podglądać ludzi i dostawać za to pieniądze? Nikt? No dobrze, to może ja mam tylko takie dziwne zapędy... Kiedy zobaczyłem trailer gry "Do not feed the monkeys", czyli "Nie karmić małp" to zacierałem ręce na myśl o tym, że będę mógł sprzedawać informacje, które zdołam zauważyć i zanotować w zeszycie. Bo o to właśnie chodzi w tym tytule, ale o tym za słów kilka. W Do Not Feed the Monkeys gracz wciela się w nowego członka stowarzyszenia o nazwie The Primate Observation Club. Naszym zadaniem jest obserwacja ludzi, czyli tytułowych, hmm, małp. Mamy z ich zachowań, rozmów między sobą, rozmów telefonicznych czy tego co zapisują, na przykład, w swoich notatkach, zbierać informacje na temat ich sekretów.

Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego GOG.com
GIERMASZ-Recenzja Do Not Feed the Monkeys

W grze przyglądamy się życiu bohaterów przez kamery bezpieczeństwa. I co mnie ucieszyło najbardziej - to co zrobimy z tymi informacjami, zależy wyłącznie od nas. Możemy "nie karmić małp" - czyli nie mieszać w ich życiu i nie informować na przykład agenta gwiazdy filmowej, że jest fotografowana nago przez fotoreportera z poddasza budynku obok bądź zarabiać w ten sposób dodatkowe pieniądze...

A właśnie... słowo o pieniądzach: jest jej wiecznie za mało. Nasz bohater musi opłacić mieszkanie, robić zakupy żeby mieć cokolwiek do jedzenia oraz picia. Poza tym musimy dbać o jego stan zdrowia i starać się regularnie sypiać. I teraz pojawia się dylemat... kiedy spać a kiedy nie spać? Nie wiadomo przecież kiedy w obiektywie naszych kamer pojawią się informacje na które czasami czekamy kilka dni.

Co kilka dni awansujemy w szeregach organizacji i musimy kupować kolejne kamery z nowych miejsc - taki jest wymóg naszego pracodawcy. Przez to gra staje się coraz trudniejsza. Kiedy na początku obserwujemy trzy miejsca to możemy narzekać na lekką nudę. Po dwóch godzinach gry doszedłem do momentu w którym kamer było 20 a mój bohater chodził wiecznie zmęczony.

Bardzo podoba mi się pomysł na stworzenie tej produkcji. Ciekawa niezależna gra, która zaskakuje swoją złożonością. Zbierając informacje o podglądanych przez nas osobach notujemy je w zeszycie - jak już chyba wspominałem. Kiedy ich trochę na dany temat zbierzemy, możemy robić research w przeglądarce internetowej. Szukać imion, nazwisk, adresów, pseudonimów usłyszanych na podglądzie. Dodatkowo możemy wykupić opcję dzięki której możemy nagrywać najciekawsze momenty i wrzucać je do sieci za co zarobimy dodatkowe pieniądze.

Nie jest to gra przy której spędzicie wiele godzin przed ekranem komputera. Jak ja to określam, raczej taki "szybki strzał" na dwa, trzy wieczory. Dlaczego na trzy? A bo nasza historia może zakończyć się na kilka sposobów. Nie zdradzę co prawda jakich, ale na końcu mamy krótkie przedstawienie nie tylko losów naszego bohatera ale też niektórych podglądanych przez nas wcześniej osób.

Do Not Feed the Monkeys to ciekawostka - łączy ze sobą cechy symulacji, czy gier logicznych oraz strategicznych. Najbardziej zaskakujące są te często niemożliwe do przewidzenia konsekwencje naszych decyzji. A no i nie zapomnijcie o... no właśnie - właścicielce mieszkania, która co kilka dni przychodzi po czynsz i zawraca Wam głowę przy pracy.

Miłego podglądania!
 

Zobacz także

2023-09-09, godz. 06:00 Pierwsze wrażenia: Starfield [Xbox Series X] Już przed premierą rozgłos, jaki zdobyła przygotowywana przez Bethesdę kosmiczna epopeja, mógł zwrócić w głowach graczom. I zawrócił - żeby była… » więcej 2023-09-02, godz. 06:00 Armored Core VI: Fires of Rubicon [Xbox Series X] FromSoftware zaskakuje. I nie zaskakuje. Ktoś oczekiwał, że po kolosalnym sukcesie Elden Ring Japończycy pójdą za ciosem i wydadzą kolejne mroczne fantasy… » więcej 2023-09-02, godz. 06:00 Sea of Stars [Xbox Series X] Dwójka młodych wybrańców, nie zdających sobie sprawy ze swojego potencjału, ma - a to niespodzianka - uratować baśniowy świat fantasy. Tak, Sea of Stars… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Atlas Fallen [Xbox Series X] Trochę miałem wrażenie, że gram w coś, co mogłoby być filmem. Filmem, który w zapowiedziach był imponującym widowiskiem, ale po drodze okazało się… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Blasphemous 2 [PlayStation 5] Tydzień po tygodniu z metroidvanią, tak się jakoś złożyło (przypadkowo w sumie). Więc poprzednio opowiadałem Wam o pozycji stosunkowo prostej w gatunku… » więcej 2023-08-26, godz. 06:00 Red Dead Redemption [PlayStation 5] Z tym portem jest doprawdy niezłe zamieszanie... Choć, na wstępie warto zaznaczyć, że gracze, także w Polsce, zagłosowali już portfelami, skoro pierwsza… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Disney Illusion Island [Switch] Na wstępie wypada wyjaśnić, z jakiej pozycji piszę tę recenzję. Po pierwsze, nie miałem okazji sprawdzić Disney Illusion Island w trybie kooperacji na… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Moving Out 2 [PlayStation 5] Ponad trzy lata temu recenzowałem pierwszą część przeprowadzkowego chaosu i już wtedy uważałem, że jest to jedna z lepszych pozycji na odstresowanie i… » więcej 2023-08-19, godz. 06:00 Quake II (2023) [Xbox Series X] Do tej pory pamiętam, jak włączyłem chyba po raz pierwszy Quake'a II, a nawet jak czytałem jego recenzje blisko 26 lat temu. Pamiętam zachwyty i pamiętam… » więcej 2023-07-29, godz. 06:00 Pikmin 4 [Switch] Sympatyczny, bulwowaty nieco mały ludzik z nosem jak kartofelek, odziany w skafander kosmiczny, jedzie na puchatej istocie przypominającej psa. Po bokach doczepione… » więcej
7891011