Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » PUBLICYSTYKA
Jak niewiele brakowało, a rynek gier mógłby wyglądać zupełnie inaczej. "Skasowałbym Fortnite, gdyby to ode mnie zależało" - przyznał ostatnio w wywiadzie jeden z dyrektorów w Epic Games. Byłych dyrektorów - to kluczowe w tej sytuacji, że z firmy się zwolnił zanim spuścił do kosza (teraz wiemy) wielki hit, a ludzie zwariowali na punkcie battle royale.

"Loot-boxy" jak "Kinder niespodzianki" - tak Electronic Arts brytyjskim parlamentarzystom tłumaczy się z podejrzeń o hazard. Ich zdaniem, jak wynika z prasowych relacji, słynne "paczki" przynoszące krocie w trybie FIFA Ultimate Team to "w rzeczywistości dość etyczny i zabawny" dla graczy system. Bo - a propos "kinder niespodzianek" - w sklepach dla dzieci nie brakuje takich zabawek, prawda?

Przy okazji: Electronic Arts broni się także przed zarzutami o to, że FIFĘ napisano tak, aby gra trochę oszukiwała gracza. Wyjaśniając w skrócie: jak idzie za dobrze, to gra zadba, aby nagle zrobiło się trudniej - tudzież odwrotnie. A to w trosce o dramatyzm rozgrywki lub żeby gracz nie poczuł się zbytnio sfrustrowany. No i mają opatentowany mechanizm "Dynamicznie Dostosowującego się Poziomu Trudności". Ale nie stosujemy go w FIFA, zapewnia EA. Wierzycie im?

Tymczasem fani Gwiezdnych Wojen czekają na "odkupienie" EA. Mimo licencji, gier z tego uniwersum wyprodukowali mało i czekamy na zapowiedzianą przygodę dla jednego gracza w Star Wars Jedi: Fallen Order. Twórcy zapewniają, że poczujemy moc miecza świetlnego i w kontekście systemu walki nie odżegnują się od inspiracji klasykami z serii "souls". Gra dla masowego odbiorcy miałaby być tak trudna, naprawdę?

Za długo robimy gry, więc albo kolejne będą krótsze, albo na starcie wypuścimy mniej zawartości i będziemy ją stopniowo dodawać - taki w skrócie pomysł na dalsze działanie firmy ma szef firmy Take-Two. W wywiadzie prasowym w którym o tym mówił posłużył się przykładem 8 lat potrzebnych na powstanie drugiej części Red Dead Redemption. Jakoś się nam to nie podoba.

Szczególnie, że z dużych, fabularnych dodatków (takich, jakich nie uświadczyliśmy do GTA V wydawanego przez Take-Two), może być dużo dobra. Jak przyznali właśnie twórcy wspaniałego Legend of Zelda: Breath of the Wild, pomysł zrobienia drugiej części wyniknął w trakcie przygotowywania dodatku do "jedynki". Bo mieli tyle pomysłów, że do DLC by ich nie "upchnęli".

Coraz więcej sygnałów z różnych źródeł potwierdza, że Nintendo Switch Mini (i może jeszcze jedna, mocniejsza od pierwowzoru wersja konsoli) jest w produkcji. Po pierwsze, dostawca podzespołów potwierdził ostatnio nadzwyczajne potrzeby Nintendo. A po drugie, są już firmy produkujące akcesoria, które już szykują się na nową konsolę (a może konsole?).
 

Zobacz także

2017-04-22, godz. 06:00 [22.04.2017] Przegląd tygodnia Pamiętacie może jak ostatnio "nawiedzaliśmy się" tajemniczą zapowiedzią nowej gry, która sugerowała związki z kultowymi produkcjami spod znaku Dark Souls… » więcej 2017-04-15, godz. 06:00 [15.04.2017] Przegląd tygodnia Czekaliśmy długo, zapowiadaliśmy, zastanawialiśmy się cóż to za tajemniczy projekt - i jest... To znaczy: na razie jest tylko efektowny teaser, który nie… » więcej 2017-04-01, godz. 06:00 [01.04.2017] Przegląd tygodnia Fani sieciowych strzelanek mają powody do radości: po pierwsze, mamy oficjalne potwierdzenie oczywistej oczywistości czyli premiery drugiej części hitowego… » więcej 2017-03-18, godz. 06:00 [18.03.2017] Mamy kody do rozdania... W związku ze zbliżającą się premierą słynnej przygodówki point'n'click Full Throttle Remastered w zaprzyjaźnionym z Giermaszem sklepie GOG.com… » więcej 2017-02-25, godz. 06:00 [25.02.2017] Przegląd tygodnia Kojarzycie może markę Bethesda Game Studios? Obiły się o uszy takie nazwy jak Skyrim, Wolfenstein albo Fallout? To oni, naprawdę poważny gracz. I właśnie… » więcej 2017-02-18, godz. 06:00 [18.02.2017] Przegląd tygodnia Macie nowe Gears of War 4? A macie jeszcze miejsce na dysku? Jest fajnie - bo są nowe mapy, dodatki. I średnio fajnie - bo rozmiar pliku to skromne ponad 100… » więcej 2017-02-11, godz. 06:00 [11.02.2017] Przegląd tygodnia GTA V cztery lata po premierze... ma się coraz lepiej. Gra z 2013 roku w ostatnie Boże Narodzenie sprzedała się na przykład lepiej niż niejedna "gorąca"… » więcej 2017-02-04, godz. 06:00 [04.02.2017] Przegląd tygodnia W tym przypadku powiedzieć "a nie mówiłem" - to nic nie powiedzieć. Toć cała branża pukała się w głowę widząc datę premiery świetnej - jak się okazało… » więcej 2017-01-28, godz. 06:00 [28.01.2017] Przegląd tygodnia To wydanie przeglądu tygodnia powinniśmy chyba nazwać "ogłoszenia i zapowiedzi" - wysypało wręcz kolejnymi informacjami o datach premier wielu wyczekiwanych… » więcej 2017-01-21, godz. 06:00 [21.01.2017] Przegląd tygodnia Ale urwał - Valve jednak tworzy nową grę dla jednego gracza. Zdradził to ostatnio sam szef firmy Gabe Newell. 12 lat po wydaniu słynnej strzelanki Half-Life… » więcej
7891011