Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Szpecące reklamy zniknęły ze Świnoujścia - magistrat chwali się sukcesem uchwały krajobrazowej, która w ubiegłym roku weszła w życie.
Przedsiębiorcy mieli rok na dostosowanie się do nowych przepisów - teraz urzędnicy wyliczają, że z ogrodzeń zniknęło około trzystu krzykliwych banerów.

"Paznokcie tanio ", "Turecki kebab", Trójkołowce do wynajęcia". Im kolory bardziej biją po oczach tym lepiej, bo widać je z daleka.

- Problem w tym, że banery, którym daleko do miana estetycznych wisiały w najokazalszych dzielnicach kurortu - mówi Jarosław Jaz, rzecznik prezydenta Świnoujścia. - Zniknęły już reklamy, dosyć krzykliwe banery z promenady historycznej. To nie jest miejsce, w którym należy epatować tego rodzaju ozdobami. One nie wnosiły tam niczego poza nachalną informacją reklamową.

Urzędnicy rozmawiając z przedsiębiorcami starali się nie straszyć nakładaniem kar, i jak mówi rzecznik - nie było takiej konieczności, bo była chęć współpracy. - Jeżeli ktoś ma kłopot, żeby to zrozumieć, to rozmawiamy do skutku. Natomiast nie pojawiły się dotąd i nie było takich planów, żeby regulować te kwestie za pomocą kar.

Od momentu wejścia w życie uchwały każdy przedsiębiorca, który zamierza umieścić swoją reklamę, musi mieć zgodę urzędników, którą potwierdza specjalny znak umieszczony na szyldzie.

Wysokość ewentualnej kary regulują dwie uchwały: o podatku lokalnym oraz o planowaniu przestrzennym. Wysokość kary zależy od wielkości powierzchni reklamowej oraz czasu, w jakim nielegalna reklama wisiała w przestrzeni publicznej. Karę naliczają urzędnicy, a nie straż miejska.
Relacja Pawła Domańskiego.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty