Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" w Świnoujściu. Fot. www.msrgryfia.pl
Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" w Świnoujściu. Fot. www.msrgryfia.pl
58 milionów złotych uzyska Morska Stocznia Remontowa Gryfia ze sprzedaży terenów w Świnoujściu. Nieoficjalnie na kupno tego obszaru zdecydowała się norweska firma, do której należy Euroterminal.
Prezes Gryfii Krzysztof Zaremba nie chce zdradzić, kto jest zainteresowany kupnem terenów po dawnej Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu.

- Z kontrahentem została zawarta umowa na kwotę ponad 58 milionów złotych. Trwają dalsze procedury przewidziane prawem dotyczące zbycia tej działki. To mogę na dzisiaj powiedzieć oficjalnie - mówi Zaremba.

Pieniądze z transakcji Gryfia chce wydać na budowę pirsu, do którego ma być przycumowany nowy dok budowany przez Stocznię Szczecińską Wulkan.

- Pieniądze zostały przeznaczone przede wszystkim na inwestycje wokół nowego doku, który buduje Stocznia Szczecińska. To dzięki decyzji Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Chciałem to wyraźnie podkreślić, bo to jest jego zasługa, że ten kapitał inwestycyjny trafił do Szczecina. Stocznia Szczecińska, która wykonuje ten dok dla Funduszu Rozwoju Spółek, który będzie go dzierżawił i leasingował Stoczni Gryfia, bo taki jest montaż tej transakcji - mówi prezes Gryfii.

Aby transakcja doszła do skutku, musi wyrazić na to zgodę Zarząd Morskich Portów Szczecin - Świnoujście, który ma prawo pierwokupu.

Euroterminal w Świnoujściu zajmuje się przeładunkami produktów przechowywanych w chłodniach, drobnicy i ładunków wielkogabarytowych.
Prezes Gryfii Krzysztof Zaremba nie chce zdradzić, kto jest zainteresowany kupnem terenów po dawnej Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu.
Pieniądze z transakcji Gryfia chce wydać na budowę pirsu, do którego ma być przycumowany nowy dok budowany przez Stocznię Szczecińską Wulkan.

5 komentarzy

"Stocznia Szczecińska, która wykonuje ten dok dla Funduszu Rozwoju Spółek, który będzie go dzierżawił i leasingował Stoczni Gryfia, bo taki jest montaż tej transakcji"
A co z kasą za stocznię???
Już przeżarta???
Niby że jeden dok ma być więcej wart niż cała likwidowana stocznia???
Statki kosmiczne chcecie tu dołować???
- Jest tak: Friedmann ma weksel Szapira z żyrem Glassa, rewindykator jest Barmsztajn... On daje dwadzieścia procent, franko loco towar jest u Lutmana, tylko ten towar jest zajęty przez Honigmanna z powodu weksel Reuberga. Za ten weksel Reuberga można dostać gwarancję od jego teścia Rozencwajga, tylko on jest przepisany na Rozencwajgową, a Rozencwajgowa jest chora...
- A co jej jest?
- Co by i nie było, to my dziedziczymy dwadzieścia procent, tylko Lutmann musi mieć pewność, że Honigmann go wypuści, oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze dziś się przeniesie na łono Abrahama, to Malwina Fajnsztajn nie ma nic przeciwko, tylko Lipszyc musi mieć pięćset dolary...
- Cooo?
- Nie gotówką, tylko połowę, na resztę zwolnienie od protestu. Jassne?
- Oczywiście, że rozumiem.
- No!
- Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?
- W tym właśnie sęk...
- Co?
- Sęk!!!
W ramach odbudowy przemysłu w naszym regionie sprzedaliśmy tereny postoczniowe Norwegom. Możecie przypomnieć kto miał nie sprzedawać ziemi obcemu kapitałowi?
Jak widać prezes spolonizował. Dno.
W ślad za montażem transakcji - Gryfia nie buduje/daje kasy na budowę doku i nie będzie jego właścicielem a jedynie dzierżawcą. Kasy na prace przy pirsie i pogłębianiu też nie ma. Czyli taki golasek z tej Gryfii a nie potęga kosmiczna :)
58 milionów za tereny przemysłowe, uzbrojone, w porcie morskim, to jest zadowalająca kwota?

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty