Czy Świnoujście dostanie pieniądze na utrzymanie przeprawy promowej po otwarciu tunelu?
By tak mogło się stać, musiałyby zmienić się przepisy ustawy, która umożliwia m.in. finansowanie utrzymania dróg publicznych. Teraz losy dotacji się ważą.
By samorząd Świnoujścia mógł starać się o rządowe środki na utrzymanie przeprawy promowej promy Bielik - po otwarciu tunelu - musiałyby przewozić powyżej 2000 pojazdów w ciągu doby. Ten zapis utrudnia pozyskanie środków.
- Wystąpiłem do Pana Premiera z prośbą o zmianę zapisu ustawy, w taki sposób, by przeprawa w Świnoujściu w dalszym ciągu otrzymywała dofinansowanie z subwencji drogowej, oczywiście w zdecydowanie mniejszym zakresie - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
Zmiana w ustawie miałaby polegać na uwzględnieniu liczby przewożonych pojazdów, pieszych i rowerzystów. Paweł Szynkaruk, dyrektor Żeglugi Świnoujskiej potwierdza, że liczba pasażerów promów jest duża.
- Rowerzystów mamy kilkudziesięciu co 20 minut, coraz więcej hulajnóg, motory... - wylicza.
W 2023 roku kursowały będą dwa promy Bielik. Roczny koszt utrzymania będzie wynosił od 2 do 5 mln zł; pięciokrotnie mniej, niż teraz.
By samorząd Świnoujścia mógł starać się o rządowe środki na utrzymanie przeprawy promowej promy Bielik - po otwarciu tunelu - musiałyby przewozić powyżej 2000 pojazdów w ciągu doby. Ten zapis utrudnia pozyskanie środków.
- Wystąpiłem do Pana Premiera z prośbą o zmianę zapisu ustawy, w taki sposób, by przeprawa w Świnoujściu w dalszym ciągu otrzymywała dofinansowanie z subwencji drogowej, oczywiście w zdecydowanie mniejszym zakresie - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
Zmiana w ustawie miałaby polegać na uwzględnieniu liczby przewożonych pojazdów, pieszych i rowerzystów. Paweł Szynkaruk, dyrektor Żeglugi Świnoujskiej potwierdza, że liczba pasażerów promów jest duża.
- Rowerzystów mamy kilkudziesięciu co 20 minut, coraz więcej hulajnóg, motory... - wylicza.
W 2023 roku kursowały będą dwa promy Bielik. Roczny koszt utrzymania będzie wynosił od 2 do 5 mln zł; pięciokrotnie mniej, niż teraz.