Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Fot. twitter.com/MI_GOV_PL
Fot. twitter.com/MI_GOV_PL
Wyzwanie inżynieryjne, ogromny skok w jakości życia Świnoujścia i strategiczne działanie państwa - naukowcy, samorządowcy i politycy spotkali się w czwartek w kurorcie na sympozjum techniczno-naukowym i rozmawiali o znaczeniu budowy tunelu pod Świną.
Wiceprezydent Świnoujścia Barbara Michalska mówiła o wyliczeniach ekspertów, które przedstawiano w Brukseli - w 25 lat to oszczędności rzędu 5 miliardów złotych, ale miasto zyskuje nie tylko finansowo.

- A co z karetką pogotowia? Na co dzień mieszkaniec Świnoujścia naprawdę czuje się w pewien sposób zagrożony. Czy on zdąży, bo czy prom przypłynie na czas? - mówiła Michalska.

Piotr Flisiak, dyrektor kontraktu z firmy PORR podkreślał złożoność projektu - samego tunelu i specjalnej maszyny go drążącej. - Nie pamiętam ile było tych elementów, ale było około 112 kontenerów wypełnionych zabawkami, które złożyliśmy w ciągu trzech miesięcy - podkreślał Flisiak.

Wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski zwracał uwagę, że rząd myśli strategicznie o Pomorzu Zachodnim.

- Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu, pogłębienie toru podejściowego do portu w Szczecinie do 12,5 metra, gazociąg im. śp. Lecha Kaczyńskiego. W najbliższym czasie, na wschód od niego powstanie głębokowodny terminal kontenerowy - wyliczał Witkowski.

Według deklaracji wykonawcy, tunelem do Świnoujścia powinniśmy pojechać jeszcze przed startem sezonu letniego w 2023 roku.
Relacja Andrzeja Kutysa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty