Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Norweska jednostka M/F Ampere, kursuje wzdłuż fiordów w ciągu międzynarodowej drogi E39. Fot. no.wikipedia.org/wiki/MF_«Ampere»
Norweska jednostka M/F Ampere, kursuje wzdłuż fiordów w ciągu międzynarodowej drogi E39. Fot. no.wikipedia.org/wiki/MF_«Ampere»
Armator pierwszego na świecie promu pasażersko-samochodowego o napędzie elektrycznym ma problemy z jego prawidłową eksploatacją.
Chodzi o norweską jednostkę M/F Ampere, kursującą wzdłuż fiordów w ciągu międzynarodowej drogi E39.

Od 2016 roku, kiedy prom zaczął obsługiwać trasę pomiędzy miejscowościami Lavik i Oppodal, armator musiał odwołać ponad 700 kursów. Powodem były problemu z doładowywaniem podczas 10-minutowego postoju w porcie, znajdujących się na pokładzie 120 baterii litowo-jonowych. Według norweskiego armatora Norled, problemy jednostki mogą wynikać m.in. z uderzenia pioruna, które mogło uszkodzić znajdujące się na zewnątrz statku elementy systemu zasilania.

Prom Ampere był częściowo budowany przez gdańską stocznię Aluship. Elektryczny napęd jednostki został opracowany przez firmę Siemens. Statek ma 80 metrów długości i 20 metrów szerokości. Na pokład zabiera 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Napędzany dwoma elektrycznymi silnikami, prom rozwija prędkość 12 węzłów.
Relacja Przemysława Gołyńskiego.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty