Ponad 20 milionów złotych kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na firmę telekomunikacyjną Polkomtel.
Urząd stwierdził, że firma naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wyjaśnia, że spółka działa na niekorzyść osób korzystających z usługi pre-paid, czyli tak zwanych telefonów na kartę:
- Niezgodne z prawem jest to, że Polkomtel nie oddaje konsumentom niewykorzystanych pieniędzy wówczas, gdy minęła już ważność konta na kartę pre-paid. Liczyliśmy, że operator wystąpi z propozycją wydania decyzji zobowiązującej, lecz pomimo długiego czasu samego postępowania, tak się nie stało. Co więcej, sama praktyka nadal trwa.
Tomasz Chróstny dodał, że Urząd prowadzi więcej postępowań w sprawie usługi pre-paid i zachęca konsumentów do składania reklamacji i żądania zwrotu niewykorzystanych pieniędzy. Od dziś w takich reklamacjach można powoływać się na decyzję Urzędu.
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wyjaśnia, że spółka działa na niekorzyść osób korzystających z usługi pre-paid, czyli tak zwanych telefonów na kartę:
- Niezgodne z prawem jest to, że Polkomtel nie oddaje konsumentom niewykorzystanych pieniędzy wówczas, gdy minęła już ważność konta na kartę pre-paid. Liczyliśmy, że operator wystąpi z propozycją wydania decyzji zobowiązującej, lecz pomimo długiego czasu samego postępowania, tak się nie stało. Co więcej, sama praktyka nadal trwa.
Tomasz Chróstny dodał, że Urząd prowadzi więcej postępowań w sprawie usługi pre-paid i zachęca konsumentów do składania reklamacji i żądania zwrotu niewykorzystanych pieniędzy. Od dziś w takich reklamacjach można powoływać się na decyzję Urzędu.