Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Rzeczniczka Izby Katarzyna Turosieńska powiedziała, że ważne są wyniki kontroli w tej sprawie. źródło: www.facebook.com/PIT.PolskaIzbaTurystyki
Rzeczniczka Izby Katarzyna Turosieńska powiedziała, że ważne są wyniki kontroli w tej sprawie. źródło: www.facebook.com/PIT.PolskaIzbaTurystyki
Polska Izba Turystyki apeluje o uczciwą debatę i unikanie hejtu w sprawie pieniędzy z KPO dla branży turystycznej.
Od piątku media donoszą o złożonych wnioskach o dofinansowanie jachtów, ekspresów do kawy, czy solariów.

Rzeczniczka Izby Katarzyna Turosieńska powiedziała, że ważne są wyniki kontroli w tej sprawie.

- Apelujemy przede wszystkim o publikację kryteriów oceny projektów i wyników kontroli, o kontrolę i wyjaśnienie powodów odrzucenia wniosków oraz o otwarty dialog z przedsiębiorcami i wsłuchanie się w głos branży. Tak naprawdę nie wolno tracić z oczu celu, który ma KPO. Dobrze zrealizowany program realnie wzmacnia gospodarkę, tworzy miejsca pracy i zwiększa odporność turystyki - argumentowała.

Katarzyna Turosieńska zwróciła uwagę, że niektóre eksponowane w mediach zakupy mogą być uzasadnione. Wskazała, że wiele wymienianych rzeczy, to narzędzia pracy w branży turystycznej.

- Ekspresy do kawy są przecież w każdej restauracji hotelowej. Solaria również są na wyposażeniu strefy SPA i kompleksów basenowych. Ja rozumiem, że to może wzbudzać kontrowersje, natomiast myślę, że w momencie, kiedy opadną emocje i podejdziemy do tego rozsądnie, to zauważymy, że mnóstwo z tych wydatków była racjonalna - dodała.

Premier Donald Tusk i minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz zapowiedzieli kontrolę rozpatrywania wniosków, obiecując, że żadna złotówka z KPO się nie zmarnuje ani nie zostanie wydana niezgodnie z zasadami przyjętymi w KPO.


Edycja tekstu: Jacek Rujna
- Apelujemy przede wszystkim o publikację kryteriów oceny projektów i wyników kontroli, o kontrolę i wyjaśnienie powodów odrzucenia wniosków oraz o otwarty dialog z przedsiębiorcami i wsłuchanie się w głos branży. Tak naprawdę nie wolno tracić z oczu celu, który ma KPO. Dobrze zrealizowany program realnie wzmacnia gospodarkę, tworzy miejsca pracy i zwiększa odporność turystyki - argumentowała.
- Ekspresy do kawy są przecież w każdej restauracji hotelowej. Solaria również są na wyposażeniu strefy SPA i kompleksów basenowych. Ja rozumiem, że to może wzbudzać kontrowersje, natomiast myślę, że w momencie, kiedy opadną emocje i podejdziemy do tego rozsądnie, to zauważymy, że mnóstwo z tych wydatków była racjonalna - dodała.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

Archiwum informacji

poniedziałek01wtorek02środa03czwartek04piątek05sobota06niedziela07poniedziałek08wtorek09środa10czwartek11piątek12sobota13niedziela14poniedziałek15wtorek16środa17czwartek18piątek19sobota20niedziela21poniedziałek22wtorek23środa24czwartek25piątek26sobota27niedziela28poniedziałek29wtorek30środa31czwartek01piątek02sobota03niedziela04
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty