Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Tramwaje Szczecińskie zatrudniają 260 motorniczych. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Tramwaje Szczecińskie zatrudniają 260 motorniczych. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Z powodu braku motorniczych, nie wszystkie tramwaje w Szczecinie wyjeżdżają na trasy.
Według motorniczych pensje są niskie a godziny pracy niedogodne. Niektóre dyżury rozpoczynają się nad ranem, inne trwają do północy.

- Na zleceniu jest 19 złotych za godzinę albo podstawa 2100 na umowie o pracę, to trochę niepoważne. Niektórzy traktują ta pracę jako przerwę od innej, czyli przychodzą kierować tramwajami w wybrane dni w tygodniu na kilka godzin - mówi jeden z motorniczych.

Według rzeczniczki Tramwajów Szczecińskich Hanny Pieczyńskiej przyczyna braków kadrowych jest inna. Jak tłumaczy, nie było kursów na motorniczego, bo trwał remont zajezdni.

- Nie było tego napływu nowych osób, które mogłyby pracować dla spółki Tramwaje Szczecińskie. Dodatkowo nie zmieniły się, a wręcz wydłużyły kolejne trasy tramwajów, np. linii 7, co też generuje kolejne potrzeby. Jeżeli mamy nowych pracowników, to na początku musimy zabrać swojego motorniczego by z nim jeździł - tłumaczy Pieczyńska.

Tramwaje Szczecińskie zatrudniają 260 motorniczych, w tym 200 na umowę o pracę. Brakuje co najmniej kilkunastu osób. Tramwaje Szczecińskie uspokajają - rozpoczął się pierwszy po przerwie kurs.
Według motorniczych pensje są niskie a godziny pracy niedogodne. Niektóre dyżury rozpoczynają się nad ranem, inne trwają do północy.
Według rzeczniczki Tramwajów Szczecińskich Hanny Pieczyńskiej przyczyna braków kadrowych jest inna. Jak tłumaczy, nie było kursów na motorniczego, bo trwał remont zajezdni.

Dodaj komentarz 6 komentarzy

Nie tylko motorniczych. Gdyby motorniczowie i kierowcy zrezygnowali z nadgodzin to by wyszło ile jest brakow
Nie braknie motorniczych jak pracodawca lepiej o to zadba,
oszczędzaj ja zwykle na zarobkach na ochronie tej niebezpiecznej pracy
ja jako kierowca nie chciałbym tak pracować w ZDITM.
Pani rzecznik ponownie kłamie .Kłamała kiedy mówiono o brudnych tramwajach gdy opowiadała że w nocy nie sprzątają wagonów mechanicy tylko pracownicy od wymiany żarówek i wieszania reklam, kłamie teraz mówiąc że zabiera się motorniczych aby jeżdzili z nowymi pracownikami ,to do starego pracownika który ma wystawioną służbę dodaje się nowego aby mógł poznać linie Ciekawe czy pani rzecznik dobrze płacą w z ZDITM i TS za te kłamstwa.
1. Co ma wspólnego remont zajezdni z kursem motorniczych. Przecież mamy dwie zajezdnie, a Zajezdnia Pogodno cały czas funkcjonowała - kłamstwo
2. Ilość brygad zmniejszyła się nie zwiększyła: przybyłą jedna brygada szczytowa na linii 7, ale ubyły dwie brygady całodzienne na linii 4 - kłamstwo.
Czy za podobne kłamstwa Pani Rzecznik dostaje premię?
A za co dostał premię Szef Tramwajów Szczecińskich, skoro nie potrafi zapewnić podstawowych pracowników w firmie - bo urzędników jakoś nie brakuje.
ludzie pracujący na umowę zlecenie nie chcą przejść na etat bo proponują im pensję wyjściową 2600 BRUTTO. i sztywne dni pracy, a na zlecenie mogą sobie ustawiać dni pracujące i wolne.
odnośnie jeszcze zarobków to pani rzecznik kłamie że w innych miastach zarobki motorniczych są podobne jak w szczecinie. przykład - POZNAŃ na dzień dobry 3400 brutto i co miesiąc 600 pln premii.
Wszystko ładnie pięknie kiedy tramwaje nie wyjeżdżają na trasę to wtedy dziennikarze robią artykuły,ale kiedy prosiłam i pisałam wszędzie jak traktuje się motorniczych jak po 5 dnia służby dostają w grafiku jeden dzień wolnego i zajezdnia już dzwoni o 8 rano i kiedy nie odbierzesz to piszą przy nazwisku,że ''nie odbiera'',wyłączony telefon'',albo kiedy motorniczy powie,że nie chcę przyjść,bo chcę odpocząć,albo też pójść do lekarza to piszą ''nie chcę'' i wtedy kierownik zabiera premie i nagrody!!!Czy normalne że człowiek musi odpocząć a zostaję za to ukarany???Tym się niech radio Szczecin zajmie a nie tylko pasażerami,ja z chęcią wszystko opisze!Pozdrawiam!

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty