Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Na każdy tysiąc szczecinian przypada 850 samochodów. Po mieście poruszają się ponadto auta leasingowane i zarejestrowane poza Szczecinem. Z tego powodu jazda ulicami robi się coraz trudniejsza.
Miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej - kierowcy chcą natomiast zwiększenia liczby miejsc parkingowych. Na temat utrudnień na szczecińskich drogach rozmawiali goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór".

Kierownik zespołu ds. organizacji ruchu w Urzędzie Miasta w Szczecinie, Marcin Charęza tłumaczył, że kierowców trzeba zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej.

- Żeby te pojazdy były zostawiane na rogatkach miasta. Stąd przy większych inwestycjach wykonywane będą - i już są - parkingi Park&Ride. Tam będziemy mogli podjechać samochodem, zostawić go i dalej kontynuować podróż - zalecał.

Piotr Czypicki ze Szczecińskiego Ruchu Miejskiego uważa, że komunikacja w Szczecinie nie zdaje egzaminu.

- W godzinach szczytu nasza komunikacja miejska stoi w korkach. Mamy bardzo mało buspasów, zdecydowanie za mało. Mamy wiele miejsc, w których na buspasy czekamy i doczekać się nie możemy - powiedział Piotr Czypicki.

Od jesieni 2015 roku liczba samochodów w Szczecinie wzrosła dwukrotnie.
- Żeby te pojazdy były zostawiane na rogatkach miasta. Stąd przy większych inwestycjach wykonywane będą - i już są - parkingi Park&Ride. Tam będziemy mogli podjechać samochodem, zostawić go i dalej kontynuować podróż - zalecał.
- W godzinach szczytu nasza komunikacja miejska stoi w korkach. Mamy bardzo mało buspasów, zdecydowanie za mało. Mamy wiele miejsc, w których na buspasy czekamy i doczekać się nie możemy - powiedział Piotr Czypicki.

Dodaj komentarz 12 komentarzy

Owszem, można mieć pretensje do urzędników, że mówią rzeczy, które są absurdalne. Można też mieć pretensje o to, że ich decyzje są takie, ale nie można mieć pretensji o to, że nigdy nie byli poza granicami Polski i nie wiedzą jak funkcjonują europejskie metropolie. A jak widać, nigdy nie byli, skoro tak mówią...
Taak, takich przykladow bezmyslnej inwestycji buspasow jest wiecej.
Jeden z przykladow, to odcinek na ul. Gdanskiej. Miedzy Portem Centralnym, a Basem Gorniczym. Wzjazd dla autobosow jest tylko na przystankach tramwajowych, potem trzeba zjechac na zarkokowaną ulice, zeby za 300 m. wjechac spowrotem na przystanek, a miedzy tymi przystankami kamienie i kaluze.
Dlaczego po calej trasie nie zrobiono asfaltu, chocby dla komunikacji autobusowej?. Bezmyslnosc i glupota naszych urzednikow.
A ty stoisz w korkach, dziwiąc sie, dlaczego.
Żeby zachęcić ludzi do porzucenia samochodu i korzystania z komunikacji mi3jskiej to najpierw trzeba zainwestowac w transport zbiorowy, nowe klinatyzowane autobusy, tramwaje i rozbudowę sieci a nie puszczanie na linie brudne pojazdy, które sprzątane są od święta, szrot PKSu, i likwidowanie czy skracanie połączeń vide linie pośpieszne, 61 czy 81... no i nowych linii tramwajowych ma Mieszka I czy 26 kwietnia wciąż brak i za bardzo w planach ich nie ma
Dopiero jak Szczecin się kompletnie zapcha samochodami i nie będzie ni w przód ni w tył i gdzie zaparkować użytkownicy aut na własnej skórze zrozumieją, że samochód w mieście to bezsens. Tymczasem komunikacja miejska świeci często pustkami i wozi powietrze. Już teraz konieczne jest usprawnienie i uprzywilejowanie komunikacji miejskiej, zagęszczenie sieci, bus&tram pasy itp. Co mądrzejsi ludzie na "zgniłym zachodzie " już się pozbywają aut i sprzedają je m.in. do Polski ( 1 mln. aut sprowadzonych w 2019 do Polski!).
Urzędnicy pana prezydenta chyba nie widzą, że parking kiss&ride jest pusty, a może by tak sami przesiedli się do komunikacji miejskiej a potem wyciągali wnioski ( flota samochodów opłacanych z naszych podatków dla urzędników ma się dobrze), może pan prezydent zamiast jeżdzic słuzbowym autem przesiądzie się na komunikację miejską, a może zlikwidujemy uprzywilejowane koperty dla prezydenta i vice ?????????, mieszkancy szczecina mają zostawiac samochody a urzędnicy nie ?????
Przykład powinien iść z góry. A jaki to przykład skoro prezydent miasta ma 3 samochody służbowe , a w wywiadach mówi że nie jeździ komunikacja miejska bo uwaga! " Szanuję swój czas" !!! Jakość KM w mieście jest słaba, likwiduje się połączenia, prezydent Krzystek wprost daje do zrozumienia że jazda nią się nie opłaca i dziwicie się że ludzie nie chcą się do niej przesiąść ?
Szczecin nie potrzebuje więcej miejsc parkingowych, tylko jak już to wjazdu do centrum tylko dla mieszkańców centrum.
Jestem małym przedsiębiorcą, do pracy używam prywatnego auta. Na 4 osobową rodzinę mamy 1 małe auto. Wcześniej mieliśmy długie auto typu combi którym nie wszędzie dało się wcisnąć. Od 3 lat mamy króciutkie autko i co roku odczuwamy coraz większy problem z parkowaniem.

I choć prawdą jest że aut przybywa to podane liczby nie są prawdziwe. W urzędowych rejestrach widnieją auta widmo. Szacuje się że co 4 auto powinno już dawno być wykreślone z rejestru.
Do tego dochodzą auta nie przerejestrowane w momencie gdy dawni mieszkańcy Szcz przeprowadzają się do ościennych gmin.

To niemożliwe aby na 10 osób dorosłych i dzieci było 8 aut.
Ja mam 1 na 4 osoby w klatce bloku sąsiedzi mają co najwyżej 2 na 4 osoby. Znajomi to samo np 1 na 3 osoby.
Gdzie mieszkają Ci Szczecinianie co mają po jednym aucie na osobę?
Dopóki kierowcy nie zrozumieją, że korki tworzą się przez nich samych i nie zaczną się przesiadać na komunikację miejską to będą stać w tych korkach, niech stoją po 3h na przejechanie jednej przecznicy, ale fakt jest też taki, że należałoby wymieniać tabor, choćby tramwajowy na nowe, w pełni niskopodłogowe pojazdy, które też wpływają na szybkość wymiany pasażerów, choć już teraz w godzinach szczytu czasem jest problem z dostaniem się do pojazdu, tyle jest osób w środku, więc może i nieco dłuższe pojazdy.
Taaa, i jeszcze ukraincy w autobusach, gdzie czesto sa spoznieni, autobusy brudne i szroty puszczane na linie. Tak dziala pks szczecin.
Przyczyny? Na pewno moda na suburbanizacje. Przecież każdy dorosły który mieszka w Dobrej, Mierzynie czy innym modnym wygwizdowie ma samochód. Obie dorosłe osoby, a gdy tylko dziecko kończy 18 lat to dostaje w prezencie samochód, a potem zdziwko, skąd korki, co więcej mieszkając poza miastem nie dokładają się do nowych dróg. Parkingi w centrum nie są remedium na korki ponieważ tylko zwiększa liczbę aut chcących wjechać do miasta. Taka prawda.
Witam. Zacznijmy od tego, że aut to fakt coraz wiecej przybywa ale nie jest to problemem. Problemem jest to ze cala infrastruktura i jej założenia są złe lub zle planowane. Przyklady bezsensowne pomniejszanie ulic celem tworzenia deptakow, deweloperzy gdyby mogli to na kazdej wolnej przestrzeni stawiali by bloki, ale nikt nie pomysli o przyszlosciowej organizacji ruchu jak to bedzie w przyszlosci bedzie funkcjonowac. Ronda to kolejny idiotyczny pomysl, budowane sa wszedzie, a ludzie nigdy nie naucza sie z nich korzystac poprawnie. Pozatym przechodzacy pieszy przy zjezdzie skutecznie blokuje pol ronda. Brak zielonych fal (swiatel) na glównych drogach, brak systemu oranizacji swiatel zarzadzajacym calym miastem. Likwidacja ukośnych miejsc parkingowych przyklad ul. Jagiellonska jedno auto wyjezdza caly ruch jest blokowany. Nie auta sa winne czy komunikacja miejska, ale glowne zalozenie i planowanie. W takim Hamburgu jest wiele wiecej samochow ale pomimo jakos ten ruch idzie. U nas miasto nie jest przyjazne ani dla samochodow ani dla komunikacji miejskiej. Zastanowcie sie nad glownym problemem a nie bezsesownymi inwestycjami ktore dążą do korkowania się miasta.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty