Możliwe korekty podstawy programowej i dyskusja o statusie zawodowym nauczycieli. Tak o sytuacji w polskiej oświacie po reformie mówił, w naszym studiu, wiceminister oświaty Maciej Kopeć.
Gość "Rozmowy pod Krawatem" zapewniał, że resort na bieżąco monitoruje efekty zmian, czyli powrót do ośmioklasowej podstawówki.
- Pewnie jakieś korekty będą potrzebne, chociażby te które dotyczą podstawy programowej, bo takie różne badania prowadzimy. Wymaga też ona pewnego, nawet redakcyjnego ujednolicenia - podstawa programowa dla szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej. Takie działania więc na pewno zostaną podjęte, natomiast niezależnie od reformy programowej i strukturalnej cały czas toczy się dyskusja wobec statusu zawodowego nauczycieli - mówił Kopeć.
Wiceminister mówił też, że właśnie kwestia statusu nauczycieli to jeden z tych postulatów, który był najmocniej akcentowany w rozmowach edukacyjnego okrągłego stołu.
- Pewnie jakieś korekty będą potrzebne, chociażby te które dotyczą podstawy programowej, bo takie różne badania prowadzimy. Wymaga też ona pewnego, nawet redakcyjnego ujednolicenia - podstawa programowa dla szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej. Takie działania więc na pewno zostaną podjęte, natomiast niezależnie od reformy programowej i strukturalnej cały czas toczy się dyskusja wobec statusu zawodowego nauczycieli - mówił Kopeć.
Wiceminister mówił też, że właśnie kwestia statusu nauczycieli to jeden z tych postulatów, który był najmocniej akcentowany w rozmowach edukacyjnego okrągłego stołu.