Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Statki zostaną wyposażone w 4 silniki napędzane gazem i ropą. Linia ładunkowa ma mieć 4100 metrów. Promy będą pływać z prędkością 19 węzłów. źródło: PŻM
Statki zostaną wyposażone w 4 silniki napędzane gazem i ropą. Linia ładunkowa ma mieć 4100 metrów. Promy będą pływać z prędkością 19 węzłów. źródło: PŻM
Trzy promy dla Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej powstaną w Gdańskiej Stoczni Remontowej imienia Józefa Piłsudskiego. W piątek spółka Polskie Promy podpisała umowę na budowę tych statków.
Dwa będą pływać w barwach Unity Line, trzeci trafi do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Promy będą zabierać na swój pokład 400 pasażerów, będą miały 195 metrów długości.

Czwarta jednostka jest w opcji - mówi wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

- Ma on najlepsze rozwiązania przede wszystkim pod kątem napędowym, a więc LNG. Długa linia ładunkowa, czyli blisko 4 kilometry. Spełniający najważniejsze standardy środowiskowe i przede wszystkim odpowiadający linii Świnoujście-Ystad, bo te promy będą tu kursowały - powiedział Gróbarczyk.

Będzie to pierwsza budowa tak dużych jednostek w polskich stoczniach od czasu zamknięcia Stoczni Szczecińskiej Nowa i Stoczni w Gdyni.

- Myślę, że to stworzenie produktu, o który walczyliśmy. Że pojawił się produkt w postaci takich promów. Cztery promy to już naprawdę potężne zamówienie. To blisko 4 miliardy, które będą wydane na ten cel - podkreśla Gróbarczyk.

Statki zostaną wyposażone w cztery silniki napędzane gazem i ropą. Promy będą pływać z prędkością 19 węzłów. Promy mają zastąpić najbardziej wysłużone jednostki, które pływają ze Świnoujścia do Szwecji.
Czwarta jednostka jest w opcji - mówi wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Będzie to pierwsza budowa tak dużych jednostek w polskich stoczniach od czasu zamknięcia Stoczni Szczecińskiej Nowa i Stoczni w Gdyni.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty