Raj dla miłośników motoryzacji czyli samochody z początku XX wieku atrakcją Szczecińskiej Nocy Muzeów.
Najstarszy Stoewer - bo o nich mowa - pochodzi z 1913 roku.
Muzeum Techniki i Komunikacji posiada osiem tych szczecińskich aut i podczas wczorajszej nocy muzeów można było je zobaczyć po raz pierwszy.
- Ładnie są wypolerowane samochody, lubię takie stare samochody. - To jest ciekawe, że niektórymi modelami tych starszych pojazdów komunikacji miejskiej jeździłem, to było zaskoczeniem przypomnieć sobie dzieciństwo. - Samochody robią wrażenie, zwłaszcza te starsze - mówią zwiedzający.
- Po raz pierwszy podczas Nocy Muzeów pokazujemy Stoewery i wszelkie przedmioty związane z fabrykami Stoewerów w Szczecinie. To dwupokoleniowa rodzina, która z niczego stworzyła spory kompleks przemysłowy. Najstarszy samochód tej marki, który mamy to Stoewer C2 z 1913, najmłodsze z 1939 roku - mówi Jacek Ogrodniczak z Muzeum Techniki w Szczecinie.
Oprócz Stoewerów mieszkańcy mogli również podziwiać samochody polskiej motoryzacji: popularne "maluchy", duże fiaty, "warszawę" i sporą kolekcja motocykli.
Muzeum Techniki i Komunikacji posiada osiem tych szczecińskich aut i podczas wczorajszej nocy muzeów można było je zobaczyć po raz pierwszy.
- Ładnie są wypolerowane samochody, lubię takie stare samochody. - To jest ciekawe, że niektórymi modelami tych starszych pojazdów komunikacji miejskiej jeździłem, to było zaskoczeniem przypomnieć sobie dzieciństwo. - Samochody robią wrażenie, zwłaszcza te starsze - mówią zwiedzający.
- Po raz pierwszy podczas Nocy Muzeów pokazujemy Stoewery i wszelkie przedmioty związane z fabrykami Stoewerów w Szczecinie. To dwupokoleniowa rodzina, która z niczego stworzyła spory kompleks przemysłowy. Najstarszy samochód tej marki, który mamy to Stoewer C2 z 1913, najmłodsze z 1939 roku - mówi Jacek Ogrodniczak z Muzeum Techniki w Szczecinie.
Oprócz Stoewerów mieszkańcy mogli również podziwiać samochody polskiej motoryzacji: popularne "maluchy", duże fiaty, "warszawę" i sporą kolekcja motocykli.