Kolejny pociąg hybrydowy wyruszył w swoją pierwszą trasę z dworca Szczecin Główny do Kołobrzegu.
Na pokład może zabrać ponad 300 pasażerów, w tym jest 150 miejsc siedzących. - Hybryda na torach jest ekologiczna i ekonomiczna - zaznacza Zbigniew Konieczek, prezes Newag, firmy która wyprodukowała pociąg.
- Do 60 km/h pociąg będzie korzystał z energii zgromadzonej w superkondensatorze podczas hamowania. Rozpędzając pociąg będziemy jechali za darmo. W ciągu roku zaoszczędzimy na emisji dwutlenku węgla ok. 550 ton. W paliwie będzie to ok. 250-300 ton - wyliczał prezes Konieczek.
Pasażerowie - zachwyceni.
- Milutko, nowiutki. - Wydaje się fajny. Ładny. - Elegancki, siedzenia bardzo dobre. - Jeździliśmy w podobnym, Szczecin-Kołobrzeg. - Intuicyjność tych pojazdów jest dużo większa, obsługa dużo lepsza, komfort jazdy - chwalili.
Hybrydy kursują po Pomorzu Zachodnim od stycznia ubiegłego roku. Do końca 2022 roku flota ma liczyć 12 pojazdów.
- Do 60 km/h pociąg będzie korzystał z energii zgromadzonej w superkondensatorze podczas hamowania. Rozpędzając pociąg będziemy jechali za darmo. W ciągu roku zaoszczędzimy na emisji dwutlenku węgla ok. 550 ton. W paliwie będzie to ok. 250-300 ton - wyliczał prezes Konieczek.