22-latek spod Kołobrzegu padł ofiarą oszustwa. Stracił 5200 zł metodą na pracownika banku.
Mężczyzna wystawił na sprzedaż przedmioty na jednej ze stron społecznościowych. Zgłosił się do niego oszust podający się za osobę zainteresowaną zakupem. Poszkodowany otrzymał link do aplikacji kurierskiej.
Gdy pojawił się problem, odebrał telefon od rzekomego pracownika banku. W czasie rozmowy, z jego konta zaczęły wychodzić przelewy. Osoba po drugiej stronie zapewniała, że to konieczne przy zmianie limitów. Łącznie stracił 5200 zł.
Policja przypomina o zasadzie ograniczonego zaufania. W przypadku wątpliwości czy rozmowa jest z pracownikiem banku czy innej instytucji zaleca rozłączenie się i kontakt z numerem alarmowym 112 lub z infolinią banku.
Gdy pojawił się problem, odebrał telefon od rzekomego pracownika banku. W czasie rozmowy, z jego konta zaczęły wychodzić przelewy. Osoba po drugiej stronie zapewniała, że to konieczne przy zmianie limitów. Łącznie stracił 5200 zł.
Policja przypomina o zasadzie ograniczonego zaufania. W przypadku wątpliwości czy rozmowa jest z pracownikiem banku czy innej instytucji zaleca rozłączenie się i kontakt z numerem alarmowym 112 lub z infolinią banku.
Edycja tekstu: Michał Król