Giermasz
Radio Szczecin » Giermasz

AUDYCJE GIERMASZU

[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo

Pixel Heaven 2019. Fot. Michał Król [Radio Szczecin]
Pixel Heaven 2019. Fot. Michał Król [Radio Szczecin]
Dwie niezależne produkcje recenzujemy w tym Giermaszu: A Plague Tale: Innocence nie miało wielkiej kampanii marketingowej, tymczasem dobre oceny spływające z całego świata wskazują, że to może być niespodziewanie jedna z lepszych wydanych w tym roku gier. U nas grała Agata Hawrylczuk i oczywiście poleca. Tymczasem Łukasz Rabikowski spróbował swoich sił w taktycznych starciach w rozpikselowanym RPG Pathway. I chociaż nie jest to produkcja wybitna w gatunku, to w mniejszych dawkach jak najbardziej można pobawić się przygodami rodem z filmów o Indianie Jonesie. Andrzej Kutys zaprosił też do studia naszego eksperta, czyli Radek Lis tradycyjnie mówi sporo o nowościach branży IT. Tymczasem Michał Król wyruszył do Warszawy na kolejną edycję imprezy Pixel Heaven. Oczywiście miał mikrofon Radia Szczecin i nie zawahał się go użyć, czyli prezentujemy w tym programie nagrane w Stolicy wywiady z polskimi twórcami gier.
GIERMASZ-Program z 18.05.19

RECENZJE

[18.05.2019] A Plague Tale: Innocence [PS4]

A Plague Tale: Innocence
A Plague Tale: Innocence
W XIV wieku, gdy Europa była pogrążona w depresji, gdy toczyły ją choroby takie jak dżuma, przemoc i okrucieństwo, na południu Francji urodził się chłopiec o imieniu Hugo. Hugo jest chory i przez to spędził pierwsze 5 lat swojego życia w izolacji. Nikt jego choroby nie umiał zdiagnozować. Opiekowała się nim mama, ale swojej siostry Amicii nie poznał zbyt dobrze. Teraz na Hugo polują rycerze Inkwizycji a on, mały niewinny chłopiec, musi zaufać swojej starszej siostrze i przetrwać uciekając nie tylko przed Inkwizycją ale i przed zarazą oraz własnym strachem. Nawet gdyby był zdrowy nie byłoby to łatwe przedsięwzięcie. Na szczęście Amicia jest odpowiedzialną i czujną czternastolatką. Jest szansa, że trzymając brata za rękę da radę uciec, zmierzyć się z potworną traumą, a może i zemścić się za doznane krzywdy. Szansa ta jednak wisi cały czas na włosku.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP

[18.05.2019] Pathway [PC]

Pathway
Pathway
Pamiętacie ten charakterystyczny, muzyczny motyw? Pewnie zdecydowana większość z Was doskonale kojarzy kultowego Indianę Jonesa i jego zagadkowe, podróżnicze, filmowe perypetie. Gra o której chcę Wam dzisiaj nieco poopowiadać brnie w bardzo bliźniacze tematy, chociaż jak się później przekonacie, jej fabuła jest daleko bardziej zagmatwana niż w nie jednej, hollywoodzkiej produkcji. Pathway, bo o tej grze będzie dziś mowa to tytuł z gatunku indie, klasyczne turowe RPG, które jednak zostało opakowane w historie rodem z topowych przygodówek. Aby na razie więcej Wam nie zdradzać powiem tylko, że czeka nas naprawdę długa i niebezpieczna podróż, podczas której na naszej drodze stanie prawdziwa horda... nazistów, którzy tylko czekają by jak najszybciej ukrócić nasze wojaże. Ale więcej o tym za chwilę.

Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego GOG.com

AKTUALNOŚCI

[11.05.2019] Przegląd tygodnia

Ubisoft ujawnia Ghost Recon: Breakpoint. O tym, że coś jest na rzeczy, gracze odkryli już wcześniej. Twórcy zakamuflowali parę wiadomości na ten temat w poprzedniej grze serii czyli Wildlands. Tak jak we wspomnianej grze, Breakpoint rozegra się w realiach naprawdę ładnie wyglądającej wyspy, będzie zła korporacja, gra w kooperacji (także solo) i pewnie mnóstwo dodatkowej, płatnej zawartości...
I poniekąd macie odpowiedź, dlaczego nie powstanie kontynuacja pięknej, artystycznej gry. Child of Light 2 nie będzie, bo nie da się z tego konceptu zrobić gry-usługi. W dodatku ostatnio szef Ubisoftu stwierdził, że wspaniały silnik graficzny UbiArt na razie jego firma odkłada na bok. Także cieszcie się z nowego Ghost Recon, Assassin's Creed z "gazylionem" mikrotransakcji, cieszcie się...

Najnowsza odsłona serii Call of Duty, bo naturalnie premiera w tym roku jest pewna i w przyszłym, i w przyszłym... i tym razem będzie to Modern Warfare 4. Dla porządku wyjaśnijmy, że markę rozwija kilka zespołów jednocześnie i mamy tu kilka "pod serii" - w klimatach II wojny światowej, współczesnej wojny, wojny wywiadów, wojny futurystycznej. I zgadywanka co roku dotyczy właściwie właśnie tylko kwestii, co dostaniemy tym razem. No więc w 2019 roku podobno współczesną wojnę.

"Przegląd premier zaplanowanych na 2019 rok" - to brzmi bardzo dobrze, czyż nie? Takie plany na czerwcowe E3 ma Nintendo. Oczywiście wszyscy czekają na jakieś nowe zapowiedzi, a jak będzie, trzeba jeszcze poczekać. Jedno jest pewne - nie pokażą żadnej nowej wersji konsoli Nintendo Switch (o jej przygotowywaniu się plotkuje).

Długo było cicho o tej grze, ale właśnie pokazano nowy trailer, w którym widać też urywki rozgrywki. I doprawdy Final Fantasy VII Remake prezentuje się bardzo interesująco. Chociaż, to już nie będzie turowa walka, a bardziej RPG akcji. Więcej mamy dowiedzieć się na E3. Ciekawe, czy dalej mowa o grze wypuszczanej w odcinkach, bo były wcześniej takie doniesienia.

Aha - na E3 zobaczymy też nową odsłonę serii Need for Speed. Zręcznościowa do bólu seria ścigałek miała swoje wzloty, ale ostatnie odsłony, chociaż fajne, rynku nie zawojowały. W najnowszej, podobno, znowu będzie dużo pościgów, ucieczek przed policją. A Electronic Arts ma bardzo skromne wymagania sprzedażowe, bo "jedynie" 4 miliony usatysfakcjonują korporację.

A na przykład Star Wars Jedi: Fallen Order według planów EA przedstawionych inwestorom, musi sprzedać się na dwa razy wyższym poziomie. 8 milionów kopii jest oczywiście możliwe, o ile dostaniemy świetną grę. Dla jednego gracza - to ważne, bez rozgrywki sieciowej, loot boxów i bez innych "usług". Tytuł przygotowuje ekipa odpowiedzialna za Titanfall 2 i Apex Legends.

"Elektronicy" to się w ogóle "nie szczypią w tańcu". Zakładana sprzedaż Anthem to było 6 milionów kopii. I się podobno nie udało. Więc pojawia się pytanie - co dalej z tą sieciową grą? Szef EA zapewnia, że "dalej w nią wierzą" i Anthem ma być dalej rozwijane. Hmm, a ledwo tydzień temu informowano, że BioWare przerzuca wszystkie siły na tworzenie Dragon Age 4.

Zachwycacie się (chociaż, czy to właściwe określenie?) ekstra-brutalnymi ciosami "Fatality" w Mortal Kombat 11? Cóż, ich twórcy to się raczej nie "zachwycają". Bo żeby je przygotować, potrzebne były inspiracje - sceny prawdziwych morderstw, zabijania zwierząt w rzeźni... Efekt jest taki, że niektórzy pracownicy studia leczą się u psychiatrów z zespołu stresu pourazowego.

Powstaje sieciowa gra Predator: Hunting Grounds. Legendarny łowca z filmów - wcieli się w niego jeden gracz - kontra drużyna, która chce go dopaść. Czyli będzie to asymetryczna gra kooperacyjna. No i od razu przypomina się klapa opartego o podobne założenia Evolve. Więc gracze mogą mieć tylko nadzieję, że twórcy gry o Predatorze "odrobili zadanie domowe" i ustrzegą się błędów tamtej produkcji.

Mało "ko-opów"? - to proszę bardzo, jeszcze jeden: Remnant: From the Ashes zaoferuje zespołową walkę o przetrwanie w pustoszonym przez ogromne bestie świecie. Pracuje nad tą grą zespół odpowiedzialny za Darksiders 3, widać to po charakterystycznym, lekko komiksowym stylu graficznym. Czekamy na szczegóły.

To był bardzo udany debiut. Tak bardzo, że serwery miały przejściowe problemy. MORDHAU to sieciowa "rąbanka" i to właściwie dosłownie, bo chodzi o pojedynki w klimatach średniowiecza. Pół miliona kopii już "zeszło", jednocześnie na serwerach bawi się nawet 60 tysięcy osób. To znaczy, jak już działają, ale naturalnie twórcy obiecują poprawę ich działania.

Nie będzie Until Dawn 2. "Jedynka" okazała się udanym filmowym horrorem, czyli de facto prostą przygodówką-symulatorem chodzenia. Dlaczego nie doczeka się kontynuacji? Wszystko przez te jakże przez graczy kochane wybory. W "jedynce" mógł zginąć chyba każdy z bohaterów, więc planując "dwójkę" twórcy musieliby wziąć pod uwagę za dużo zmiennych. A nie chcą grzebać nam w "sejwach". I przygotowują oparte na podobnej rozgrywce The Dark Pictures: Man of Medan.

O tym tytule to właściwie powinniśmy mówić w dziale Stare, ale jare, ale skoro klasyczna strzelanka z widokiem z pierwszej osoby właśnie doczekała się "nowej" wersji... Blood: Fresh Supply, czyli dostosowana do współczesnych systemów wersja pojawiła się w cyfrowej dystrybucji. Chociaż, oczywiście, rozgrywka jest dokładnie tak samo rozpikselowana jak kiedyś.

Gry co prawda jeszcze nie ma - ale możecie kupić sobie koszulki, plakaty, skarpetki czy figurki z nią związane (a o sklepie CD Projekt RED mówimy w dziale "Gramy po polsku"). Mowa o wielce wyczekiwanej, pierwszej "na swoim" produkcji Hideo Kojimy - Death Stranding. Twórca serii Metal Gear na razie jednak, zamiast zaprezentować jakiś fragment rozgrywki, to zapowiedział sprzedaż zegarków. Ceny na razie nie znamy, ale patrząc na ceny innych gadżetów, tanio nie będzie.

The Protecting Children from Abusive Games Act czyli "Ustawa o ochronie dzieci przed agresywnymi grami” - takie pomysły mają w USA. Przynajmniej tym razem nie chodzi o jakieś wydumane tezy "obrońców moralności", a o zakaz mikropłatności "pay-2-win" i loot boxów. Projekt wspomnianej ustawy złożył senator USA Josh Hawley. I w tym momencie to tylko projekt.

Na koniec coś ku pokrzepieniu serc. Po sukcesie Xbox Adaptive Controller, czyli kontrolera przystosowanego dla potrzeb osób niepełnosprawnych, Microsoft patentuje nowe rozwiązanie - przystawkę montowaną o dołu na pada, która przetworzy komunikaty z gry na alfabet Braille'a. Czyli osoby niedowidzące, z dysfunkcjami widzenia, będą miały szansę, aby lepiej radzić sobie w czasie zabawy.

[04.05.2019] Przegląd tygodnia

Data premiery Cyberpunk zapowiedziana!!! No dobrze, to taki clickbait, bo owszem zapowiedziano, ale nową wersję... papierowego RPG pod nazwą Cyberpunk RED. Pamiętajcie wszakże, że przecież komputerowy Cyberpunk 2077 (tu daty premiery oczywiście jeszcze nie ma) powstaje właśnie na podstawie książkowego systemu, który w ulepszonej wersji zadebiutuje w sierpniu tego roku.

Kto jak kto, ale panowie z Rockstar to umieją dbać o GTA V. Odpalili nowe serwery do gry online i mamy kolejny sukces. Rekordowa oglądalność na Twitchu to zasługa nowej modyfikacji, w której gracze trafiają w małych grupach do gry i odgrywają w niej role. I jaka kolejka chętnych jest.

A pamiętacie może klasyczne, pierwsze odsłony serii GTA, te z widokiem z góry? No cóż, na pewno pamiętają o nich twórcy American Fugitive, zresztą swojej inspiracji szczególnie nie kryją. Duża mapa, swoboda działania i kryminalna historia. Cóż, poprzeczka wisi bardzo wysoko. Już pod koniec maja dowiemy się, czy American Fugitive do niej przynajmniej "doskoczyło".

Bawicie się jeszcze sieciowym For Honor? A może szukacie motywacji, aby wrócić do walki? Twórcy zapowiadają nową postać - Hitokiri, szalonego kata z wielkim toporem. Oby tylko udało się grę zbalansować. Przypomnijmy, że na mapach mamy wojowników z różnym rynsztunkiem i stylami walki. Sęk w tym, żeby któryś z nich nie dominował nad resztą.

Także sieciowa zabawa w piratów Sea of Thieves doczekała się aktualizacji. I to nie byle jakiej, bo dodającej także kampanię dla jednego gracza. No cóż, w momencie debiutu krytykowano mało zawartości, ale to już chyba "klasyka" gier-usług, że są rozwijane jeszcze długo po premierze. Byle tylko gracze nie uciekli wcześniej (o Anthem powiemy zaraz).

Głośno zrobiło się o innej grze z podobnym tytułem. Ale o wyjątkowości Sea Hero Quest VR donosi bynajmniej nie prasa branżowa, a specjalistyczna - medyczna. Otóż ta produkcja - z sukcesami - pomaga wykrywać chorobę Alzheimera. To taki interaktywny test na demencję, gracz ma nawigować w przestrzeni, tak monitoruje działanie naszego mózgu.

Wojenki Steam kontra Epic Store ciąg dalszy. Fakt - trzeba przyznać, że tym razem Epic zaszalał. Jak załatwić sobie ekskluzywnie niezwykle popularne sieciowe Rocket League? Można po prostu kupić studio w którym ta gra powstała. Co niniejszym właśnie się dokonało. Kwot nie znamy, ale jakoś jesteśmy przekonani, że ze Steam Rocket League zaraz zniknie.

Chociaż giganci ze Steam - cały czas największego sklepu z cyfrowymi wersjami gier na PC - na sukces pracowali przez wiele lat. Według najnowszych szacunków mają miliard założonych kont. Oczywiście nie oznacza to, że wszystkie są aktywne. Sam Steam chwalił się na początku roku, że ma miesięcznie 90 milionów aktywnych użytkowników.

No to dla odmiany Epic Store donosi o bardzo dobrych wynikach sprzedawanych u nich ekskluzywnie produkcji - World War Z, Satisfactory, Metro: Exodus oraz Anno 1800. Na pewno promocji sklepu pomaga też rozdawanie gier. Gracze "skusili się" na to skromne 25 milionów razy. A kolejny przecież jesienią Borderlands 3 debiutuje ekskluzywnie w Epic Game Store.

Właśnie: czekacie na Borderlands 3? To we wrześniu wygospodarujcie sobie naprawdę dużo wolnego czasu na granie. Oczywiście fani tej serii loot-shooterów (ekwipunku jest tu niewyobrażalnie wręcz dużo) wiedzą doskonale, że te utrzymane w komiksowej stylistyce gry zawsze zajmowały sporo godzin. A zbliżająca się "trójka" ma być jeszcze większa. Wątek fabularny przynajmniej 30 godzin - a to tylko wierzchołek "góry lodowej" wielu innych aktywności.

Po niespełna dwóch latach od premiery - i sukcesu - na PC, twórcy polskiego survival horroru Darkwood podali daty premier wersji konsolowych. Spodziewać się ich możecie już w połowie tego miesiąca, 14 maja na PS4, 16 maja na Switchu i 17 na Xbox One. Gra straszy przede wszystkim niesamowitym klimatem. A studio Acid Wizard to tylko trzy osoby (no dobra, jest jeszcze pies). Za port odpowiada warszawskie Crunching Koalas.

Ta firma też zaczynała skromnie, a w tym roku grupa CD Projekt obchodzi 25-lecie powstania. W internecie pojawiły się reklamy z czasów, gdy firma zajmowała się dystrybucją gier, a nie ich projektowaniem. My to pamiętamy, ale dla współczesnych graczy może być to lekkim szokiem.

Japońskie studio PlatinumGames zaszalało. Jak przyznali ostatnio, w tym momencie przygotowują aż 8 gier. W tym kontynuację świetnej serii Bayonetta, przy czym "trójka" nie ma jeszcze daty premiery. Poza tym Astral Chain w kooperacji z Nintendo, a także "coś zupełnie nowego". Chociaż szkoda, że mowy nie ma tu o następcy znakomitego NiER: Automata. Ale nie tracimy nadziei.

Jeżeli "odbiliście się" od świetnego acz trudnego Sekiro: Shadows Die Twice, to może warto spróbować jeszcze raz? Twórcy łatają grę, która dzięki temu ma być "lepiej zbalansowana". Chociaż - szczerze mówiąc - nie spodziewajcie się, że nagle zrobi się dużo łatwiej. Co to, to nie. Sekiro doczeka się także komiksu, ukazującego poboczną historię związaną z grą. Pod koniec maja pojawi się Sekiro Gaiden: Shinazu Hanbei. Przyda się znajomość angielskiego, żeby poznać opowieść związaną z Nieśmiertelnym Hanbei. [UWAGA MAŁY SPOJLER] To ten nieumarły wojownik, na którym możemy trenować walkę przy Zaniedbanej Świątyni. On też ma swoją historię, którą bardzo chętnie poznamy.

Ależ zamieszanie i fatalna sytuacja zasłużonego studia BioWare. Najpierw klapa Mass Effect: Andromeda, później koszmar niedokończonego i w zastraszającym tempie tracącego graczy sieciowego Anthem. Zabawne, że przy okazji Anthem właśnie słyszeliśmy, że rozwój tej gry odbył się kosztem prac nad Dragon Age 4. No i sytuacja właśnie się odwróciła. Teraz główni specjaliści studia znowu ruszają do pracy nad czwartą odsłoną uznanej serii RPG. Paranoja.

Sniper: Ghost Warrior Contracts ma być "najbardziej realistyczną grą snajperską w historii". Na razie czekamy na pierwszy zwiastun, bo polskie CI Games zaprezentuje ten tytuł na branżowych targach E3. Cóż, "trójka" niestety (bo to niezła gra) okazała się klapą, więc Contracts na pewno będzie sporym testem dla twórców.

A propos targów, to była zawsze jedna z najlepszych "dekoracji" na gamescom w Kolonii. Wielka hala praktycznie w całości poświęcona produkcjom słynnego studia Blizzard. Prezentowano między innymi Overwatch, Heartstone, World of Warcraft, ale czas przeszły użyty nie przez przypadek. Bo Blizzarda w tym roku w Kolonii nie będzie... No cóż, nowych gier ostatnio nie zapowiadali, zwalniali ludzi, czyli czas na nowe otwarcie i mamy nadzieję, że za rok na gamescom wrócą.

I na koniec o grze, której recenzję znajdziecie w tym Giermaszu (z 4 maja) - Mortal Kombat 11. Twórcy starają się ugłaskać zirytowanych nieco graczy i zmienia balans. Czyli będzie mniej grindu w niektórych trybach, więc będzie mniejszy nacisk na mikrotransakcje. Z drugiej strony branżowe media donoszą, że także w studiu tworzącym te bijatyki, panują niemiłe dla pracowników zwyczaje - pracy i po 100 godzin tygodniowo. Nieładnie, bardzo nieładnie.

FOTOGALERIA

[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
[18.05.2019] Giermasz #348 - Pikselowe niebo
© Polskie Radio Szczecin SA. Wszystkie prawa zastrzeżone.Regulamin korzystania z portaluPolityka prywatnościBiuletyn Informacji Publicznej

Szanowny Użytkowniku.

Poniżej zebraliśmy informacje dotyczące zasad przetwarzania Twoich danych osobowych wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej RODO). Prosimy o ich przeczytanie – nie powinno to zająć zbyt wiele czasu. Z niniejszego opracowania dowiesz się jakie obowiązki ma Administrator, jakie przysługują Ci prawa oraz w jaki sposób z tych praw korzystać. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami.

Przechodząc do serwisu lub klikając w prawym górnym rogu tej informacji, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz na wskazane poniżej działania.

Wykorzystujemy pliki cookies oraz inne technologie

W naszych serwisach wykorzystujemy pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) i inne pokrewne technologie, mające na celu:

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz zdefiniować w ustawieniach wykorzystywanej przez Ciebie przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej szczegółów znajdziesz w Polityce prywatności .

Co to są dane osobowe?

Dane osobowe to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Mogą to być m.in. imię i nazwisko, adres e-mail czy numer telefonu. W zakresie korzystania z takich jak nasz serwisów internetowych wyróżnia się również dane osobowe takie jak jak adres IP użytkownika, informacja o dotychczasowej aktywności użytkownika, informacja zbierana za pośrednictwem tzw. plików cookies, a także podobnych technologii. Jeśli dany plik cookie nie zawiera danych osobowych, ale możliwe jest zestawienie informacji z tego pliku z inną informacją pozyskaną od Ciebie, tzn. jeśli jest możliwość zidentyfikowania Twojej osoby – takie pliki cookies są również objęte ochroną wynikającą z przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych.

Pliki cookies, potocznie zwane "ciasteczkami” są plikami, w których podczas przeglądania strony internetowej, zapisują się pewne informacje trafiające ostatecznie do urządzenia końcowego (np. komputera lub smartfona). Pliki cookies mają wiele funkcji – od umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie naszego serwisu internetowego, po pozwalające na zachowywanie preferencji użytkownika, jak również personalizowanie stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dostarczanych reklam.

Co powinieneś wiedzieć w zakresie bezpieczeństwa Twoich danych osobowych w związku z RODO

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Polskie Radio Szczecin S.A. z siedzibą przy al. Wojska Polskiego 73, 70-481 Szczecin (zwane dalej „Rozgłośnią”).
  2. Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), który nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych w Rozgłośni. Z IOD możesz skontaktować się pisząc na adres podany powyżej lub na adres mail iod@radioszczecin.pl . Inspektor chętnie pomoże we wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, w szczególności udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych.
  3. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu :
  4. Rozgłośnia przetwarza Twoje dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celach, o których mowa powyżej.
  5. Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione innym podmiotom. Podstawą ww. działania mogą być przepisy prawa (np. ZUS, administracja skarbowa, wymiar sprawiedliwości) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania podmiotom trzecim, z którymi współpracuje Rozgłośnia (np. z podmioty sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, usług analitycznych i marketingowych).
  6. Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej wyłącznie za Twoją jednoznaczną zgodą uzyskaną po uprzednim przestawieniu zasad i potencjalnych skutków takiego przekazania oraz spełnieniu szeregu wymogów określonych zapisami RODO.
  7. W przypadku wskazanym w pkt 5 i 6 Twoje dane będą zabezpieczone w sposób zapewniający im poufność z wykorzystaniem właściwych rozwiązań technicznych i technologicznych zgodnych z dobrymi praktykami stosowanymi w procesie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych.
  8. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy szczególne oraz ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2018 r., poz. 217), a w przypadku gdy były przetwarzane na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody – do momentu jej wycofania.
  9. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługuje Ci prawo do:
  10. Z powyższych uprawnień można skorzystać bezpośrednio w siedzibie Polskiego Radia Szczecin S.A., kierując korespondencję na adres siedziby Administratora lub na adres poczty elektronicznej Inspektora Ochrony Danych.
  11. Jeżeli uznasz, iż przetwarzanie dotyczących Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  12. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale w zależności od sytuacji może być wymogiem ustawowym lub umownym. W szczególnych przypadkach niepodanie danych może warunkować realizację działań których jesteś Podmiotem (w tym zawarcie umowy).
  13. Twoje dane będą mogą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu polegającemu na profilowaniu. Personalizujemy treści i reklamy a także poddajemy analizie aktywność na stronie i w Internecie. Jednym ze sposobów przetwarzania przez nas danych osobowych jest tzw. profilowanie, które polega na tym, że możemy w oparciu o Twoje dane tworzyć dla Ciebie profile preferencji i następnie dostosowywać treści wyświetlanych reklam tak, aby odpowiadały Twoim potrzebom i zainteresowaniom. Jednocześnie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.