Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Switch 2
Switch 2
Giermasz #655 - Premiera Switcha 2
Porozmawiamy o premierze najnowszej konsoli Nintendo oraz polskich grach prezentowanych na wielu pokazach, pościgamy się najszybszymi bolidami, postrzelamy z łuku zgryźliwym misiem i z kataną w dłoni rzucimy wyzwanie demonom.

Premiera najnowszej konsoli od Nintendo już za nami. Switch 2 podbił serca i sklepy na całym świecie, więc postanowiliśmy sprawdzić, co w kartridżu piszczy. Najszybsze bolidy, najlepsi kierowcy i – teoretycznie – najlepsza seria wyścigowa. Kacper Narodzonek pojechał po całości po F1 25. Grę Bearnard stworzył jeden człowiek, Polak. To połączenie gry platformowej, strzelanki i turowej karcianki, które wyszło naprawdę nieźle. Onimusha 2: Samurai's Destiny znamy od ponad 20 lat, ale teraz powraca za sprawą remastera. Jak prezentuje się odświeżona wersja slashera osadzonego w średniowiecznej Japonii? Demony wycinał w pień Michał Król.

Polecamy też obserwować nas na Facebooku i słuchać na Spotify.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1500. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
Onimusha 2 Samurai's Destiny
Onimusha 2 Samurai's Destiny
Zacznijmy od tego, że Onimusha 2: Samurai's Destiny to akcyjniak z 2002 roku. Studio Capcom doszło do wniosku, że po ponad dwóch dekadach warto zarobić na grze ponownie. Tym samym dostaliśmy ulepszoną i rozbudowaną wersję starej produkcji, która niekoniecznie jest tak fajna jak bym oczekiwał.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od dystrybutora, firmy Cenega.
Bearnard
Bearnard
Kto by pomyślał, że stworzona przez jedną osobę pikselowa i z pozoru niepozorna produkcja, może dać tyle frajdy? Choć, łatwo zwrócić uwagę, że Bearnard nie trafi do serca tych graczy, którzy cenią sobie "fontanny i wodotryski". Nie tylko graficzne - wielowątkowe historie, wielkie drzewka umiejętności i rozwoju, pierdylion przedmiotów w ekwipunku czy otwarty świat - to również nie ten adres. Ale, jeżeli dacie tej grze szansę, Bearnard odwdzięczy się zaskakująco sprytną rozgrywką, mimo jej stosunkowo prostych założeń.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od firmy Wire Tap Media.
F1 25
F1 25
Królowa sportów motorowych doczekała się kolejnej odsłony cyklu gier. Wsiadamy w bolid i odbywamy tournée po całym świecie. Tegoroczny tytuł jest już trzecim, który mogę recenzować dla was w Giermaszu. Oceny dwóch poprzednich – skrajnie odmienne. F1 24 była na dobrą sprawę dla laika była poprzednią grą z nowymi naklejkami, dla kogoś, kto wirtualne ścianie bierze na poważnie – nowym, niekoniecznie dobrym, doświadczeniem. W moim odczuciu Elektronicy w tym roku postarali się zadowolić zarówno jednych, jak i drugich, co było dobrym posunięciem.

Grę do recenzji otrzymaliśmy od firmy Electronic Arts.
Spray Paint Simulator
Spray Paint Simulator
Jest coś uzależniającego w symulatorach, które nie mają punktacji, poganiającego czasu, a gry skupiają się na relaksującym powtarzaniu czynności. I tak jest w Spray Paint Simulator, czyli jak sam tytuł wskazuje, grze o malowaniu wszystkiego. Nie jest to może poziom symulatora myjki ciśnieniowej, którego ogrywałem bez wytchnienia, ale to jest całkiem przyjemna i prosta produkcja.

Dostęp do gry zapewnił Xbox Polska.
Hamster Playground
Hamster Playground
Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation. Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim przeszło wizualną metamorfozę. Sporo czasu poświęciliśmy ich najnowszej grze Hamster Playground (tu karta Steam), która wyjdzie 11 lipca oraz wydawnictwu We Dig Games, którego Disco Samurai prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Zapraszam, Michał Król.

"Przygotuj się na potężną dawkę słodkości, wytrwały trening i ostrą rywalizację, gdy razem ze swoim chomikiem staniecie do wyścigu w labiryncie oraz na deskorolce – kolejne tryby rozgrywki już wkrótce! Pierwsi przekroczcie linię mety by zdobyć nagrody i smakołyki!"

LittleBigPlanet
LittleBigPlanet
Stare ale jare - LittleBigPlanet
Obecnie swoistą maskotką PlayStation jest, na swój sposób, Astro. Po hitowej grze, która wyszła w zeszłym roku, każdy chyba raczej kojarzy tego robocika, który przemierza rozmaite światy i poznaje kultowe postacie z rozmaitych uniwersów. Jednak nie każdy pamięta, że żeby Astro mógł biegać, Sackboy chodził w roli maskotki konsoli od Sony, a to wszystko po premierze LittleBigPlanet w 2008 roku.

Nietypowa platformówka okazała się hitem. Gracze pokochali przygody Sackboya, a bardziej i może możliwości, które dawał tytuł. Naszą szmaciankę mogliśmy kolorować na swój sposób, ubierać ją, nasze otoczenie ozdabiać naklejkami, a do tego do dyspozycji twórcy dostarczyli narzędzia do tworzenia własnych poziomów i udostępniania ich innym grającym.

Tytuł zmieniał oszałamiające recenzje, między innymi, przez ten wręcz społecznościowy akcent. Uwadze nie umknęła również różnorodność poziomów czy możliwości personalizacji naszej przygody. Wybitnie wysokie oceny recenzentów i ponad 4,5 miliona sprzedanych kopii okazały się początkiem swoistego uniwersum. Gracze dostali jeszcze dwa tytuły z serii LittleBigPlanet oraz kilka spin-offów, a sam Sackboy był nadzwyczaj częstym (i lubianym) gościem materiałów promocyjnych Sony.