Co najmniej 11 rosyjskich samolotów Suchoj Superjet 100 w ciągu ostatniej doby nie dokończyło rejsów. Jak podają rosyjskie media, maszyny zostały zamienione na inne na żądanie pasażerów i ze względu na awarie.
W niedzielę 5 maja na lotnisku Szeremietiewo w Moskwie spłonął Superjet, który próbował awaryjnie lądować po uderzeniu pioruna. W katastrofie zginęło 41 osób.
W środę pasażerowie Superjeta, który miał lecieć z Moskwy do Rygi, poczuli woń palących się przewodów elektrycznych i zażądali zmiany samolotu. Suchoj przygotowany do rejsu Moskwa - Rostów nad Donem nie wystartował, ponieważ zepsuł się jeden ze wskaźników. Z kolei maszyna, która miała lecieć do Ulianowska, zawróciła z pasa startowego ze względu na awarię zgłoszoną przez pilota. Łącznie, co najmniej 11 samolotów tego producenta zostało wycofanych z grafiku lotów.
Suchoj Superjet 100 jest maszyną rosyjskiej produkcji. Lata od 2011 roku. Już rok później jedna z maszyn rozbiła się w Indonezji. W katastrofie zginęło 45 osób. W kolejnych latach rosyjskie media informowały o awariach tego typu samolotów.
W środę pasażerowie Superjeta, który miał lecieć z Moskwy do Rygi, poczuli woń palących się przewodów elektrycznych i zażądali zmiany samolotu. Suchoj przygotowany do rejsu Moskwa - Rostów nad Donem nie wystartował, ponieważ zepsuł się jeden ze wskaźników. Z kolei maszyna, która miała lecieć do Ulianowska, zawróciła z pasa startowego ze względu na awarię zgłoszoną przez pilota. Łącznie, co najmniej 11 samolotów tego producenta zostało wycofanych z grafiku lotów.
Suchoj Superjet 100 jest maszyną rosyjskiej produkcji. Lata od 2011 roku. Już rok później jedna z maszyn rozbiła się w Indonezji. W katastrofie zginęło 45 osób. W kolejnych latach rosyjskie media informowały o awariach tego typu samolotów.