Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz

Budowa Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego jest realizowana w ramach rządowego programu "Rozwoju Portów Morskich do 2030 roku". Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Budowa Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego jest realizowana w ramach rządowego programu "Rozwoju Portów Morskich do 2030 roku". Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. rozpoczął postępowanie, które ma wyłonić operatora Głebokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu.
- To planowana inwestycja, która ma powstać na wschód od gazoportu - mówi pełnomocnik Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście do spraw terminala kontenerowego Marek Prażmak. - Szukamy firmy, która będzie w stanie doprowadzić do zalądowienia obszaru Zatoki Pomorskiej potrzebnego do zbudowania tego terminalu, wyposażyć terminal w całą niezbędną infrastrukturę. Szukamy firmy, która potem po wykonaniu tych prac przygotowawczych, zostanie dzierżawcą tego terenu i operatorem tego terminalu przez 30 lat, ponieważ 30 lat to maksymalny termin, na jaki zgodnie z prawem, Zarząd Portów może wydzierżawić ten teren.

Zainteresowani mogą pobierać dokumenty do 28 stycznia. Operatora mamy poznać w pierwszym kwartale przyszłego roku.

- To postępowanie, które uruchomiliśmy, przewiduje termin składania ofert w postępowaniu do 28 stycznia przyszłego roku. Później będziemy prowadzić ocenę tych ofert, która będzie trwała około trzech tygodni. Mniej więcej od połowy lutego możemy prowadzić negocjacje z wybranym podmiotem i z tym wybranym podmiotem Zarząd Portów podpisze przedwstępną umowę dzierżawy, ale musi też mieć wynegocjowaną ostateczną umowę dzierżawy - dodaje Prażmak.

Szacuje się, że w terminalu będzie można przeładować nawet 2 miliony kontenerów rocznie. Inwestycja da zatrudnienie od 600 do 1000 pracownikom.

Powstanie tam nabrzeże, przy którym będą mogły cumować największe kontenerowce, jakie mogą wejść na Bałtyk, czyli jednostki o długości 400 metrów. Ponadto: jedna mniejsza długości 200 metrów.

Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu ma być gotowy w 2024 roku. Budowa jest realizowana w ramach rządowego programu "Rozwoju Portów Morskich do 2030 roku".

Koszt inwestycji to 2,5 miliarda złotych. Do tego trzeba doliczyć doprowadzenie torów kolejowych i dróg oraz budowę falochronu, którego wartość szacuje się na kilkaset milionów złotych.
- To planowana inwestycja, która ma powstać na wschód od gazoportu mówi pełnomocnik Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście do spraw terminala kontenerowego Marek Prażmak.
- To postępowanie, które uruchomiliśmy, przewiduje termin składania ofert w postępowaniu do 28 stycznia przyszłego roku - dodaje Marek Prażmak.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty