Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz

Fot. OSP Chojna
Fot. OSP Chojna
Między Chojną a Widuchową, na wysokości miejscowości Lisie Pole, samochód osobowy wbił się w tył ciężarówki z naczepą. To na drodze krajowej nr 31.
Strażacy musieli użyć narzędzi hydraulicznych, aby uwolnić poszkodowanych - mówi asp. Jakub Kuźmowicz, oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Gryfinie.

- Ze wstępnych ustaleń wynika, że samochód ciężarowy wykonywał manewr skrętu w prawo. W jego trakcie tył naczepy przekroczył oś jezdni. Następnie jadący z naprzeciwka pojazd osobowy marki opel uderzył w tył tej naczepy, która znajdowała się już na pasie ruchu tego kierującego. Niestety w wyniku zdarzenia śmierć poniósł 72-letni kierujący oplem - mówi Kuźmowicz.

Druga osoba w stanie ciężkim została przetransportowana śmicgłowcem LPR do szpitala.

Droga jest zablokowana.
Strażacy musieli użyć narzędzi hydraulicznych, aby uwolnić poszkodowanych - mówi asp. Jakub Kuźmowicz, oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Gryfinie.

Dodaj komentarz 3 komentarze

ewidentny błąd kierującego zestawem. Jednak zastanawiające jest również to, że na widocznym na zdjęciu wyrwanym zestawie zegarów z Opla - strzałka prędkościomierza zatrzymała się w okolicach ponad 120 km/h...
Bardzo odważna teza kol. @ Jan Nowak. Niby na czym polega błąd kierowcy zestawu ? Na tym że ( na pewno) zjechał na lewy pas aby skręcić w prawo zestawem na takiej drodze ?! Innej możliwości nie było! Natomiast licznik Opla nie zatrzymał się na 120 tylko ok. 50-70 km/h. Nie ma to zresztą żadnego znaczenia ponieważ nowoczesne pojazdy nie posiadają "linek" licznika jak kiedyś zaporożec czy zastava. Poza tym gdyby kierujący oplem jechał 120 to auto nie zatrzymało by się za naczepą. Współczucie dla Rodziny zmarłego a dla nas smutna refleksja ; czy aby zawsze kierując autem , skupiamy się na zwracaniu uwagi na tym co dzieje się na drodze i przewidywaniu co może nas na niej spotkać ??
Na kursach C+E uczą, że tył naczepy zawsze „zachodzi” na sąsiedni pas ruchu. W zależności od usytuowania tylnej osi – nawet na kilka metrów. Na niektórych naczepach, przyczepach a nawet i autobusach przegubowych czasami można zauważyć tego typu ostrzeżenia dla tych, który jadą za takim zestawem.
Dodatkowo, zjazd zestawu na wąską drogę poprzeczną wymaga zajęcia czasami wręcz całego sąsiedniego pasa ruchu, aby zestaw mógł sprawnie, szybko, bezpiecznie i bezkolizyjnie z ogranicznikami wjazdu (pachołki, krawężniki czy – jak tutaj – drzewo) wykonać taki manewr. W przypadku, gdy taki manewr wykonywany jest na drodze dwukierunkowej, to oczywistym jest, że zestaw zjedzie na przeciwległy pas ruchu. Na zdjęciach zresztą widać, że tylne koła naczepy są na pasie przeciwległym, a tym bardziej lewy tylny narożnik, w który uderzył Opel.
To jednak nie zwalnia kierującego z obowiązku bezpiecznego, niezagrażającego innym uczestnikom ruchu, wykonania takiego manewru!
Na czym, moim zdaniem, polegał błąd kierującego zestawem? Otóż albo nie uwzględnił tego „zachodzenia”, albo o nim zapomniał.
Jest też możliwość, że mógł nie zauważyć nadjeżdżającego Opla, albo ocenić, że zdoła zakończyć manewr nim Opel znajdzie się w pobliżu.
Jednak mógł źle ocenić całą sytuację. Powiększenie zdjęcia zegarów leżących na jezdni pokazuje, że obrotomierz jest pozbawiony wskazówki, zaś wskazówka prędkościomierza jest ZA siódmym punktem cyferblatu. Co sugeruje jej położenie ZA cyfrą 120 km/h.
Czy to była faktyczna prędkość Opla, czy też ta wskazówka ustawiła się w tym miejscu w efekcie sił zderzenia – to ustalą i ocenią biegli, policja i prokuratura.
Skutki są tragiczne, ale fakty tak właśnie wyglądają

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Archiwum informacji

poniedziałek30wtorek31środa01czwartek02piątek03sobota04niedziela05poniedziałek06wtorek07środa08czwartek09piątek10sobota11niedziela12poniedziałek13wtorek14środa15czwartek16piątek17sobota18niedziela19poniedziałek20wtorek21środa22czwartek23piątek24sobota25niedziela26poniedziałek27wtorek28środa29czwartek30piątek31sobota01niedziela02
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty