Ta kampania była przegadana i obnażyła brak kompetencji wielu kandydatów - ocenia politolog prof. Wawrzyniec Konarski, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Jego zdaniem, wyborcy powinni uważnie przeanalizować programy i postawy kandydatów na prezydenta, zanim podejmą decyzję przy urnach.
- Z perspektywy czysto kognitywnej, czy analitycznej, oczywiście ludzie, którzy starają się myśleć o całościowym ujęciu tej kampanii, powinni jednak rozłożyć ją trochę na czynniki pierwsze, zanim podejmą ostateczną decyzję w sprawie tego, na kogo będą głosować. Ale mam nieodparte wrażenie, że w walkach polskich niezwykle istotną kwestią jest sposób plemiennego postrzegania swoich preferencji - mówi prof. Konarski.
Profesor Konarski przewiduje niską frekwencję w nadchodzących wyborach. Jego zdaniem, będzie to ważny sygnał dla klasy politycznej, która powinna zdać sobie sprawę, że rośnie społeczne zmęczenie i irytacja - a to przekłada się na coraz mniejsze zainteresowanie głosowaniem.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski