Do spółki PKP Intercity wpłynęła druga transza dofinansowania z KPO - 147 milionów złotych. Do tej pory przewoźnik otrzymał ponad miliard złotych z przewidzianych do 2026 roku ponad dwóch miliardów.
Rzecznik spółki Maciej Dutkiewicz powiedział, że pieniądze pozwolą na kupno między innymi nowych lokomotyw. Dzięki środkom z KPO PKP Intercity sfinansuje zakup 56 lokomotyw Griffin osiągających prędkość 160 km/h. Nowe pojazdy pozwolą szybciej i bezpieczniej podróżować po Polsce oraz zapewnią punktualne przejazdy.
Dofinansowanie z KPO pokryje także koszty związane z modernizacją 248 wagonów. Wśród nich znajdą się specjalne pojazdy COMBO. Są one dostosowanych do potrzeb różnych grup pasażerów: osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi, osób starszych i rowerzystów. Wagony i lokomotywy będą przeznaczone do obsługi tras praktycznie w całej Polsce.
Na mapie połączeń znajdą się duże aglomeracje takie, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Białystok, Gdańsk i Poznań. Będą to też mniejsze miasta, jak na przykład Piła, Hajnówka, Lubartów, Sieradz, Krotoszyn, Kalisz, Lubliniec, Zakopane i Piotrków Trybunalski.
Spółka podkreśla, że kontrakty na wagony i lokomotywy, objęte wsparciem z KPO, są realizowane wyłącznie przez polskich producentów. Modernizacją wagonów zajmują się: poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, bydgoska fabryka Pesa, Pesa Mińsk Mazowiecki i PKP Intercity Remtrak. Newag z Nowego Sącza dostarcza nowoczesne lokomotywy elektryczne.
Dofinansowanie z KPO pokryje także koszty związane z modernizacją 248 wagonów. Wśród nich znajdą się specjalne pojazdy COMBO. Są one dostosowanych do potrzeb różnych grup pasażerów: osób z niepełnosprawnościami, rodzin z dziećmi, osób starszych i rowerzystów. Wagony i lokomotywy będą przeznaczone do obsługi tras praktycznie w całej Polsce.
Na mapie połączeń znajdą się duże aglomeracje takie, jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Białystok, Gdańsk i Poznań. Będą to też mniejsze miasta, jak na przykład Piła, Hajnówka, Lubartów, Sieradz, Krotoszyn, Kalisz, Lubliniec, Zakopane i Piotrków Trybunalski.
Spółka podkreśla, że kontrakty na wagony i lokomotywy, objęte wsparciem z KPO, są realizowane wyłącznie przez polskich producentów. Modernizacją wagonów zajmują się: poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, bydgoska fabryka Pesa, Pesa Mińsk Mazowiecki i PKP Intercity Remtrak. Newag z Nowego Sącza dostarcza nowoczesne lokomotywy elektryczne.
Edycja tekstu: Michał Król