Nowe obowiązki dla operatorów dronów - od 13 listopada każdy operator urządzenia o masie przekraczającej 250 gramów musi mieć ubezpieczenie OC.
Dotychczasowe przepisy rozszerzyła nowelizacja prawa lotniczego, wcześniej obowiązkowe OC dotyczyło dronów ważących ponad 20 kilogramów lub wykorzystywanych komercyjnie.
Ekspert do spraw bezpieczeństwa lotniczego Tomasz Kubś mówi, że wprowadzenie obowiązkowego OC ma uporządkować dynamicznie rozwijającą się branżę.
- To jest ubezpieczenie, które nie zwiększa bezpieczeństwa lotów w sensie technicznym, ale zdecydowanie podnosi poziom odpowiedzialności ochrony prawnej operatorów. Dzięki temu każdy lot będzie mógł być zaplanowany. To jest taki krok w stronę pełnej profesjonalizacji branży dronowej i przygotowanie gruntu pod przyszłość, w której drony będą codziennym elementem europejskiej przestrzeni powietrznej - mówi Kubś.
Nowe regulacje obejmą także tych, którzy korzystają z dronów rekreacyjnie.
Od stycznia operatorów i pilotów bezzałogowców czekają kolejne zmiany - pojawią się między innymi nowe kategorie uprawnień.
Ekspert do spraw bezpieczeństwa lotniczego Tomasz Kubś mówi, że wprowadzenie obowiązkowego OC ma uporządkować dynamicznie rozwijającą się branżę.
- To jest ubezpieczenie, które nie zwiększa bezpieczeństwa lotów w sensie technicznym, ale zdecydowanie podnosi poziom odpowiedzialności ochrony prawnej operatorów. Dzięki temu każdy lot będzie mógł być zaplanowany. To jest taki krok w stronę pełnej profesjonalizacji branży dronowej i przygotowanie gruntu pod przyszłość, w której drony będą codziennym elementem europejskiej przestrzeni powietrznej - mówi Kubś.
Nowe regulacje obejmą także tych, którzy korzystają z dronów rekreacyjnie.
Od stycznia operatorów i pilotów bezzałogowców czekają kolejne zmiany - pojawią się między innymi nowe kategorie uprawnień.


Radio Szczecin