Klienci banku Santander, którym wykradziono z kont pieniądze, otrzymali już zwroty - poinformowała rzeczniczka instytucji Monika Nowakowska. Policja najwięcej zgłoszeń w tej sprawie otrzymała z województw wielkopolskiego i kujawsko - pomorskiego.
Mój rozmówca zrobił to niemal od razu, kiedy w weekend pierwszy raz usłyszał o problemach klientów swojego banku. - Ustawiłem sobie też powiadomienie w aplikacji, żeby przywodziły alerty, gdyby na koncie jakiś ruch się odbywał.
Wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka przyznaje, że jego resort przygląda się sprawie. Sam ze względów bezpieczeństwa poleca ograniczenie korzystania z karty płatniczej w bankomatach. - Rzadko korzystam z karty, zwykle wyciągam pieniądze na blik, wtedy takiego problemu nie ma.
Santander Bank zapewnia, że dane osobowe klientów nie wyciekły, a ich konta są bezpieczne. Karty, które wykorzystano do kradzieży zostaną wymienione.
Edycja tekstu: Kamila Kozioł


Radio Szczecin
