Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Realizacja: Maciej Papke [Radio Szczecin]
Nawet jeśli "ronda półturbinowe" znikną, to słupki wokół na chodnikach pozostaną. Na odblokowanie parkingu przy poczcie na pl. Grunwaldzkim nie ma zatem co liczyć.
Po nieco ponad 3 miesiącach od kiedy magistrat wprowadził nowe rozwiązania, są wstępne opinie - na razie pozytywne. Testy na dwóch szczecińskich rondach Uniwersyteckim i na pl. Grunwaldzkim potrwają jednak do marca. Pewne jest natomiast to, że na rondzie Hakena z testowej organizacji ruchu urzędnicy zrezygnowali.

Na rondzie Hakena wariant "półturbinowy" nie będzie testowany ze względu na prowadzone tam przez prywatnego inwestora roboty. Jeśli chodzi o rondo Uniwersyteckie i pl. Grunwaldzki, częściej korkują się wjazdy, jednak na tarczy skrzyżowania jest bezpieczniej i ruch odbywa się płynnie - mówi Marcin Charęza ze szczecińskiego magistratu.

- Możemy bezpiecznie wykonać manewr skrętu w prawo. Wcześniej dochodziło również do kolizji czy wstrzymania ruchu - mówi Charęza.

Pytani przez nas kierowcy w większości pozytywnie oceniają "ronda półturbinowe", ale w sprawie słupków, które zabierają miejsca parkingowe, są krytyczni.

- Makabra. Kto w tym maczał palce, żeby tak zablokować całe miasto. - Powodują to, że nawet jak jedzie karetka to nie ma gdzie uciekać. - Nawet nie ma jak dojechać do poczty albo gdziekolwiek - mówią kierowcy.

Jednak według urzędników, słupki zapewniają bezpieczeństwo, a wyjeżdżające samochody z parkingów na skraju rond utrudniają ruch. Ponadto kierunek miasta jest taki, aby wyprowadzać ruch z Centrum.

Do Urzędu Miasta zwróciliśmy się z pytaniami: kto, za ile i w jakiej formule stawia słupki w Szczecinie. Czekamy na odpowiedź.
Relacja Kamila Nieradki
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]

6 komentarzy

"Blokują karetki"- wystarczy zjechać na pas wyłączony z ruchu, pod tymi słupkami jest mnóstwo powierzchni wyłączonej, poza tym nie trzeba koniecznie zjeżdżać na chodnik, czasami lepiej dla karetki będzie jak samochód po prostu opuści skrzyżowanie a nie będzie stawać na środku. "nie ma jak dojechać do poczty"- to zaparkowanie 30m dalej na Rayskiego jest niemożliwe? Czy jak szczeciński kierowca nie wjedzie w witrynę swojego celu to straci godność? czy o co chodzi? mam wrażenie że narzekają sami emeryci, którzy potrafią jeździć tylko na pamięć. Moim zdaniem cała nowa organizacja na Pl Grunwaldzkim jest bardzo dobra i mocno upłynniła ruch samochodów.
Blokują jeden pas ronda i wmawiają ludziom że jest lepiej . Dlaczego ZDTIM blokuje ruch w mieście zamiast podnosić bezpieczeństwo.
Żeby wyprowadzić ruch z centrum miasta nie trzeba go utrudniać tylko skierować poza centrum. Stawiając na przykład słupki na jezdni, a nie na chodnikach..
AMDG nie wiem co to za pomysł, ale słupki na skraju chodnika są nie bez powodu, właśnie po to żeby kierowcy na chodnik nie wjeżdżali, bo sam znak zakazu nic nie daje i cały chodnik po chwili jest rozjeżdżany i nadaje się po kilku miesiącach do remontu, nie może być miejsca dla samochodów na chodniku, gdzie ma być miejsce dla pieszych. Do tego nie wiem co to za pomysł ze stawianiem słupków na ulicy, jak to rozumieć co napisałeś? Kierowcą zawsze czegoś brakuje, a to miejsc parkingowych, a to ktoś za wolno jedzie, a to traktują niektóre ulice i ronda jak tor wyścigowy i zasuwają, który szybszy, a ronda właśnie mają nieco spowolnić ruch, aby z każdego kierunku samochody mogły się włączyć, a często jest tak, że kierowcy tam gnają tak, żeby nikt nie dał rady wjechać na rondo i inne kierunki stoją, gdzie spokojnie 1-2 samochody z danego pasa mogłyby się włączyć do ruchu i to jest problem w Szczecinie z jazdą po rondach. Do tego właściciele samochodów nie myślą o tym, czy będą mieli gdzie zaparkować, że będą 0,5-2h stać w korku, bo ulice nie wydolą takiego ruchu, tylko kupują więcej samochodów, a potem pretensje do wszystkich, tylko nie do siebie, trzeba najpierw pomyśleć, a potem robić odpowiednie zakupy.
Problem jazdy na placu grunwaldzkim polega na zbyt dużej ilości przejść dla pieszych , przez to tworzą się korki , a piesi jak wiadomo chodzą jak chcą nie bacząc czy blokują ruch . Gdyby zniknęły poprzeczne przejścia myślę że jazda byłaby o wiele piękniejsza
Zastanawia mnie czy pan wypowiadający się w materiale wideo mieszka przy ulicy Małkowskiego. Mądre głowy, które decydują o infrastrukturze dróg miasta na pewno nie mieszkają w centrum i nie muszą rzeźbić się z szukaniem miejsc parkingowych.To zapewne osoby które pracują od 8:00 do 16:00 i często pod pracą mają swoją własną kopertę na zaparkowanie auta ,a po pracy jadą do centrum handlowego i do własnego domku jednorodzinnego.Cios mierzony w zwykłych szarych kierowców jest ciosem poniżej pasa... każdy ma prawo do posiadania auta i przy tym bezproblemowego parkowania go pod swoim domem.a pan w materiale od 5: 02 w materiale wideo jawnie wypowiada się że będą nam miejsca parkingowe zabierać.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty