Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Zamiast rodzinnych interesów są sklepy sieciowe, z ulic znikają też małe punkty handlu odzieżą czy sklepy obuwnicze - to wnioski z badania działalności gospodarczej w śródmieściu Szczecina
Zamiast rodzinnych interesów są sklepy sieciowe, z ulic znikają też małe punkty handlu odzieżą czy sklepy obuwnicze - to wnioski z badania działalności gospodarczej w śródmieściu Szczecina
Zamiast rodzinnych interesów są sklepy sieciowe, z ulic znikają też małe punkty handlu odzieżą czy sklepy obuwnicze - to wnioski z badania działalności gospodarczej w śródmieściu Szczecina, które przeprowadziło Centrum Rozwoju Społeczno-Gospodarczego. Za analizę zapłaciło miasto.
Naukowcy sprawdzili, ile i jakich sklepów, punktów usługowych, banków, a także gabinetów lekarskich znajduje się w centrum Szczecina.

Socjolog Ryszard Czyszkiewicz tłumaczy, że od czterech lat ogólna liczba różnych punktów niezbyt się zmienia. Jest ich ok. dwóch tysięcy. Zmienia się jednak ich działalność. W centrach handlowych jest dużo sklepów odzieżowych, a rzeczy do domu kupujemy w hipermarketach, więc takich sklepów na ulicach Szczecina jest coraz mniej.

- Zamiast nich mamy gabinety fryzjerskie i kosmetyczne. Nie ma ulicy, na której nie byłoby przynajmniej jednego takiego zakładu, a najczęściej jest ich kilka - mówi Czyszkiewicz.

Kryzys w największym stopniu dotknął ulicę Krzywoustego i aleję Wojska Polskiego, a z dzielnic: Turzyn i Śródmieście Zachód.

- Co ciekawe, nie zmienia się liczba sklepów z żywnością, ale nie są to już rodzinne interesy, tylko sieciówki, takie jak "Żabka" - dodaje Czyszkiewicz.

Wbrew powszechnej opinii, mniej jest punktów bankowych. Przybywa za to miejsc, w których weźmiemy szybką pożyczkę, tzw. "chwilówkę".

Jak urzędnicy zamierzają wykorzystać ten raport? Na razie nie mają takich planów.
- Zamiast nich mamy gabinety fryzjerskie i kosmetyczne. Nie ma ulicy, na której nie byłoby przynajmniej jednego takiego zakładu, a najczęściej jest ich kilka - mówi Czyszkiewicz.
- Co ciekawe, nie zmienia się liczba sklepów z żywnością, ale nie są to już rodzinne interesy, tylko sieciówki, takie jak "Żabka" - dodaje Czyszkiewicz.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty