Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Szczecińscy kierowcy, którzy mają licencje nie chcą wejścia nowej korporacji działającej na podobnych zasadach co Uber. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Szczecińscy kierowcy, którzy mają licencje nie chcą wejścia nowej korporacji działającej na podobnych zasadach co Uber. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Taxify to aplikacja podobna do funkcjonującego już w kilku polskich miastach Ubera. Żeby móc wozić klientów wystarczy mieć własny samochód i program w telefonie. Nie trzeba mieć jednak ani kasy fiskalnej, ani licencji taksówkarskiej.
Pojawienie się w Polsce aplikacji Uber spowodowało - na przykład w Warszawie - protesty środowiska taksówkarzy. Szczecińscy kierowcy również są zaniepokojeni. Mając licencje nie chcą wejścia nowej korporacji działającej na podobnych zasadach, co Uber.

- Małe szanse, by Taxify utrzymało się w Szczecinie, bo mamy najniższe stawki w Polsce. Żeby się "wciąć na rynek", to nie wiem jakie stawki musiałyby być. Miasto jest chyba jeszcze za małe na taką firmę. Sądzę, że nie będą mieli tu przyszłości - prognozuje jeden z nich.

Przedstawiciel Taxify na Polskę Alex Kartsel twierdzi, że zagrożenia dla klientów nie ma. Jego zdaniem im większa konkurencja, tym większa korzyść dla konsumentów.

- Przede wszystkim wyróżnia nas lepsze traktowanie kierowców; pobieramy niższą prowizję. Z drugiej strony staramy się, żeby nasi klienci zawsze mieli jakieś promocje i niespodzianki - zaznacza Alex Kartsel.

Tymczasem w Warszawie protestowali taksówkarze, którzy domagają się od rządu uregulowania sprawy kas fiskalnych oraz licencji dla kierowców, którzy przewożą pasażerów z aplikacją Uber lub Taxify.

W Szczecinie system ruszyć ma w połowie grudnia.
- Małe szanse, by Taxify utrzymało się w Szczecinie, bo mamy najniższe stawki w Polsce. Żeby się "wciąć na rynek", to nie wiem jakie stawku musiałyby być. Miasto jest chyba jeszcze za małe na taką firmę. Sądzę, że nie będą mieli tu przyszłości - prognozuj
- Przede wszystkim wyróżnia nas lepsze traktowanie kierowców; pobieramy niższą prowizję. Z drugiej strony staramy się, żeby nasi klienci zawsze mieli jakieś promocje i niespodzianki - zaznacza Alex Kartsel.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty